biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Azotea

Kategori: Spaniens Cordoba

Nu är jag tillbaka till vardagen eller tillbaka på resande fot👣
 
Nu är jag tillbaka till Córdoba 
Nu har vi valt ett NH hotell som heter Hesperia......eller Guadalquivir....
Ja, som sagt hotellet har ändrat namn sedan förra gången vi bodde på det. Det var ett antal år sedan. Det roliga är att Hesperia står kvar på fasaden men inte på webbsidan. Tro inte att GPS:en har rätt....
 
 
 
Utanför hotellets ingång står turistbussarna uppradade. Jag är ingen turistbuss-människa kan jag påstå. Jag gillar allra bäst att gå till fots👣
 
 
 
 
Uppifrån takterassen ser man vyn både från den gamla bron och Katedralen
 
 
 
 
Här serverss goda drinkar under högsäsong på Terrace Azotea
 
 
Man kan verkligen inte klaga på vyn från takterassen
  
 
Och heller kan man inte klaga på utsikten från vårt fönster förutom....
 
 
Att det sitter något på rutan och skymmer sikten...
Vad står det?
Typ öppna fönstret på egen risk så du inte släpper in dessa små insekter som tydligen gillar att vistas i vegetationen vid floden.

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Vyn från ert rum är verkligen fantastisk men nog kunde de placerat anslaget på en lämpligare plats om man nu får vara petig ;-)

    Kram

    Svar: Precis vad jag tyckte Znogge. Kunde de inte placera klistermärket på ett lite mer diskret ställe🤔
    Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2018-02-26 | 18:49:31
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Det ser verkligen fantastiskt vackert ut! :-D Kramis

    Svar: Bron är en idyll som ligger över Guidalquivir floden. Hela Córdoba är fint🤗kram
    Biggeros

    2018-02-26 | 20:38:53
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • ullie säger:

    ser sååå vackert o mysigt ut jätte fina bilder kram vännen

    Svar: Godmorgon!!Igår var det en härlig dag i Córdoba. Tyvärr räknar jag med regn de kommande dagarna. Så igår blev det en sån där utedag i solen med lång promenad. Ha en bra dag/ kram🤗
    Biggeros

    2018-02-27 | 00:11:46
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Åh va fint, härlig utsikt, ja att resa runt är ju intressant men hemma är nog bäst va ;) hoppas du har det varmare än här brrrr kram o fin dag

    Svar: Här är det varmare än i Sverige men det regnar. Hemma är bäst men jag får se otroligt mycket av Spanien vilket är en fördel 🤗Kram
    Biggeros

    2018-02-27 | 10:20:34
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Trevligt att få komma itllbaka med dig till Cordaba- Inser att det får bli ett nytt besök här för min del. Så många år sedan jag var här.
    Ljuvlig utsikt och hoppas på fler fina strövtåg med dig här.
    Kram!

    Svar: Jag tjatar nog ut Córdoba efter 2 månader.....Åtminstone kan jag rekommendera restauranger, sightseeing och platser som bör besökas. Idag regnar det och är lite rått men då finns det Baño de Arabe och Museum🤗
    Trevlig vinterdag Ditte🤗kram
    Biggeros

    2018-02-27 | 20:08:13
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Enda fördelen med turistbussarna, är väl att det oftast är en guide med, eller åker den bara runt utan att berätta något alls...??

    SNÖIGA Kramar.. // Annelie

    Svar: Det brukar oftast finnas hörlurar på turistbussarna. Fördelen är att man tar sig till de sevärdheter som rekommenderas. Fördelen är även att för den som har problem att gå så finns det bussturer=)Kram från ett regnigt Córdoba
    Biggeros

    2018-02-28 | 07:11:15
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Christine - 29° säger:

    Ser jättefint ut, och vilken vy! Men den där klister-text-lappen kunde de väl ha placerat på bättre plats. :)

    Svar: Ja, det finns två fönster ytor att fästa klisterlappen på men såklart skulle den placeras i ögonhöjd🤔😀🤣Vyn är fantastisk!!
    Biggeros

    2018-03-04 | 04:25:16
    Bloggadress: http://www.29grader.se/

Kommentera inlägget här: