biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Roig

Kategori: Min Blogg

 
Igår träffade vi vår katalanska vän Xavier.
Han ska även jobba i Guadix ett par dagar. Då hinner vi även umgås och det är vi duktiga på. Vi fick julgodis (Roig) och jullikör ( Moscatel) från Katalonien.
Vilket kalas!
Typisk julgodis som intages i många hushåll omkring jul i Katalonien.
Det kommer ätas med andakt. 
 
 
Såklart pratas det om mycket jobb men även trevligare saker än så.
Vi har varit vänner sedan 2010. Alltså vad tiden går himla fort.
 
Nu har jag ätit en tråksallad till lunch och sitter och tittar på skidskytte på tysk kanal men inte en enda tysk i siktet....
Däremot finns det gott om Norrbaggar.
 
 
Sankta Lucia skänk mig en tia
tian var trasig och Lucian var knasig.
 
Den sjöng jag som barn många gånger...
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Lite gott att äta till kommande helger är inte fel. Inte att träffa goda vänner heller :D

    Kram

    Svar: Visst är det kul att träffas efter en lång vi sågs. Så idag blir det middag ute. Jag ska äta gott under julhelgen sedan går jag tillbaka till lchf igen. Det funkar på mig=)
    Är det jul en gång om året så ska jag unna mig.
    Ha en trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2018-12-13 | 17:20:20
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Blondina säger:

    Va härligt de låter :) man ska äta lite godare till helgerna tycker ja - göra det extra mysigt 😉

    Svar: Speciellt till jul. Jag äter inte godis annars men till jul ska jag äta=)Hoppas att du har fått besök av Lucia idag÷)
    Biggeros

    2018-12-13 | 18:10:08
    Bloggadress: http://blondinas.se
  • Ullie säger:

    hi hi ja vem sjöng inte den :D alltid så man va tokigt rolig ha ha

    tack fina söta ska till dokt på torsd nästa veck så får snällt vänta men har beställt ny tid till min dokt som op mej så får ja se va han säger oxå

    kram fina o va skoj o träffa vänner

    Svar: Visst är sången bekant för många÷)Så skönt att du har en tid till doktorn🤗
    Kram
    Biggeros

    2018-12-13 | 23:25:24
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Petra Olsson säger:

    Haha ja den minns man allt , kanske ska lära barnen den:) kramar

    Svar: Enkel och bra att komma ihåg samt kort och bra÷)Trevlig fredag/kram
    Biggeros

    2018-12-14 | 09:40:28
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Det spanska julgodiset är jag inte så jätteimpad över. Här är det mycket turrón som säljs men det får vara för min del. Vill gärna inte behöva uppsöka tandläkaren för att få nya plomber på plats... :-)

    Ha en härlig fredag!

    Svar: Jag brukar nästan aldrig köpa spansk godis förutom 1 gång. Ja, jag vill gärna ha kvar alla mina tänder. Så roligt är det inte att gå till tandläkaren. Trevlig fredag till dig med Ama🤗
    Biggeros

    2018-12-14 | 09:51:14
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    En fin vän sedan länge tillbaka betyder mycket. Fin bild på dom. Kram 💕 Mamma

    Svar: Det betyder allt. Han är både min och Urbans bästa vän. Han är rolig, ärlig och charmig kille🤗Kram
    Biggeros

    2018-12-14 | 11:10:37

Kommentera inlägget här: