biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

I ett med Manzaneres

Kategori: Spaniens Manzaneres

Parador de Manzaneres

Is the the local area of ​​Manzanares and one of the most important places in Spain: The Cabañeros Natural Park, Las Lagunas de Ruidera and Las Tablas de Daimiel. The top of the hotel and you can see the precious estate of the Manila.

 

Trees, flowers and plants impregnate this space with colors which becomes a very appealing place if you are looking for peace and tranquility. One of the most popular restaurants in the area is the pastoral palace. It is the palace of the manchego, the tomb of the cod and the pisto manchego.

 

The location of the hotel is ideal for the business traveler La Mancha, Ciudad Real Province.

A little over 30 kilometers away is Almagro with its beautiful Plaza Mayor and the only Corral de Comedias that has remained intact and active from the beginning of the 18th century to the present day.

 

Villages like Tomelloso, Daimiel, Argamasilla de Alba and Valdepeñas in Esperan with all their charm is only a few minutes from the Parador.

 

The hotel is close to the beach and offers a variety of activities, including the Cabañeros National Park, the Las Lagunas de Ruidera National Park, the Las Tablas de Daimiel National Park, the parade of the natural scene, an oasis and a half of the plain of La Mancha (perfect panorama for your retina). This experience you just will love.

 

Parador de Manzaneres

Är det lokala området Manzanares och en av de viktigaste platserna i Spanien: Cabañeros naturpark, Las Lagunas de Ruidera och Las Tablas de Daimiel. På toppen av hotellet och du kan se den dyrbara egendomen på Manila.

Träd, blommor och växter impregnerar detta utrymme med färger som blir en mycket tilltalande plats om du letar efter lugn och ro. En av de mest populära restaurangerna i området är det pastorala palatset. Det är palatset av manchego, torskens tomb och pisto manchego.

 Lånade bilder
 
Här åt vi en förträffligt god lunch på hotellets café. 
 
 

Hotellets läge är perfekt för affärsresenären La Mancha, Ciudad Real-provinsen.

Lite över 30 kilometer ligger Almagro med sin vackra Plaza Mayor och den enda Corral de Comedias som har varit intakt och aktiv från början av 1700-talet till idag.

 Lånad bild
Tyvärr så används bara poolen under sommarperioden.
 
 
Från vår balkong syns bara ett stort träd...
 
 
Byar som Tomelloso, Daimiel, Argamasilla de Alba och Valdepeñas i Esperan (med all sin charm) ligger bara några minuter från Parador.
 
 
Hotellet ligger nära stranden och erbjuder en mängd olika aktiviteter, inklusive nationalparken Cabañeros, nationalparken Las Lagunas de Ruidera, Las Tablas de Daimiel nationalpark, paraden för den naturliga scenen, en oas och en halvdel av en slätt av La Mancha
(perfekt panorama för din näthinna). Den här erfarenheten kommer du bara att älska.
 
 
Sist men inte minst vill jag gratta alla fädrar på er DAG
Imorgon drar vi hemåt.....
 

 

Kommentarer

  • BP säger:

    Det är inte alls dumt att vara "lyxhustru" och bara hänga på liksom. Så mycket fint du och förhoppningsvis den arbetande maken får se. Avis - jo, lite kanske;-)

    Svar: Min man hinner med att se lite grann på helgen. Annars så jobbar han och står i under veckorna=)Annars går det ingen nöd på mig🤗Alltid roligt att få se dessa små byar runtom i Spanien=)
    Biggeros

    2017-11-12 | 23:54:54
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Ett väldigt fint hotell. Sängen ser dock hård ut, hur är det med makens skavsår? 😉
    Kan tänka mig att det blir skönt att komma hem igen, hur trevligt det än är med resor.

    Svar: Konstig nog var sängen lite mjukare än den förra. En månads tid är lång tid att ligga i en alltför hård säng. Inga skavsår från Parador sängarna 🤗🤣😂Härligt att vara borta men gud så skönt att komma hem till sitt🤗Kram
    Biggeros

    2017-11-13 | 02:18:42
  • Lindsay säger:

    Vilka fina bilder, den där med poolen såg inte helt fel ut. Där hade man mer än gärna hoppat i.

    Här hemma är det kallt och i morse var det en av de kallaste nätterna på länge. Brrrr

    Ha en fin dag

    Kram

    Svar: Usch så jobbigt när det är kallt😐Ja, kanske det inte är något badväder....
    Hursomhelst så är det över 20 grader fortfarande i Jerez. Vill man bada så är det inte allt för kallt🤗Trevlig kväll/ kramiz
    Biggeros

    2017-11-13 | 09:47:59
    Bloggadress: http://liindsayy.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Såg ut att vara ett trevligt hotell! Hoppas att alla pappor var nöjda med sin dag i går :D Husse gick det ingen nöd på i alla fall!

    Kram

    Svar: Parador hotellen är alltid spännande att besöka. Vi får väl se om det blir fler besök på Paradores i Spanien...Tyvärr blev inte min man firad såsom jag ville. Vi åt iaf en god lunch och därefter fick han dra till arbetet. Nu är vi hemma för en vecka och då får jag skämma bort honom riktigt ordentligt. Skönt att Husse blev väl uppvaktad/ kram
    Biggeros

    2017-11-13 | 10:50:52
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ditte säger:

    Paradorer är en "trevlig" belantskap och denna var ju en bra vbit utöver det vanliga. Fint att den också ligger nära en strand och hav. De pardorer vi hitintills besökt har legat en bra bit i inlandet. Trevliga bekantskper har det dock varit.
    Vilket mysigt ställe att övernatta på! Och extra roligt med fler byar och nationalparker i närheten.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    Svar: Vi hann tyvärr inte skåda de närbeläggande nationalparkerna. Det får vi utforska nästa gång. Däremot blev jag förvånad att stranden ligger nära till hands...Jag undrar fortfarande vad den ligger. Manzaneres ligger även inåt landet och inte nära någon kust....Däremot får jag kolla upp det där lite närmare. Vi ska ju upp till La Mancha om en vecka och bo i en annan by🤗Tack så mycket jag ska ta vara på denna vecka så gott det går/ kram
    Biggeros

    2017-11-13 | 15:41:14
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Eva`s blogg säger:

    Klart man hänger med maken sin :) & det är väl knappast något att klaga på ;) går det bra med nya konceptet? kram

    Svar: I med det att jag inte jobbar så följer jag gärna med min make🤗Jag får ju se mycket=)Menar du LCHF? Det går sakta men huvudsaken jag tappar kilon. Jag har ett mål och det kommer jag hålla fram till Jul=) Man mår bra av att inte äta pommes, pasta, ris och bröd.
    Så det går bra. Hur går det för dig?
    Trevlig kväll🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-11-14 | 17:09:31
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Verkar vara trevliga byar (städer?) det där :-) Och att bo på Paradorer är ju aldrig fel :-D

    Svar: Ddt finns små byar som man kan beundra i Spanien. Det kan du intyga som alltid är ute på vift. Det finn en hel del Paradores att besöka🤗
    Biggeros

    2017-11-15 | 10:57:57
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    PS: Jag har mejlat dig på din yahoo-adress... :-)

    Svar: Jag har svarat och tycker det är jätte trevligt att du har skrivit till mig🤗Trevlig kväll!!!
    Biggeros

    2017-11-15 | 17:09:44
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    åh så avis man blir att se dina varma bilder, här hemma e det mörkt o eländigt nu, gillar inte November alls. kramar

    Svar: Som tur så går det fort fram till Jul då man tänder ljus🤗November är en trist månad. Här skiner solen för det mesta=)Ha en trevlig dag!
    Kramiz
    Biggeros

    2017-11-15 | 22:25:12
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Vilket härligt ställe!! Kan tänka mej att bo där några dagar och mysa=)

    Svar: Ja, nu blev det bara en natt för vi skulle dra hemåt. Jag har bott där förrut🤗Här är det sol i Jerez och hoppas att du har det bra🤗
    Biggeros

    2017-11-16 | 12:17:36
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Ser galet härligt ut! Längtar oxå iväg...

    Svar: Nu bär det iväg igen för en månad. 5 dagar i Jerez är för kort tid. Visst är det kul med att få se olika Paradores i Spanien=)
    Biggeros

    2017-11-17 | 16:34:49
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Härligt! Jag är stor älskare av Paradorer!
    Har besökt några, men har många kvar!
    Önskar dej en skön söndag!

    Svar: Jag har även besökt endel Paradores men har lång väg att gå för att ta del av dessa fina hotellen=)Idag ska jag åter igen bege mig till La Mancha provinsen. Nu har jag vistats i Jerez i fem dagar för förberedelse av Jul, träffat vänner, frisörbesök och gjort ärenden. Tiden går fort när man är hemma. Trevlig söndag till dig!
    Biggeros

    2017-11-19 | 10:41:59
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Ja vilket äventyr!

    Svar: Jag är för det mesta på resa till fots mer än 200 dagar om året🤗🤗
    Biggeros

    2017-11-21 | 19:13:55
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här: