biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Smörgåstårta

Kategori: Min Mat

Biggeros läckra Smörgåstårta
 
 
Jag vet inte själv hur många smörgåstårtor jag har gjort under min livstid🤔
 
 
 
Igår åt vi en bit av mina verk och även idag har jag tagit en bit till lunch. Det kommer väl bli den sista på ett långt tag...
Jag ska nämligen byta livsstil i morgon och lång tid framöver.....
 
Igår var vi ute nästan hela eftermiddagen och lapade sol. Däremellan åt vi lite lunch.
 
 
Det är inte många knop man får gjort i hettan förutom promenaden hit.
 
 
På Altos Ibericos kan man njuta av "gourmet mat" och pulpo.
 
 
HÄR är en bild på mig och dottern på Altos Ibericos i Januari månad och dessutom en annan frissa.
 
 
Stället var precis ombyggt och det var invigning mer eller mindre för vår del.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • norrbotten emma säger:

    vilken god smörgås tårta =)

    ha de bäst
    kramizz

    Svar: Tack Emma den var hemskt god med🤗Trevlig Söndag// kram
    Biggeros

    2017-09-10 | 15:38:52
    Bloggadress: http://nouw.com/lillemmish
  • Ditte säger:

    Smörgåstårtor kan vara såååå goda. Har också ett recept jag anänt sedan 1979 och det hålle rän. Många smörgåstårtor har dte blivit här också.
    Din ser jättegod ut! Kanske ett recept kommer.
    Kram!

    Svar: Jag brukar ändra receptet som att lägga till ingredienser och dra ifrån. Min man önskade jämt att få smörgåstårta på hans födelsedag vart år. Nu de senaste åren har vi inte varit hemma på hans dag utan bott på hotell. Vilket gör det lite besvärligt att tillaga smörgåstårta. Idag har jag ätit av den både på tvären och kommer nog vara ganska så full av den läckra smörgåstårtan. Därefter blir det nog ingen tårta på ett långt tag🤗Kram och trevlig kväll
    Biggeros

    2017-09-10 | 19:51:11
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad gott! Vad brukar du använda som "smet", det vita? Det är egentligen det som gör om det blir gott eller inte.

    Låter ju spännande det där med att nu är det livstilsbyte på gång. Antar att vi får höra mer om det! Varför och hur osv.

    Svar: Jag brukar blanda ut antingen med bl.a mjukost, creme fraiche och majonnäs och kaviar mellan lagren mixat med ingredienser.Du får reda på vad jag syftar på att ändra livsstil i nästa inlägg 🤗
    Biggeros

    2017-09-10 | 20:58:42
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • FREEDOMtravel säger:

    Smörgåstårta är ju sååå gott, särskilt med skaldjur :) Bläckfisk är jag faktiskt inte så förtjust i, även om jag äter det mesta.

    Svar: Jag är även barnsligt förtjust i smörgåstårta. Speciellt dagen efter när den har stått i kylen ett dygn. Bläckfisk är ganska så speciellt. Jag kan även äta det mesta utom inälvsmat.
    Jag provar på det mesta och föredrar rätter mer än andra🤗
    Biggeros

    2017-09-10 | 21:04:48
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • TantGlad säger:

    Smörgåstårta är gott, har själv gjort massor av smörgåstårtor då jag jobbar med mat.
    Önskar dig en fin ny vecka och stor kram till dig kommer här

    Svar: Då har du säkert jätte fina och goda recept på Smörgåstårta🤗Jag önskar dig detsamma vännen en fin vecka🤗
    Biggeros

    2017-09-10 | 21:43:19
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • Autismmamma säger:

    Man ser inte det på mig, men jag känner det i mig. Jag heter Mia. En 47-årig tjej som bor i Småland. På den här bloggen kommer jag att skriva hur det är att leva med svår psykisk ohälsa. Att varje dag fajtas med Tvångssyndrom, Aspergers syndrow, Autism, OCD och Autismspektrumstöning m.m Att vara absolut tvungen att göra vissa saker eller tänka på ett särskilt sätt och dessutom inte kunna förstå många sociala aspekter. Följ gärna mig här för att försöka kunna förstå hur det är att vara psykisk funktionshindrad.

    Det jag skriver om är psykisk hälsa och ohälsa, Jag ger mycket tips i min blogg om hur du kan gå din egen väg och hur du kan göra för att ta dig upp igen från din psykiska ohälsa. Jag vill inspirera andra till sunda ideal och värderingar och få människor att förstå att man duger som man är. Jag delar även med mig av min erfarenhet kring psykisk ohälsa och min vardag. Vi är ett team här inne och kämpar tillsammans!

    E-mailadress: [email protected]

    Hemsida: http://autismmamma.bloggplatsen.se

    När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

    When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

    Svar: 🤗
    Biggeros

    2017-09-10 | 21:57:21
  • BP säger:

    Smörgåstårta har jag aldrig gjort själv och inte ätit heller, för jag är allergisk mot räkor. Å alla smörgåstårtor inne håller ju tyvärr räkor...

    Pulpo är det bästa jag vet och jag är sååååå glad att min lokala ICA säljer bläckfisk som jag kan "omvandla" den till pulpo vinägrett här hemma i Sverige.

    Å den mörka frisyren passar dig bättre om jag får säga så;-)

    Ska bli spännande att se vilken livsstil du kommer att följa. Tycker att den du har idag är helt okej om man säger så:-)

    Svar: Du har rätt vad är smörgåstårta utan räkor. Det finns andra smörgåstårtor utan räkor med bara kött. Den är även god. Vilken lycka att du kan köpa Pulpo nära dig=)
    Nyttigt är det oxå!!
    Biggeros

    2017-09-11 | 00:47:03
  • ullie säger:

    ha ha ja men ja tänkte har ja missat hon färgat håret ? =) men ja du är fin i allt men man måste trivas me.
    gud så gott det såg ut blev hungrig nu mitt i natten för det =)
    kramiz o fin måndag

    Svar: Nu är tårtan slut och gott var det. Nu blir det ingen tårta på ett tag. Såklart var det en annan bild från i Januari. Tiden går fort. Roligt att byta stil ibland// kram
    Biggeros

    2017-09-11 | 00:54:28
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Annelie säger:

    MUMS för smörgåstårta,,, *älskar´t*
    Mindre mums för bläckfisken på tallriken..

    Snygg topp du har på dig på den översta bilden.

    Ha en jättefin måndag.. // Kramar om Annelie

    Svar: Är väldigt förtjust i smörgåstårta med. Nu blir det inget sådant på bra tag.Jag gillar min gråa linne top som matchar till det mesta=)Trevlig måndag/ kram
    Biggeros

    2017-09-11 | 07:25:05
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Marie säger:

    Gud så gott jag kommer gärna och äter

    Svar: Den är uppäten nu. Det får bli en annan gång🤗God var den=) Kram
    Biggeros

    2017-09-11 | 11:55:01
  • Ama de casa säger:

    Guu va gott! :-)

    Vi gjorde ofta smörgåstårta förr om åren, men kom av oss när vi flyttade till Spanien då vi inte tyckte att det fanns så braiga bröd till detta här (och dom blir ännu sämre ifall jag försöker baka... ;-) ).
    Nu är utbudet bättre - kanske dags att göra en smörgåstårta igen :-)

    Svar: Vi använde ett formbröd från Alcampo utan kanter som är avlånga. Perfekt till smörgåstårta🤗Jag får medge att jag var bättre på att göra smörgåstårta förr. Då gjordes det både till dop, födelsedagar och andra festliga tillfällen. Så då är det på tiden att du gör en dejligt tårta nu🤗
    Biggeros

    2017-09-11 | 12:56:36
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • http://nouw.com/moamedalicia säger:

    Du är så himla fin ska du veta. Du passar jättebra i både ljust och mörkt hår ♥️ Vilken underbar smörgåstårta. Jag hoppas du får en fin start på veckan kram vännen

    Svar: Tack gulliga Moa!!!Du ska veta vad god tårtan var och slut är den med. Nu blir det bara nyttigt....
    Trevlig vecka🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-11 | 13:08:30
  • Znogge säger:

    Smörgåstårta är helt enkelt farligt gott och denna såg verkligen delikat ut. Tur den inte finns i närheten av mig ;-)

    Kram

    Svar: Ja, kalorierna flödar🤗Visst var det gott men nu blir det ingen tårta på länge.
    Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2017-09-11 | 19:12:28
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Kattis säger:

    Ser riktigt härligt ut, men nu blir man ju nyfiken. Vad innebär dina nya livsstil då? Stort lycka till med bytet under veckan!:)
    Kram

    Svar: Jag ska skriva om det i kommande inlägg🤗Smörgåstårtan var lyxigt god men nu blir det ingen mer tårta på ett tag// kramiz
    Biggeros

    2017-09-11 | 20:54:18
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Blond ja!! men vilken snygg topp du har på dig :) me like ja det är gott med smörgåstårta mums ..varför skall du byta livsstil? kramis

    Svar: Ja, min gråa top i linne gillar jag skarpt÷)Smörgåstårta är dejligt🤗
    Du får se varför jag har bytt stil vid ett annat inlägg🤗 Kramiz
    Biggeros

    2017-09-12 | 09:13:53
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: