biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Amazona heridad

Kategori: Min Blogg

 
 
Sårad Amazon
 
 
Benameji 
som inrymmer kommunala Historiska museet, förklaras av kulturellt intresse Monument-National och är en av de mest anmärkningsvärda exemplen på ståtliga barockslott av sjuttonhundratalet i Lower Andalusien.
 
Det är en två våningar med storslagen entré och två torn-synpunkter på fasaden, som är organiserad enligt ecijano prototyp: gård stopp eller inkomst, stall, stort huvud karakteristiska innergård med en central fontän och hushållsarbete oberoende tillgång (idag laboratorium och lagringsutrymme).
Byggnaden har en monumental trappa täckt med en kupol och en rik barock dekoration i marmorpelare, valv och hängen och balkonger.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
c /. Canovas del Castillo, 4 
Ecija (Sevilla) Spanien
 
 
I detta palats ligger Historiska Museumet 
Här visas mycket av de fynd från Romartiden som har gjorts från 1997-2004Plaza España i Ecija.
 
 
 
Palats Benameji
 
 
Här ligger även Restaurang Museumet 
Las Ninfas 
 
 
 
Restaurangen ser ganska så trevligt ut
 när man kikar in genom dörren.
 
 
Här ute på innergården kan man sitta ute och avnjuta något drickbart. 
 
 
Här ligger även Turistinformation 
 
 
Här är det romerska stallet som är modifierat en aning och hade plats för ett antal hästar.
 
 
 
 
 
Här leder vägen till de Arkeologiska utgrävningarna som man fann på torget Plaza España 
 
 
Skylten tillber samtliga att inte gå på sanden...
Vilket jag till min förtret inte kunde undvika att se tydliga spår...
 
 
Innan jag gick in i de olika arkeologiska förmaken så var jag bara tvungen att njuta av innergården och ovanvåningen ...
 
 
Även den centrerade fontänen......
 
 
 
Vid ett annat tillfälle och inlägg så visar jag runt bland de arkeologiska romerska hittegodsen....
 
 
 

Kommentarer

  • Veronica Möller säger:

    Vilka härliga bilder alltså! :) Kram! ♡

    Svar: Tack Veronica 🤗En riktigt trevlig fredagskväll!!
    Biggeros

    2017-03-03 | 17:44:41
    Bloggadress: http://acinorev.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Vackert! Och snyggt namn där också! AMAzona Heridad... ;-)

    Ha en skön kväll!

    Svar: Ja, det har du rätt AMA zona!!!Fint namn!!
    Önskar en trevlig kväll tillbaka
    Biggeros

    2017-03-03 | 18:06:54
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    Så fina bilder på ett vackert ställe ,kramar o trevlig helg

    Svar: Tack Petra!! Härligt att du gillar stället=) Trevlig helg vännen!!
    Biggeros

    2017-03-03 | 22:19:18
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Här hade jag också kunnat tillbringa lång tid. Så mycket vackert och så mycket historia.
    Restaurangen såg trevlig ut och had eabsolut fått ett besök -
    Jättefina bilder!
    Tack för att jag fick komma med hit.
    Kram!

    Svar: Det får även bli ett besök på restaurang Museumet nästa gång i Ecija. Imorgon drar vi hem till Jerez. Gillade verkligen att gå där och lulla omkring. Fint väder var det dessutom Ditte. Härligt att få dela med mig av Ecija och det kommer lite flera inslag. Godnatt och sussa gott🤗
    Biggeros

    2017-03-03 | 22:34:10
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • znogge säger:

    Mycket vackra bilder och vilken arkitektur! Intressant.

    Trevlig kväll!

    Svar: Jag tycker detsamma som du Znogge=) Vilken arkitektur. Godnatt🤗
    Biggeros

    2017-03-03 | 22:41:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Moa säger:

    Wow, vilka ståtliga platser ❤ fint att du delar med dig av dina härliga utflykter 😘

    Svar: Tack Moa så roligt att det uppskattas. Godnatt🤗
    Biggeros

    2017-03-03 | 23:17:14
    Bloggadress: http://moamedalicia.com
  • Eva`s blogg säger:

    Jag beundrar mkt av denna arkitektur man kan njuta av att bara se på den, jag älskar att gå omkring när vi är i Grekland o just titta på det. Tack för du delar med dig o låter oss andra oxå se o njuta av det :) kram å fin lördag <3

    Svar: Jag ägnar mycket tid att beundra denna arkitektur när jag reser. Jag gillar även att gå och lulla men tyvärr blir det oftast att jag får gå själv. Trevlig Lördag. Kramiz
    Biggeros

    2017-03-04 | 09:35:38
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • annelie säger:

    så vackert :D

    Svar: Tack Annelie!! Jag lovar dig att det var givande=) kram
    Biggeros

    2017-03-04 | 10:49:02
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • ullie säger:

    oj va massa vakert fina bilder gillade flodhästen ja me hi hi
    fin söndag raring kramar

    Svar: Visst var det likt en liten flodis =))Godnatt min sköna!!
    Biggeros

    2017-03-04 | 23:27:30
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Marie säger:

    Fina bilder du har tagit och fin information kram Marie

    Svar: Så roligt att dela med mig=)
    Biggeros

    2017-03-07 | 09:51:15

Kommentera inlägget här: