biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Bänkad i vårsolen

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Jag vet inte om ni har skärpan inställd för att se hunden som vilar i parken...
 
 
Här ligger definitivt inte en hund begraven....
Han är livs levande. Jag tog mig friheten att zooma in den lilla latmasken.....
 
 
Tänk vad lite som behövs när man släpper hundarna ĺös.....
 
 
Matte som sitter bänkad med mobilen i sin hand har ingen aning vad som pågår i sin omgivning.....
 
 
Via hundar så sker det även en kommunikation sins emellan. Man möts i parken slänger några ord och låter sina hundar nosa fritt på varandra....inga som helst konstigheter. 
 
 
Duvorna har även fått ett grafittihus där de kan hänga omkring...inte så litet heller.
 
 
De finns plats både för liggande position och sittandes...
 
 
Om man så vill finns det tak över huvudet....
 
 
Om ni tittar noga så finner ni en duva som vill vara lite för sig själv...vem vill inte det ibland.
 
 
Sedan finns det ett litet hus för alla olika typer av fåglar....
 
 
Det händer att Änder tar ett simtag.. .
 
 
 
Vissa fåglar har ett annat ändamål. De sitter hellre på land och vänder sig mot solen...
 
 
Jag tror inte det går någon nöd åt dessa fåglar som delar både hus och damm....
 
Ha en riktigt bra och solig vår dag önskar jag er alla. Nu har väl våren kommit för att stanna....

Kommentarer

  • annelie säger:

    såååå härligt :D

    Svar: Visst är det något speciellt med hundar...även andra djur som njuter i vårsolen=) kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 10:02:42
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Ja det påverkar oss alla någon typ av glädje energi :) jag blir glad av ditt inlägg :) drömmer mig bort :) fin onsdag kram fina du

    Svar: Så härligt att du får positiva vibbar. Jag får det när jag går i dessa parker och samlar på mig positiv energi. Ha en bra dag// kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 12:04:56
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Ser jättehärligt ut verkligen! <3 Kramis

    Svar: Jag besökte denna park i Córdoba ofta pga atmosfären och all aktivitet=) kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 12:14:25
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Härliga bilder på både hundar och fåglar.

    Vi hade ju en hund fram till 2009, då vi fick låta henne somna in på grund av elakartad cancer som hade spridit sig.. :o((
    Men jisses vad folk man kom att prata med, när man har hund.
    Visst, jag kan än idag prata med folk som har en fin / mysig / gosig hund.

    Fin park du verkade ha varit i och som du skrev, duvorna hade ju ett palats att tillbringa sin tid i om de ville.

    Ha nu en jättefin onsdag i vårsolen.. // Kram Annelie

    Svar: Visst skapar det en massa sociala kontakter pga av dessa fina fyrbenta.Jag är en sådan person som inte kan hålla mig ifrån dessa härliga djur. Trist att ni har varit med om en hundförlust÷( Jag är lite velig med att skaffa djur pga av seperation. Ha nu en bra dag// kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 13:06:42
    Bloggadress: http://gifta6570.bloggplatsen.se
  • bia säger:

    Roligt med ett hus för fåglar !!
    Här laddar vi för resan till San Augustin på lördag ;)...synd bara att jag börjar få ont i halsen...det är såå typiskt ! Men jag försöker kurera mej med Eschinaforse.
    Kram bia

    Svar: Tänk att det börjar närma sig er resa till värmen. Så härligt. Det är bra att du kurerar dig riktigt🤗Visst har de tänkt till lite att det även finns rum och hushåll till fåglarna
    Trevlig resa om vi inte hörs innan// kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 13:42:14
  • Tilda Barkselius säger:

    Underbart att solen är framme, verkade som att det var många som njöt hos er :)

    Svar: Ja både enbenta och fyrbenta njöt i vårsolen🤗
    Biggeros

    2017-05-03 | 15:28:23
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Lena i Wales säger:

    Fina vårbilder från Spanien.
    Här i Wales har våren kommit, men inte riktigt värmen ännu.

    Svar: Så härĺigt att våren har kommit Lena till Wales. Här i Jerez har värmen precis kommit. Det blåser dock endel=( Vi har även haft regn. Jag tittar in till dig snarast// kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 15:49:36
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Det är verkligen något visst med hundar och det blir många trevliga möten genom dem. Jag pratar med många som jag nog aldrig skulle talat med annars men fyrbenta vänner förenar!

    Här anas vårvärmen i dag och det är så skönt!

    Kram

    Svar: Visst är det märkligt att djur förenar till nya bekantskaper. Jag kan ju inte hejda mig när jag ser en söt kisse eller vovve. Så skönt att ni har fått lite värme🤗 kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 16:24:53
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Bokstund säger:

    Åh, härligt! 😁

    Svar: En förträfflig park med mycket rörelse=)
    Biggeros

    2017-05-03 | 17:13:39
    Bloggadress: http://bokstund.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    Haha! Ja, hon på bänken hade verkligen full koll... ;-)

    Jomenvisst är våren och finvädret här på riktigt nu :-D

    Svar: Här har det varit varmt idag men blåst väldigt mycket. Jag satt och studerade detta par i parken och tyckte väldigt synd om tiken efter ett antal påhopp.....
    Biggeros

    2017-05-03 | 17:24:37
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Moa Kandelin säger:

    så härligt med värmen :)

    Svar: Visst är det underbart när det är varmt=)
    Biggeros

    2017-05-03 | 18:11:46
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • Days by Johanna säger:

    Underbar bilder :) Ja så skönt med vår!

    Svar: Våren är den bästa årstiden när allt vaknar till liv😁
    Biggeros

    2017-05-03 | 20:25:48
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • Ditte säger:

    Visst är det skönt med dessa vackra dagar.
    Hundarna är ju ett kapitel för sig, men här i Torrevieja tycker jag dock att det är alltför många ägare som inte "plockar upp" efter sina telningar. Irriterande!
    Men hundar gillar jag.
    Härliga bilder där fåglarna möter vårens ankomst och njuter av den.
    Kram!

    Svar: Spanjorer generellt gillar djur men om de är de bästa på att ta upp spillningar efter deras husdjur är en annan sak. Vi har en granne som har skaffat hund på senare tid. Hunden skäller och ylar konstant på dagarna. Vi ser hunden aldrig ute i trädgården. Stackars hund det är inte hans fel att han har fått fel husse och matte. Jag gillar djur men man ska kunna ta hand om de med. Det är något speciellt med parker// kram
    Biggeros

    2017-05-03 | 22:36:49
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Amanda säger:

    Åh vad härligt!! :)

    Svar: Gillar parker med rörelse. Denna park hade jag fullt upp att se alla djurens verksamhet och människors upptagenhet.Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-05-03 | 22:58:10
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • ullie säger:

    vilken mysig park o ja alla fina djuren så söta hunden först gillade ja definitivt =)

    hoppas verkligen vi har våren här nu med värme o massa sol kramiz

    Svar: Hoppas att våren har kommit för att stanna=)Jag gillar även " lat hunden "🤗
    God kväll!Kramiz
    Biggeros

    2017-05-03 | 23:06:31
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anette säger:

    Det är bra att även djuren får sina plat s er i städerna. Och visst kan det vara mysigt att kolla in dem , vissa vet att njuta av livet.

    Svar: Det är så härligt att se när djuren vaknar till liv och även vi människor. Man njuter i vårvärmen och allt är så mycket lättare. Uteterasserna på Caféer och restauranger fylls med folkmassor. Turister trängs vid sevärdheterna. Jag njuter🤗kram
    Biggeros

    2017-05-04 | 04:45:16
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ramona säger:

    Så härligt när det är varmt ute :) Man ser så många glada människor och djur då med. Alla vaknar liksom till :)

    Svar: Visst är det sant!! Nu har det blivit lite varmare i Jerez. Det blåser tyvärr en hel del. Maj månad är en månad med mycket sol och mycket som händer i Jerez. Trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-05-04 | 06:25:38
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Heléna säger:

    Så härliga bilder på alla djur! Visst är det härligt med lite värme :D Kramar <3

    Svar: Alla vaknar till liv under våren. Det är som alla har legat i koma under vinterhalvåret. Värme är bra för allt// kram
    Biggeros

    2017-05-04 | 23:54:34
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Marie säger:

    Vackra bilder du tagit lilla gumman. Puss o kram Marie

    Svar: Så fina motiv jag hittade med=)Trevlig fredag till er båda
    Biggeros

    2017-05-05 | 09:46:57

Kommentera inlägget här: