biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fågelrondellen

Kategori: Spaniens Alcazar de San Juan

 
Idag har det minsann regnat hela dagen i Alcazar förutom att jag skymtar precis i detta  nu en stor sol mellan de tunga molnen. Vilken lättnad.
 
 
Det kan man inte säga om att Jerez har fått det lindrigare...
 
 
Efter en heldags oväder så flöt bilar huller om buller och gator har översvämmat mitt inne i stan. Även garage och kälĺarutrymmen har tömts på vatten. Jag hoppas inte att vårt hus har flytit bort.....
 
Otroligt vad en dag kan förändras när Moder Jord är i farten och efter en lång tids torka.
 
 
På väg hem i regnet fick jag upp min kamera mellan skurarna och tog kort på denna fina Fågelrondell. Den passar bra där den är placerad för mittemot är parken belägen och den är invanderad av massvis av Gäss.
 
 
Rotonda Ave
 
 
 
Lånad bild
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Vilket oväder! hoppas det är ok med ert hus hemma i Jerez.

    Och visst är det läskigt med alla oväder som drar fram.

    Fågelrondellen här är verkligen väldigt speciell och kanske lockar den jut gässen till sig.

    Ha det fortsatt bra och förhoppningsbis med mindre oväder.
    kram!

    Svar: Jag skrev till en granne och de hade inte blivit drabbade av vattenintag. Skönt!! Våra hus är placerade ganska så högt. Man känner sig lite utlämnad när något sånt här händer. Visst är fågelrondellen fin. Visst har den lockat till sig en och annan gås. När jag ser denna gås så blir jag nostalgisk och får mig att tänka tillbaka till Canada. Där vi bodde fanns även ett par liknande gäss som monument.Ha en bra dag/ kram
    Biggeros

    2017-10-18 | 22:59:59
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Häftig fågel mitt i rondellen..

    Okej, så det är DET regnet vi fått hos oss nu i kväll... *L*

    Ha det allra bäst och sköt om dig vännen.. // Kramar Annelie

    Svar: Visst gör sig gåsen fin i rondellen!!
    Kan tänkas att ovädret har även nått Sverige. Här har det inte regnat på 5 månader så det var välbehövligt. Kanske inte i de mängderna.Tack detsamma och trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-10-19 | 00:26:59
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • ullie säger:

    usch avskyr regn men kanske bra hos er om det inte kommer så ofta där? Bra för torkan ?

    åhh men vilken söt fågel håller med dej

    kramar fina o ha en fin torsdag

    Svar: Det får definitivt inte regna för ofta men ibland behövs det för grönskan. I lagom dos.Gåsen gör sig bra i rondellen intill parken.
    Trevlig dag/ kramiz
    Biggeros

    2017-10-19 | 00:38:36
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Anette säger:

    Bad bra att det regnat, fast kanske väl mycket på en gång. Hoppas bränderna nu dör ut.

    Svar: Jag vet inte om bränderna fick sin del av regnet. Troligtvis inte. Vad jag förstår brinner det fortfarande. Så tråkigt. Det är helt enkelt dålig fördelning av regn. Det kommer aldrig i lagom dos fördelat över hela världen.Ha en bra dag/ kram
    Biggeros

    2017-10-19 | 01:05:09
    Bloggadress: http://ladyibanglok.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Nej fy jag hoppas inte ni blivit drabbade på nåt vis eller huset?? ja det har varit skumt runt om i världen asså ruggigt tycker jag ..kram å fin dag

    Svar: Ja, att det brinner hejdlöst i norra Spanien och översvämning i södra Spanien. Vädret och Moder Jord rår man tyvärr inte på. Vårt hus verkar iaf har klarat sig. Jag skrev till en granne=) Trevlig dag du med kram
    Biggeros

    2017-10-19 | 10:13:32
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Naturens krafter är starka och vi har inte mycket att sätta emot. Hoppas ert hus på hemmaplan har klarat sig utan skador.

    Ännu en häftigt utsmyckad rondell.

    Kram

    Svar: Vad jag förstår på mina grannar så har husen klarat sig. Ja, hemskt är det med dessa naturkatastrofer som sker i hela världen. Annars lyckades jag fånga en Gåsstaty på bild i regnet🤗
    Trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-10-19 | 10:29:21
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ami säger:

    Även här var det oväder igår och i natt. Men nu lyser solen igen från en blå himmel!
    Vilken fin fågel där i rondellen!
    Kram

    Svar: Det regnade nog hela dagen här med. Jag var tvungen att köpa ett nytt paraply. Det skulle ju inte regna på två veckor....Vad hände. Visst behövs det regn men i lagom dos.Trevlig dag/ kram
    Jag gillar även fågelrondellen🤗
    Biggeros

    2017-10-19 | 11:05:16
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • BP säger:

    Vilken läcker fågel i den rondellen! Ser ut som en korsning av trana och stork;-)
    Såg på BBC att ni fått en massa regn, men att det blev så skarpt läge rapporterades det inte om.
    Hoppas ert hus har klarat sig!

    Svar: Jag har utgått från att det är en gås men det kan likaväl vara en stork=)Vi såg först på nyheterna att Huelva hade fått översvämningar. Därefter spred sig ovädret och många städer blev drabbade i södra Spanien. Även Jerez. På vissa delar så flöt bilar omkring. Källarutrymmen ,garage och vissa hushåll fick tömmas på vatten. Jag fick skriva till en granne på området om de hade vattenproblem. Vissa pooler hade svämmat över.Knepigt väder när de brinner uppe i norra Spanien och översvämningar i södra. Visst har vi varit utan regn i 5 månader....Det hade ju kunnat komma inom rimliga gränser🤗
    Biggeros

    2017-10-19 | 21:01:36
  • Amanda Niclasson säger:

    Härlig blogg du har!

    Svar: Tack Amanda!! Kul att du verkligen tycker det🤗
    Biggeros

    2017-10-19 | 23:28:49
    Bloggadress: http://femtiotrekvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här: