biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Side Show Bob

Kategori: Spaniens Ecija

Ytterligare kyrkor som jag har besökt i Ecija under 4 veckors tid . Fler återstår......
 
 
Kyrkan de San Gil har både en kupol och ett högt torn som syns på långt avstånd
 
 
 
Kyrkans interiör är mäktigt och är dekorerad med mycket guld. Altaret som är centrerat kan man inte ta miste på med dess krucifix. 
 
 
Iglesia Carmen
 
 
 
Denna lilla kyrka såg jag inget namn på och den ligger på en tvärgata till Plaza España 
 
 
Iglesia Santa Barbara 
Ligger precis vid Plaza España i Ecija
 
 
 
Iglesia Santa Ana
Denna kyrka ligger närmast hotell San Pablo (där vi bodde)
 
 
Som sagt det finns ännu fler kyrkor....
Hade jag tagit mig tid att leta reda på alla kyrkor i Ecija hade jag inte hunnit med något annat....
Nu är jag nöjd och hoppas ni är det med
 
 
I Måndags klippte vi ner rosorna och vår (Rasta Fari palm) Side Show Bob.
 
 
 En liten Side note klockan 13.12 i Jerez är det 21 grader. Det ska bli 26 grader idag=))

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Kyrkorna är verkligen vackra! Inte ett dugg avis på er temperatur...tur det inte är allt för långt kvar innan jag åker söder ut igen!☺

    Svar: Det är tur att du har något att se fram emot Kattis=)Kramiz
    Biggeros

    2017-03-08 | 14:25:06
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • wiolettan säger:

    Enormt mycket med kyrkor det finns i Ecija. Roligt att du tog dig tid och besökte dessa och fotade så att vi också fick se allt det vackra.
    Det går inte att ta in att de ha kostat på allt detta, måste ju kostat skjortan, minst sagt. Men, det var ju så förr. Det syns ju på utsidan av kyrkorna att en del är mycket gamla.
    Här har vi fått snö och vinter igen. De knoppar som hade kommit upp har fått täcke på sig.
    Ha det så bra.
    Kram!

    Svar: Visst ser man att många av dessa kyrkor är gamla Wiolettan. Kyrkan och katolikerna hade en stor egendom förr och det måste ha satsats mycket pengar. Jag som trodde att våren var även på väg till Sverige. Ha det bra och frys inte bort. Kram
    Biggeros

    2017-03-08 | 14:47:26
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Marie säger:

    Vackra kyrkor, vad härligt med sol och värme lyckliga Er kram Marie

    Svar: Nu har värmen kommit denna vecka. Så skönt=)I helgen var det regnigt.....Kram på dig
    Biggeros

    2017-03-08 | 15:40:17
  • Ditte säger:

    Här i Ecija var det då ingen brist på kyrkor och den ena överglänser den andra oi prkat. Vackert! Men någon måste ju betala....
    Jag tittar själv gärna in i kyrkor när jag passerar dem men ibland så blir det i mitt tycke allltför många storstilade utsmyckningar i katolska kyrkor och samtidigt vet man att människor har det svårt. Blir lite Robin Hood i sammanhanget. Mne vackert är det. Du har verkligen tagit fina bilder och som historieintresserad fundera jag ju mycket på olika saker.
    I Stockholm är det nu ganska gott om snö eftersom det snöat i två dagar och våren tycks ha tagit semester. Hoppas den snart åter är i tjänst-
    Stor kram och tack för fina och givande kyrkinlägg. Gillas!

    Svar: Ja, tycker likadant!! Kyrkan ligger på så mycket förmögenhet. Förr var de tom rikare en kungadömet. Det säger en hel del......Jag hoppas på att solen och våren kommer tillbaka inom snart. Kram på dig🤗
    Biggeros

    2017-03-08 | 17:40:51
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Hmm... *sätter näsan i vädret*, 21 grader... ja här hade vi faktiskt 2 PLUSgrader *dä du* :-D

    Wow, vilken mäktig kyrka med all utsmyckning på de sista bilderna.

    Vad fint ni bor,,, förstår ni trivs bra där ni är.

    Ha en jättefin torsdag.. // Kramen Annelie

    Svar: Jag blir inte så avis på 2 grader....Visst är kyrkan med all guld dekoration mäktigt!!
    Vi trivs jätte bra i Jerez=) Trevlig dag till dig med Annelie. Kramiz
    Biggeros

    2017-03-09 | 09:06:30
    Bloggadress: http://www.gifta6570.bloggplatsen.se
  • Jessica Högberg säger:

    Många kyrkor är det!
    Fy vilken behaglig temperatur, avis!

    Svar: Otroligt skönt och behagligt Jessica 🤗
    Biggeros

    2017-03-09 | 10:37:28
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Angelica säger:

    Vilka vackra! Wow!

    Svar: Visst är de fina!! Kramiz
    Biggeros

    2017-03-09 | 17:27:51
    Bloggadress: http://angelchanelle.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Alltså, hur många kyrkor finns det där i stan egentligen!

    Skönt att vara hemma igen, eller hur! Och hur ser en friserad Sideshow Bob ut egentligen? :)

    Svar: Ja, som vår Rasta Fari Palm :)Jätte skönt att vara hemma Emma:) Värmen har kommit till Jerez:)
    Alltså det var nästan 30 stycken kyrkor i Ecija. Det är ganska så mycket i en liten ort som Ecija.
    Biggeros

    2017-03-09 | 18:40:14
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • annelie säger:

    kyrkor är mäktiga :D kram

    Svar: Visst är en del kyrkor mäktiga Annelie. Kramiz
    Biggeros

    2017-03-09 | 19:15:03
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • moa säger:

    vilka mäktiga bilder. rasta farai palm? haha den skulle jag velat se innan ni klippte ner :D kramis

    Svar: Jag har visat den på ett annat inlägg. Den ser ut som en Rasta Fari Palm. Den kommer säkert fotas vid många tillfällen:) Kram
    Biggeros

    2017-03-09 | 19:29:42
    Bloggadress: http://nouw.com/moamedalicia
  • Veiken säger:

    Finns det kyrkotätare länder än Spanien? Hmmm. de katolska länderna har väl kyrkor överallt där det finns folk. Vi går också in i många kyrkor när vi reser...

    Svar: Ja och vad jag har fått höra så är Ecija kyrktätast i Spanien. Då är byn inte så stor. Så det finns inte så mycket annat att se....Förutom alla Casas och Palacios.... Nu är jag inte uttråkad på något vis. Det tar ganska så långt tid innan jag blir det=) Trevlig Fredag
    Biggeros

    2017-03-10 | 09:24:35
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Mia Ahlstrand säger:

    Många vackra kyrkobilder! Gillar både kyrkor och kyrkogårdar. Och skulle inte ha något emot er värme heller. Hoppas du mår bra och njuter av att vara hemma!

    Svar: Jag mår Prima Vera i solen och visst hör kyrkor även till kulturell sevärdhet. Trevlig helg. Kramiz
    Biggeros

    2017-03-10 | 21:25:41
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • Annsoh säger:

    Jätte fina bilder! :) Hoppas du får en trevlig helg!

    Svar: Trevlig Söndag till dig=) Kramiz
    Biggeros

    2017-03-11 | 14:25:49
    Bloggadress: http://annsoh.blogg.se

Kommentera inlägget här: