biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Guadiana

Kategori: Spaniens Badajoz

 
Min morgon såg ut som så här lite molnigt men inte så kallt. Jag promenerade genom parken längs floden Guadiana ( 744 km lång)
 
 
som tar ca 45 minuter.
Med andra ord en ganska så mysig och sevärd runda.
 
 
Jag gick förbi ett flertal hungriga gäss
 
 
Även en svanfamilj som var väl transporterad säkert av svanmodern längs floden.
 
 
Jag passerade två broar som leder in till Badajoz city.
 
 
De har även byggt  två nya caféer där man kan sitta och dricka en kopp kaffe i solen eller under tak.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Fina bilder ser somrigt ut kram Marie

    Svar: Ändå var det molnigt och grått idag=( Imorgon ska det bli regn/ kram
    Biggeros

    2017-11-27 | 20:09:30
  • BP säger:

    Även om det inte verkar vara lika varmt hos dig som för en månad sedan är det ändå somriga bilder för en som bor i Sverige;-)

    Du måste ta dina morgonpromenader "mitt i natten", för du verkar vara totalt ensam - förutom gässen då;-)

    Himla vackra bilder igen. Gillar bron/aquadukten!!!

    Svar: Jag försöker att undvika att ta kort på de som inte har bett att få vara med på bild. Gässen är överallt om de nånsin sover på natten. Även om det var molnigt idag så var det ca 15 grader på morgonen. Det är ju inte så att man svettas eller fryser. Sådär lagom igen som vi svenskar säger. Gillar även denna gamla bro som sträcker sig över floden=) Godnatt
    Biggeros

    2017-11-27 | 21:42:03
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Vilken trevlig morgonpromenad och en hel del att titta på dessutom. Lugnt ute är det ju också.
    Vackra bilder och jag had egärn agått med dig. Men inte före klockan åtta...
    Kram!

    Svar: Detta var inte före klockan åtta. Jag åt en god frukost innan och begav mig till parken som ligger intill hotellet. Jag hade gärna haft ditt sällskap vid min sida Ditte// kram
    Biggeros

    2017-11-27 | 22:59:53
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ulllie säger:

    men oj va mysigt
    ja då har du redan lite pyntat hemma då när du kommer hem

    Svar: Jag var tvungen att pynta när vi var hemma senast i Jerez. Det är bara granen som ska pyntas. Skönt att det är gjort!!!Kramiz
    Biggeros

    2017-11-28 | 02:24:07
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • ramona säger:

    God morgon :)
    Vilka härliga bilder. Lite nyfiken på hur vädret är där så här års? Kram och ha en fin dag :)

    Svar: Nu befinner jag mig i Extremadura Badajoz där det är lite svalare än Andalusien. Nu är det 11 grader och det hänger regn i luften. Det kommer högst vara 15 grader mitt på dagen. Idag blir det nog en paraplydag men det stoppar inte mig från att promenera. Ha en riktigt bra dag/ kram
    Biggeros

    2017-11-28 | 07:25:18
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Eva`s blogg säger:

    God morgon, vilken mysig runda tomt å skönt jag pippi fåglarna med :) men dom är nog inte så intresserade av dig om du inte har mat att erbjuda hi hi kram

    Svar: Inte var det folktomt men jag försöker vara lite diskret med att fotografera människor som inte vill synas med på bild. Annars är det full rörelser på fåglar och motionärer i parken. Idag var det mindre rörelser på grund av duggregnet. Ha en fortsatt bra dag🤗Kram
    Biggeros

    2017-11-28 | 08:57:14
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Anonym säger:

    744 km? Det var en rejäl morgonpromenad det ;-) Och snabb var du också :-D

    Ser himla fint ut där - jag gillar Extremadura, det finns så många fina gamla städer där :-)

    Svar: Jag har varit ett antal gånger i Badajoz. Jag gillar speciellt detta hotellet. Deras sängar är himmelskt sköna och frukosten är värd att vänta på. Visst finns det många fina byggnader och broar här. Inte gick jag längs hela floden då hade jag varit väldigt imponerad av mig själv🤗🤗
    Biggeros

    2017-11-28 | 10:27:34
  • Petra Olsson säger:

    Härliga bilder , här hemma är det grått grått grått .kramar

    Svar: Ja, då ska jag inte klaga. Här är det lite grått men inte så kallt. Precis varit på PW längs floden=)Kram
    Biggeros

    2017-11-28 | 10:37:31
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Amanym säger:

    Jahaja. Såg att jag lyckades med konststycket att bli Anonym igen... Jag lär mig visst aldrig. :-D

    Svar: Du är rolig och du lyckades även tredubbla kommentaren precis som jag brukar göra hos Emmas blogg=)Det gör inget Ama alltid lika trevligt när du tittar in!
    Biggeros

    2017-11-29 | 10:14:28
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: