biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Catshit in my garden

Kategori: La Casa

 
Idag är det inomhus väder i Jerez. Det är 13 grader och regnigt. Jag har inga som helst planer på att gå ut nu. Däremot hade vi en liten inkräktare som trodde att det var OK att tassa omkring i vår trädgård....
 
 
Eller sökte katten bara efter regnskydd...
 
 
Det återstår att se....
 
 
Det är ju katten asså om det är det jag tror vad som kommer hända inom kort.....
 
 
 
Jag gillar ju djur: såsom hundar och katter men inte när de inkräktar och gör sina behov i vår trädgård.
 vårt område (urbanicacion) så har vi Wattsup som fungerar ganska så bra. Där förs diverse kommunikation som angår föreningen och även lite mindre intresserade saker.  Som när någons husdjur eller hemlösa hundar/ katter har gjort sina behov på området eller i någon annans trädgård. Då lägger de ut bildbevis på Wattsup.
Nu känns det som att jag föll i fällan för dumdristigthet genom anklaga denna fina,  lurviga inkräktare.....
 
 
Jag ska ju vara glad över att det inte var en elefant som tog sig över staketet och gjorde en hög av livets enorma behag....
 
 
När katten hade lättat på trycket och blev ertappad.....
 
 
Så kände den sig lite dåligt till mods och ville bara fly fältet. Jag hjälpte till även genom att visa mig och visslade till lite för att markera....
 
 
No poo in the garden....
 
 
Så....Nu är fallet löst och katten är väck....
 
 
Jag kom även att tänka på ett inlägg i vilken position som är mest lämpad på toaletten.....
Nej, nu blir det inget mer (skitsnack) denna dag. Jag får skylla på att jag är lite uttråkad denna regniga lördag i Jerez  
 

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Haha vilket roligt inlägg! Mindre kul med vädret för er del dock...hoppas regnet är snabbt övergående och att resten av helgen blir både kattfri och solig!:)

    Svar: Det regnar fortfarande dessvärre. Inga katter i sikte Kattis. Hihi😁😁Trevlig kväll!!
    Biggeros

    2017-03-25 | 15:03:54
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Carolin säger:

    Usch så jobbigt när djur ska ha ens tomt som toalett :/ vi har ingen tomt direkt men när man hittar kattskit i sandlådan på gården blir man inte glad :(

    Svar: Om det nu är fallet att det är grannens husdjur och inte kan se efter den. Då är det tragiskt...Det kan även lika bra vara en vildkatt vilket är mest troligt. De är riktiga atleter som kan hoppa över de höga staketen=d Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-03-25 | 15:59:21
    Bloggadress: http://carolink.se
  • Marie säger:

    Tråkigt med den sortens besök, annars älskar 💕 jag katter tråkigt med regn ☔ puss o kram Marie trevlig helg.

    Svar: Visst är det tråkigt att de kommer bara på toabesök =dAnnars gillar jag även djur=) Annars är vädret blött och det blir ingen promenad idag. Hoppas ni har det bättre. Många kramar🤗🤗
    Biggeros

    2017-03-25 | 16:06:49
  • Bella säger:

    Tråkigt med vädret, hoppas att du får en bra kväll ändå! Kram.

    Svar: Det ska regna två dagar till sedan hoppas vi att det är nog=)Det värsta är att jag har frusit de senaste dagarna. Det är inte Spanien väder. När man vill sätta på sig mössa och handskar=/Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-03-25 | 18:05:40
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • bia säger:

    Ja ni har grönt och fint ser jag, hehe...lär dröja ett tag här !...men snön försvinner snabbt nu, man riktigt ser hur den smälter. Ha en fin kväll !
    Bia

    Svar: Här är det grönt och växterna har fått mycket regn. Det kan behövas att fylla på vatten depåerna. Jag såg att snön smälter och våren är på väg hos er. Härligt. Trevlig kväll.
    Biggeros

    2017-03-25 | 18:24:59
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Hos oss huserar det ju ett helt gäng/hela släkten med vildkatter. Jag ÄLSKAR dem! Men jag kan inte påstå att jag uppskattar det de lämnar efter sig. Det där är inte fråga om att uträtta behov, det är med största sannolikhet revirmarkering. Så du har nog lite krigsföring att göra medelst mota bort kissemissarna med vattenspray eller liknande.

    Själv har jag problem med att de inte låter mitt trädgårdsland vara i fred. Inte så lattjo. Men vi försöker balansera det med att de skänker oss en sådan glädje med sin tillvaro, har alltid haft katt. Men det är klart man blir sur när sådden blir uppkrafsad i en hög med innehåll.

    Bra med er WhatsApp-grupp. Hoppas bara att den fortsätter ha en bra och gemytlig ton.

    Ha en härlig helg! Och klappa katten. Kram, Emma

    Svar: Jag har alltid haft katter omkring sedan jag var liten. I vuxen ålder har det inte varit aktuellt att ha katt i med det att vi reser. Hade jag närmat mig katten så hade den försvunnit illa kvickt. Många av de vilda katterna jag har mött i Spanien har varit oerhört skygga. Hursomhelst vill jag inte att de använder trädgården som en toalett. Nu händer det inte så ofta....Så...Det är bara roligt med lite liv och rörelse. Trevlig kväll. Wattsup funkar här så länge det inte läggs upp en massa krigszoner sinsemellan. Grannsämjan är som ska vara.....
    Biggeros

    2017-03-25 | 20:26:25
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Ja man blir ju inte direkt så där jätteglad när djur gör sina behov i ens trädgård :[. En granne här hade problem med att en katt kissade i deras barnvagn :(

    Svar: Det är ju ännu värre när katter kissar i barnvagnar och på utemöbler. Tråkigt=( Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-03-25 | 22:02:06
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Ditte säger:

    Ttrist om det är grannars katter som tar sig runt men är det vildkatter är det inte så mcyket att göra åt. Men har en varit där så kommer snart många. En sprayflaska med vatten kan vara effektivt. Det positiv afår ju vara att grannarna inte har vare sig hästar eller elefanter som hälsar på.
    Stor kram!

    Svar: Ja, det hade varit riktigt illa Ditte med en häst eller elefant på besök. När vi bodde i Sverige hade vi ofta älgar på besök÷) De syntes djupa spår i trädgården efter deras hovar. Jag skulle kunna tro att det är vildkatter och då är det inte så mycket man kan göra. Man jag vill gärna inte ha ett kattillhåll i vår trädgård=dTrevlig kväll//Kramiz
    Biggeros

    2017-03-25 | 22:43:35
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    ha ha nä den gjorde det alltså gud .. ja mnn tyvärr inte bara katter vi har en hund som sprungit här o ingen vet vems men d har fått på sin trädgård inte kul verlkligen int för er som ingn har utav det.

    fy för regn här har varit 15 o vår sol härligt skickar sol till dej till i morg då kramar

    Svar: Det tackar jag för att du skickar lite sol och värme till mig=) Vår granne har en hund men han får aldrig vara i deras trädgård. Vilket hade varit en ren glädje för honom att få springa runt och vattna buskarna. Vi kan höra honom yla om vartannat. Så tråkigt att aldrig få springa lös utan sitta inomhus hela dagarna. Vissa borde inte ha djur. Trevlig kväll finis//kramiz
    Biggeros

    2017-03-25 | 22:52:34
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anette säger:

    Hahaha, ett riktigt "skitinlägg" ;)
    Katter är tyvärr svåra att uppfostra, de är ofta ögontjänare så när de tror att ingen ser, då gör de som de vill.
    Tråkigt väder ni har men det vänder nog när som helst.

    Svar: Exakt. De är självständiga djur. Hundar kan man ju dressera =)Hursomhelst så blev det lite skit/snack och väder i detta inlägg. Igår regnade verkligen hela dagen så växterna har fått mycket gröda så det räcker. Trevlig dag!!Kramiz
    Biggeros

    2017-03-26 | 04:09:13
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Det sägs att bajs är bra gödsel stämmer det? kanske växer det som tusan nu he he ja sånt är aldrig trevlig alls kram å fin söndag

    Svar: Det må väl hända Eva att kattgödsel är bra för trädgården men bara inte detta blir till en vana och kattillhåll. Då vore det en
    🙀astrof Trevlig dag. Kramiz
    Biggeros

    2017-03-26 | 09:04:32
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Moa Kandelin säger:

    Inte så trevligt när det hamnar på tomten!

    Svar: En och annan gång. Det får inte bli till en vana....Trevlig söndag=)
    Biggeros

    2017-03-26 | 10:36:18
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • Ama de casa säger:

    Haha! Ett riktigt skitinlägg här ;-)

    Jobbigt när ens tomt används som toalett... Här uppe på femte våningen är det fåglarna som tycker att det är en bra WC. Nog så irriterande det med.

    Fast jag älskar djur, så det är trevligt också - men dom kunde väl bajsa hos grannen? ;-)

    Svar: Ja, så känner jag med Ama÷) grannens toalett är nog bättre än vår och dessutom har de en hund. De behöver gödsla sin trädgård tycker jag=) Det är inte roligt med fågelspillning=(Helst inte på utemöbler. Såklart gillar jag djur men inte när de bara utnyttjar vår toalett. Det är ju inte så att de stannar till bara för en klapp....
    Biggeros

    2017-03-26 | 10:39:03
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • annelie säger:

    otur att katten sket kram

    Svar: Ja, hihi!! Jag tror att jag överlever det...Det är inte ofta man får inkräktare. Den sortens är väl helt okej. Tjuvar, nej tack!! Trevlig dag och kramiz
    Biggeros

    2017-03-26 | 12:35:31
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • The Queenie säger:

    Söt katt :D

    Svar: Väldigt söt=)Tyvärr ville han/hon inte bli klappad utan katten ville bara göra sina behov på vår gräsmatta....
    Biggeros

    2017-03-26 | 13:10:57
    Bloggadress: http://thequeenie.se
  • Netti Starby säger:

    Vilket roligt inlägg och det här måste jag visa för min son som är i kiss och bajsåldern! :-D Kramis

    Svar: Jag tror att vi alla har en viss kiss och bajs humor😀😁😂🤣Fråga min snart 23 år gamla dotter.....
    Biggeros

    2017-03-26 | 13:16:00
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Tilda Barkselius säger:

    Så jobbigt när djur uträttar sina behov i ens trädgård :/

    Svar: Ja, precis. Nu hoppas vi att der har regnat bort eller sjunkit undan ner i gräset och blivit gödning till gräset. Det har regnat de senaste dagarna i Jerez=(Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-03-26 | 22:00:54
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Annelie säger:

    Hahaha, jag gillar bilden på elefanten och håller med dig om din text på den.
    Men, ändå tråkigt att katterna kommer in och gör sina behov på er tomt.

    Ha nu en riktigt fin kommande vecka.. // Kramen Annelie

    Svar: Ja, jag älskar bilden på elefanten men inte högen av nedkast:( Om katten bara hade kommit över för att kela lite men tyvärr var inte det fallet. Trevlig kväll och godnatt!!
    Biggeros

    2017-03-26 | 22:20:05
    Bloggadress: http://www.gifta6570.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: