biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Barcelo

Kategori: Spaniens Huelva

 
 
 
Vi bor i ett superior rum mot entrén. Vi har sagt till om en terrass eftersom vi ska bo här i 2 veckor. Nu har vi bara en liten balkong. 
 
 
Så här folktomt var det vid 8- tiden vid poolen. Det kan jag lova att det inte var efter min PW och frukost. 
 
 
Solsängar finns det gott om så ingen går lottlös....
 
 
Kan ni tänka er att jag hamnade vid en svensk barnfamilj. Här finns alla olika nationaliteter. 
Även olika aktiviteter i både i vatten och på land. Om man så väl bli aktiverad så finns det folk för det. 
Man kan beställa Inklusive och att äta och dricka hur mycket man vill. Då är man tvungen att bära ett färgat band på handleden. 
Ni ska tro att detta är nytt för mig. Vi har inte valt inklusive utan vi väljer själv när, var, vad och hur vi äter under dagen. 
 
 
Jag väljer själv när jag vill slappa vid poolen...
 
 
Eller ta en kopp kaffe eller förfriskningar på tavernen vid poolen.
 
 
 
 
 
 
Här finns mer eller mindre 1200 rum och 3 byggnader som hänger ihop. Det går en lång träbrygga enda fram till stranden. Om man föredrar havet. Vilket jag gör. Det går likaväl att doppa sig i poolen.
 
 
Det är lätt att gå vilse i korridorerna vilket jag gjorde första dagen.
 
 
Här finns många stora komplex samlade i denna by utanför Huelva. Det finns ett hotell som heter Punta Umbria Mar precis intill och lägenhetshotell bl.a Leo. En riktig liten semesterby. 
 
 
Här finns många faciliteter att välja på såsom: paddel, basket, tennis, SPA, gym, inomhuspool, utomhuspool, Pilates, Yoga, aerobics och vattengymnastik. Barnaktiviteter, spelrum och musik och dans underhållning etc....
 
 
Här sjöngs det allt från Enrique Iglesias låtar
 
 
till 
 
 
Vet Ni att det finns en romsort som även heter Barcelo. Vi brukar oftast beställa Brugal och Coca Cola zero. Lite dyrare men smakar nästan likadant.