biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Nuestra señora del Rocio

Kategori: Spaniens Huelva

 
 
 
 

The monument to the Virgen del Rocio is a model of sobriety, eurythmy, elegant proportions (the work is about 4.30 meters high, 4.50 meters deep and 3 meters wide, weighing about 6,000 kilos) of serene balance, of harmonious ethnographic claims that denote an extraordinary aesthetic experience.

Enhanced in patinated bronze, the sculptural group depicts a scene from the procession of the Lily of the Marshes, on Monday of Pentecost, with the Lady carried from her Celestial Queen's wings by sixty figures from which emerge religious interiors that give them a strange charm. The contemplator= (to consider thoroughly; think fully or deeply about:to contemplate a difficult problem)

warns that they breathe in all of them a harmonious spiritual contact that is united to the Virgin.

 

The work of the inspired sculptor and imaginary rocianero Elías Rodríguez Picón, today, attracts the attention of all those who travel through the streets and squares of our capital for quality and quantity. In fact, Elías Rodríguezque today is little more than 38 years, enjoys an enviable reputation and shines with its own light in the spheres of Art. Its prodigious gouge has produced in Huelva until this moment the monuments to Mr. Adam, Juan Ramón Jiménez, Christopher Columbus (in the square of the Nuns) and the sculptural set raised in honor of Nuestra Señora del Rocío to the shoulders of the Almonteños, in whose history we are going to stop a few lines.

The monument is standingt at the Plaza del Punto

》》》》》》》》》》》》》》》》 

Monument  Virgen del Rocio är en modell av nykterhet, eurytmin och i eleganta proportioner. Arbetet är ca 4,30 meter hög, 4,50 meter djupa och 3 meter bred, väger ca 6000 kilo. Verket är av lugn balans och har harmoniska etnografiska kraven som betecknar en extraordinär estetisk erfarenhet.

En förbättring av patinerad brons skildrar den skulpturala gruppen en scen från procession av Lily of träskmarker, måndag pingst med Lady som bärs från sin himmelska drottningens vingar av sextio figurer från vilka nya religiösa interiörer som ger dem en konstig charm.

Den contemplator=( att överväga grundligt; Tänk helt eller djupt om: att överväga ett svårt problem).

varnar för att de alla som andas in en andlig kontakt harmoni som är förenad med oskuld .

 Lånad bild

Arbetet med skulptören är inspirerande och imponerande av rocianero Elias Rodriguez Picon. 

 Idag lockar uppmärksamhet för alla dem som reser genom gatorna och torgen i Huelva för kvalitet och kvantitet.

I själva verket är Elías Rodríguezque lite mer än 38 år idag och har ett gott rykte och lyser med sitt eget ljus i områdena med hans konst.

Dess enorma mejsel har producerat mycket i Huelva fram till detta ögonblick: monument till Mr Adam, Juan Ramón Jiménez, Christopher Columbus (i kvadraten på nunnor) och skulpturala uppvuxen i ära september Nuestra Señora del Rocio till axlarna av Almonteños.

Monumentet står på Plaza del Punto

 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Vilken pampig, imponerande och detaljrik staty! Förstår om det är många som stannar till vid den.

    Kram

    Svar: Man kan inte bara svepa förbi med blicken utan att man måste stanna till och kolla in detaljerna// kram
    Biggeros

    2017-09-27 | 17:14:29
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    Statyn är ju helt fantastisk och gjort av en så ung skulptör. Sådant ser man verkligen inte ofta. Dessutom är verket otroligt naturtroget. ar aldrig sett något sådant förut.

    Svar: Visst är monumentet häftigt!! Man ser så många men vissa sticker ut mer än andra. Jag gick även in och dubbelkollade om skulptörens unga ålder. Han har gjort mycket andra fina verk. Rocio är en liten by i Donaña området så de kan vara stolta över denna duktiga konstnär🤗
    Biggeros

    2017-09-27 | 20:20:29
  • Ditte säger:

    Verkligen en fantastisk skulptur/monument! Och vilken ung konstnär! Otroliga detaljer!
    kram!

    Svar: Jag reagerade även likadant att denna konstnär är så ung och har redan gjort så fina verk. Otroligt men sant🤗Jag hade svårt att bara gå förbi och undvika detta stora monument.
    Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2017-09-27 | 21:11:06
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Anette säger:

    Vilket monument. Trodde först att det var placerat i en rondell men så är det förstås inte. Det hade ju varit omöjligt att hålla ögonen på vägen genom en sån rondell.

    Svar: Detta ligger på Plaza Punta i Huelva. Det ligger inte mitt i centrum. Man går förbi det när man går längs gågatorna mot det stora torget. Det är väldigt ovanligt och jag blev väl intresserad om jag kunde hitta 60 figurer som bär upp señora del Rocio. Imponerande verk. Kram på dig
    Biggeros

    2017-09-28 | 03:42:46
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Anonym säger:

    Vilken häftig staty! Påminner lite om den som vi såg i Tarragona i juni:

    https://amacasa.files.wordpress.com/2017/06/164.jpg

    :-D

    Svar: Ska gå in och kolla in läget på statyn i Tarragona. Visst satte du dina spår Amanym=)
    Biggeros

    2017-09-28 | 11:36:12
  • Ama de casa säger:

    Jahaja, där lyckades jag bli Amanym igen - fast jag lämnade ju lite fotspår ändå, så det är lika bra att erkänna att det var jag ;-)

    Svar: Det är lika bra att lägga ut korten på bordet Amanym🤗
    Biggeros

    2017-09-28 | 11:37:05
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    Jag hängde inte riktigt med i svenska översättningen, men jag förstår att att han är populär. Att ha gjort så många redan är ju helt otroligt :)

    Åh, jag tror jag uttryckte mig lite konstigt - jag ska inte skriva om det jag tycker är extremt inom sport utan om extremsport. Begreppet alltså - du vet, snowboard, klättring, BMX... det är förstås inte alla grenar jag utövar, men är allts extremsport jag ska skriva om, inte några egna åsikter. Det jag tycker är extremt i sport skulle bli att skriva om typ... gymnastik, haha. Och det kan jag inget om för fem öre ;)

    Svar: Många gånger blir inte den svenska översättningen rättvis. Jag översätter med Google från spanska-engelska och engelska-svenska. Den engelska översättningen är mycket bättre. Med lite redigeringen av texten så få Du ha lite förstående 🤔Ps. Då hoppas jag få läsa inlägg om extremsport på din blogg🤗
    Biggeros

    2017-09-28 | 16:06:58
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Vilket häftigt monument! Vilka detaljer!😀
    Kram

    Svar: Verket är superfint med många detaljer. Jag har iaf förevigat konstverket så jag kan studera det lite närmare🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-28 | 16:50:33
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Wow, vilket jobb med dessa stora skulpturer.

    Jag skulle vilja testa att jobba med en skulptur någon gång..

    Trevlig kommande helg.. // Kramen Annelie

    Svar: Visst hade det varit roligt att få assistera en skulptör 🤗Jag gillar även att få reda på skulptörens bakgrund som denna unga man// kram och trevlig helg
    Biggeros

    2017-09-28 | 23:10:55
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Moa säger:

    Älskar statyn 😍 Och tusen tack för din underbara komentar i mitt förra inlägg vännen ♥️

    Svar: Den är helt fantastisk!!Ta hand om dig vännen🤗
    Biggeros

    2017-09-28 | 23:59:53
    Bloggadress: http://nouw.com/moamedalicia
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Åh så vacker och detaljrik :).

    Svar: Det finns så fina detaljer som man kunde kolla in. Enorm🤗
    Biggeros

    2017-09-29 | 13:59:48
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Villa Frejas bokblogg säger:

    Vilken magnifik staty. Kram

    Svar: Visst är den massiv och intressant konstverk🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-30 | 19:29:33
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv säger:

    Pampig staty! 😊

    Svar: Visst är den enorm och en en ung konstnär🤗
    Biggeros

    2017-10-01 | 14:43:29
    Bloggadress: http://sofiawerlin.se/
  • Ramona säger:

    Så himla mycket du får se och uppleva :) Vilken pampig staty <3

    Svar: Ja,visst får jag se en hel del på mina resor. Det är så kul att se dessa olika monument som bär på en historia och även få lära känna artisten. Kram
    Biggeros

    2017-10-02 | 05:25:52
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Eva`s blogg säger:

    Pampigt verkligen! tycker det är så fräckt med alla dessa statyer du lyckas få på bild :) ha en fin måndag kram

    Svar: Ja, som du förstår finns det en hel del statyer överallt var man än befinner sig. Kul även att skulptören är så ung och har gjort så många verk=) Kramiz
    Biggeros

    2017-10-02 | 09:18:34
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Pampig & ståtlig! Så vacker

    Svar:
    Biggeros

    2017-10-03 | 17:44:31
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här: