biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Walk-in-closet

Kategori: La Casa

 
 
 
Så min Walk in closet har varit färdig nu i 2 år ( trodde jag) det är bara 1 1/2 år och det var min bloggerska Emma som fick påminna mig om det. Jag gillar människor som har koll på läget. Det är iaf bland det bästa av mycket som har hänt mig.
Det har alltid  varit min dröm att få en rymlig garderob att gå in i och ha alla mina skor, kläder, väskor och smycken i ordning. Det enda som fattas är en spegel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är väldigt nöjd!!
Det enda är nu är att lite tavlor, hyllor och detaljer som ska upp i källaren. Till  gymmet ska vi köpa lite speglar och en tv och sedan ska vi sätta upp bl.a en tavla/ hyllor. 
Denna garderob har vi fått hjälp av IKEA med planlösning ( samt våra ideer)  och installering. 
 
 
Nu har jag hållt på i 9 dagar med LCHF nollning och har gått ner 2,6 kg. Det funkar bra och det går åt rätt riktning.
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så jättefint kram Mamma

    Svar: Tack så mycket!! Du har ju sett garderoben=)KramFrån ett grovkällare utrymme till Walk in flödet så har det blivit en stor förändring.
    Biggeros

    2017-09-20 | 13:50:21
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Nog för att tiden går fort emellanåt men jag undrar hur hysteriskt kul du har haft det (med tanke på vinkorkarna)! Det är väl ETT år sedan det blev klart? Eller är det jag som haft det så otroligt roligt? Jodå, jag har MÄNGDER med korkar men jag har fått hjälp av grannarna att fylla på! :D

    Oavsett så är jag VÄLDIGT avundsjuk på din garderob! Det blev verkligen jättefint och du har all anledning att vara nöjd och glad och lycklig med den.

    Men jag undrar om jag inte är än mer avundsjuk på skorna just bara för att jag inte kan använda sådana längre. J-a hallux valgus!

    (Din man, fick han en egen liten garderob till sitt, eller?)

    Svar: Jo, det stämmer Emma....Ett och ett halvt år är det sedan garderoben och källaren blev klar. Jag har även andra korkbesparingar. Jag gillar som sagt korkar. Jag vet inte vad jag ska använda dem till🤔Visst är mina svarta högklackade styltor läckra...Jag hade de på min 50 års fest och stoltserade med dem en hel kväll. Duktiga jag🤗Visst har jag en något hallux valgus som ibland kan göra sig till känna. Det stoppar inte mig....Såklart får min man ta del av en del av garderoben. Han har inte så mycket skor och kläder som jag har.....gudskelov🤗🤗
    Biggeros

    2017-09-20 | 17:03:26
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Åh vad fint och sådär vill jag också ha det. Kul att det går bra med dieten! :-D Kramis

    Svar: Varje kvinnas dröm att ha en funktionell garderob🤗Jag gillar den verkligen!!
    Det går framåt och det funkar jätte bra med min livsform/ kramiz
    Biggeros

    2017-09-20 | 17:26:21
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Så bra det blev! Och perfekt att allt är så åskådligt! Bra nyttjande av ett utrymme som finns tycker jag. Fint att IKEA kunde vara behälpliga med idéer om det praktiska.
    Förstår att du är supernöjd!
    Kram!

    Svar: IKEA har både bra lösningar på bra förvar. Vi har ju även ett kök från dem. Vi stöttar verkligen IKEA 🤗Gillar en funktionell garderob som har bra förvaring. Visst ser man alla plagg på ett helt annat sätt nu. Jag är som sagt väldigt nöjd. Ni vet ju hur källaren såg ut innan......
    Gymmet är som sagt klart med övrigt lite justeringar behövs. Kommer visas vid ett annat inlägg. Ha en bra dag/ kram
    Biggeros

    2017-09-20 | 18:48:12
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Linda säger:

    wow va fint! :)

    Svar: Tack Linda!! Jag är väldigt nöjd med den optimala lösningen🤗🤗kram
    Biggeros

    2017-09-20 | 20:39:36
    Bloggadress: http://www.nouw.com/Lindalinnros
  • Znogge säger:

    wow så fint och precis som jag skulle vilja ha det. men tyvärr är vi inte där på länga vägar än...

    Kram

    Svar: Vi hade ju så mycket utrymme i källaren så det föll sig på plats att en stor garderob skulle byggas. Såkkart har det alltid varit en dröm att få en Walk in closet. Ordning och reda på torpet🤗Ha en trevlig dag🤗
    Biggeros

    2017-09-20 | 21:30:09
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    OMG!!! Svenska Hollywoodfruarna kan slänga sig i väggen.
    Vi har flera walk-in closets i vår lägenhet (två stora, ett för min man, ett för mig åsså ett i gästrummet som är ett slags "förråd" vid det här laget), men de står sig väldigt slätt mot ditt kan jag säga.
    Å jag som tycker att jag/vi har mycket kläder, men efter att ha sett ditt inlägg så inser jag att jag/vi knappast har några kläder alls, för att inte tala om antalet skor;-)
    Som sagt Svenska Hollywoodfruarna kan slänga sig i väggen. Urfint blev det!!!

    Svar: Ja, vi har även två garderober i sovrummet med....Ja, visst rensar man bland kläderna...
    Vad händer.....jo, man köper nytt🤔
    Skor och väskor är ju min passion. Det kan jag inte slå undan stolen. Nu känns det så mycket mer att hålla allt på plats och inget släng och häng. Du verkar ha stora utrymmen till era kläder.....inte alls dåligt att ha ett helt gästrum med kläder🤗 Man måste ju även utnyttja alla sina utrymmen🤗🤗
    Biggeros

    2017-09-20 | 23:07:04
  • ullie säger:

    grattis duktiga du bra kämpat .
    vilken fin gud o ja gillar sandalerna så fina
    kram kram

    Svar: Ja, skor är en av mina stora intressen. Min man ifrågasätter alltid om jag behöver fler skor....Jag är supernöjd med min garderob🤗
    Som sagt funkar det bra med min nya livsstil och jag tappar kilo sakta men säkert🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-21 | 00:14:06
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Eva`s blogg säger:

    jag blir allt lite avis :) super fin o var köpte du dom för smyckena? aldrig sett men gud så bra! förstår att du är lycklig med den : ) stor kram å fin dag <3

    Svar: Jag har gjort mina smycken själv...Önskar dock en förvaring för bara smycken med lås. Har sett en spegel och diverse smyckesförvar. Jag är väldigt nöjd för övrigt med förvaring till skor, kläder, hattar och väskor. Jag har mer inblick på vad jag har för klädesplagg nu för tiden🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-21 | 08:44:31
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Wow vilken lyxig garderob!!!
    Duktiga duktiga du=)

    Svar: Jag är så nöjd att vi fick till det med en Walk in closet i källaren. Med tanke på hur källarutrymmet såg ut innan...... då är jag supernöjd med både gymmet, TV rum och garderob🤗
    Biggeros

    2017-09-21 | 08:51:29
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Heléna säger:

    Härligt med en välplanerad garderob :D Heja dig som har lyckats så bra med LCHF! Kram <3

    Svar: Det känns så skönt att ha en sådan inblick vad man har för plagg och skor. Även ett utrymme för väskor, hattar, smycken och skor. Jätte nöjd🤗Kram
    Ps. Sedan går dieten framåt, tack!!
    Biggeros

    2017-09-21 | 21:05:54
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Villa Frejas bokblogg säger:

    Vilken dröm med en riktigt stor walk in closet.

    Svar: Det har alltid varit en dröm att ha en stor garderob// kram
    Biggeros

    2017-09-22 | 09:04:49
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Ami säger:

    Wow, så snyggt det blev :)
    Kram

    Svar: Tack, Ami🤗Är väldigt nöjd. Nu ska jag bara köpa en spegel÷)
    Trevlig fredag/ kram
    Biggeros

    2017-09-22 | 11:37:39
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Ruth i Virginia säger:

    Jisses amelia!
    Ska du öppna affär?
    Kan inte tänka mej att EN människa
    har så mycket stuff.
    Men ordning och reda är det. Antar att
    du ha katalogiserat innehållet också?

    Svar: Jag har inte katalogisera mina kläder. Det behövs inte i med det att jag har översyn över det mesta. Visst är det ordning och reda på allt. Det är ju det som är meningen att ha ett stort utrymme med bra förvar. Visst har min man även utrymme för sina kläder. Dock har han inte så mycket kläder och skor som jag har. Trevlig helg🤗
    Biggeros

    2017-09-22 | 22:39:18
  • Anette säger:

    En helt fantastisk garderob!
    Där då du väl plats med allt, tyckte mig se att även maken fått ett hörn.
    Gick du verkligen runt med skorna en hel kväll? Själv har jag samma tråkiga problem som Emma, så tjusiga skor är svårt att hitta.
    Du är duktig som lättat några kilon, hur många vill du ha bort?

    Svar: Jag har även hallux valgus men skam den som ger sig....Jag fattar inte idag att jag kunde gå med styltorna en hel kväll. Desto mer kände jag dagen efter. Visst har min man fått utrymme i garderoben. Det vore illa om jag inte hade låtit hans kläder hänga där. Jag har lyckats gå ner 3, 4 kg på nästan 2 veckor. Jag gick ner 15 kg förra gången med LCHF så dessa kilon gick jag tyvärr upp igen när jag slutade. Så att gå ner dessa kilon för mig mitt mål🤗🤗Trevlig helg// kram
    Biggeros

    2017-09-23 | 04:24:11
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Petra Olsson säger:

    så fint ångrar mig att vi inte gjorde en stor garderob av vårat gästrum nu:) kramar

    Svar: Vi hade ju utrymme i källaren så för mig var det ett prio ett. Jag ångrar mig inte. Det blir så ordning och reda på alla kläder och diverse. Vi har även ett gym som är klart men vi ska hänga upp speglar, hyllor, TV och en tavla. Man ska ha lite projekt i framtiden. Vi vill ha en jacuzzi utomhus och en bastu med UV strålar. Trevlig helg// kram
    Biggeros

    2017-09-23 | 09:44:53
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Alice Lindström säger:

    Vad fint!

    Svar: Vilken ordning med alla förvaringsutrymmen🤗Jo, jag är väldigt nöjd!!
    Biggeros

    2017-09-23 | 13:22:39
    Bloggadress: http://bilderbyalice.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Hur fint som helst ju! Superbra! Jag kan nog också ha en walk-in-closet, men då måste jag typ tömma den först, och då mister den liksom funktionen... ;-)

    Svar: Det blev jätte bra resultat speciellt om man har sett hur det såg ut innan.Ja, visst fyller garderoben sin funktion med diverse förvaring av kläder och skor. Allt har sin plats🤗
    Biggeros

    2017-09-23 | 17:39:28
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • JUNITJEJ säger:

    Jättefin walk- In-closet!

    Svar: Jag är väldigt nöjd med installationen och IKEAs Walk in closet🤗
    Biggeros

    2017-09-23 | 19:11:32
    Bloggadress: http://www.junitjejen.se
  • Amanda Jona [FOTOGRAF] säger:

    Åh så fint!

    Svar: Är supernöjd!! Så härligt att ha inblick vad man har i garderoben🤗
    Biggeros

    2017-09-25 | 16:37:37
    Bloggadress: http://amandajona.se
  • Annelie säger:

    Wow, härligt med en sådan garderob, skulle jag också vilja ha.... :-/
    Vilka KLACKAR du har på ett par skor...

    Ha det bäst och du, vad duktig du är som gått ner så mycket redan.. *Hejja på*

    Kramar Annelie

    Svar: Tack för din support!!Ja, dessa klackar har jag använt vid 2 tillfällen. Duktigt jobbat!!!
    Är är jätte nöjd med garderoben=)
    Biggeros

    2017-09-26 | 11:10:17
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657

Kommentera inlägget här: