biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Rompidos pil

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
 
 
Rompidos pil
 
 
Medeltemperaturen i Rio Piedras är 25,6 ° C.
Den ungefärliga genomsnittliga nederbörden mäter 1760 mm
 
 
Ser ni strandremsan mellan Cadiz Golfström och Rio Piedra....
Dit kan man ta sig med egen båt eller med färja. Det är ett alternativ att fly till om det är för trångt på Playas de San Miguel
Om inte alla badglada tänker likadant....
 
 
 
 
Rio Piedras
är en kort kust flod i sydvästra Spanien vars kurs är helt belägen i provinsen Huelva.
Floden löper från norr till söder i provinsen Huelva och har flöden mellan Flecha del Rompido och El Portil .
 
 
När vi bodde på Punta Umbria Resort hotell tog vi bilen längs kusten en Söndagsmorgon och stannade till vid denna fina utkiksplats. Jag hade gärna tagit färjan över men det var inte läge för det.
 
Som ni vet så tipsar jag om olika stränder som jag har besökt. I med det att det är bland mina stora intressen att befinna mig nära finkorniga stränder och havet.
Jag har alltid varit som fina fisken i vattnet  (bokstavligen ).

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Ser super härligt ut <3

    Svar: Jag har inte provat stranden men det kommer jag nog göra någon dag....Det finns flera färjelägen vilket är positivt/ kram
    Biggeros

    2017-06-29 | 12:51:09
    Bloggadress: http://mandasdiary.devote.se
  • Znogge säger:

    Det ser verkligen fantastiskt ut! Fina stränder ligger mig varmt om hjärtat och jag trivs allra bäst i en brassestol. Därför är det verkligen skönt att även på hemmaplan bo vid så fina stränder som vi gör. Sedan är tyvärr det svenska sommarvädret inte det mest pålitliga...

    Ha en bra torsdag!

    Svar: Jag har ju alltid föredragit havet så dessa stränder passar mig förträffligt🤗Skönt ändå att havet bakom knuten i Sverige så när det blir fint väder så är det bara att ta sig ett dopp÷)När vädret tillåter.
    Trevlig dag till dig// kram
    Biggeros

    2017-06-29 | 14:09:17
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Jag gillar havet och vackra stränder. Men sand mellan tårna är ändå inte riktigt min grej. Ser dom hellre lite på avstånd ;-)

    Svar: Sand mellan tårna är inte min pappas grej heller....Jag gillar att bada hellre än i poolen. Visst finns det många fina stränder i detta breda land. Ännu fler kommer jag att visa i mina inlägg🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 17:18:36
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Ja du jag oxå men inte här hemma det är lite kallt i havet :/ he he vackra bilder visar du oss :) här saknar vi sol o värme :) kram å fin kväll

    Svar: Där du bor vet jag att det finns fina stränder utmed havet. Jag har spenderat många gånger vid Ribban när jag var tonåring=) Det är bara fel på vädret...Skickar den överflödiga värmen och solen till Sverige 🤗Lagom brukar vara bäst vännen// kramiz
    Biggeros

    2017-06-29 | 18:04:16
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Jättetrevligt att få se olika stränder och olika områden. Det mesta i detta område är nytt för mig och väldigt roligt att se. Stränder tycker jag om och även att bada i ett hav som är varmt. Att bada i en pool är inte min grej, mer än en nödlösning.
    Jättefina bilder från en vacker trakt.
    Kram!

    Svar: Så känner jag även att en pool är en nödlösning i värmen. Älskar havet!!Det finns ett otalt med stränder i Spanien och alltid lika roligt att besöka en ny=)
    Trevlig kväll Ditte och hörs snart🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 19:37:19
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • elin säger:

    Roligt att läsa!<3

    Svar: Tack Elin. Härligt att du finner inlägget intressant🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 20:44:22
    Bloggadress: http://devote.se/johnssons
  • Days by Johanna säger:

    Ser riktigt härligt ut. Synd du inte fick möjlighet och ta färjan över, kanske en annan dag :)

    Ja om den döda lämnat sitt ok innan sin död, då kanske det kan kännas okej, men känns ändå rätt meningslöst...

    Svar: Jag får ta färjan en annan gång=) Visst det kan jag även tycka. Det måste bero på andra saker såsom bouppteckning mm.
    Vad vet jag . Ganska så meningslöst.Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 21:11:40
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Härligt med sand mellan tårna! Och hittar man en bra strand är det guldsand värt. Här hos oss är det alldeles för mycket folk för att det ska vara helt njutbart.

    Svar: Det är jätte jobbigt med en folkmassa som sitter i armhålarna på en. Därför försöker vi finna långa och breda stränder där man är tvungen att gå lite längre. När man finner en bra plats så är det guld värt =)
    Trevlig fortsatt kväll🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 21:39:06
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Petra Olsson säger:

    Men så härligt älskar havet. kramar

    Svar: Jaģ älskar havet och sandiga stränder. Ni ska få se mer av det. Jag lovar🤗🤗Kram på dig
    Biggeros

    2017-06-29 | 22:06:13
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Gabriella säger:

    Jättefina bilder!!

    Svar: Även en jätte fin strand. Gillar även naturen från utkiksplatsen=)Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 22:42:37
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.se
  • BP säger:

    Det var då en minst sagt annorlunda strand eller rättare sagt ett landskap som jag inte hade förväntat mig just där. Blogglandia är fantastisk, man lär sig så himla mycket nytt:-)

    PS. Huelva - var det inte just där skogsbränderna rasade för bara några dagar sedan. Såg hemska bilder därifrån på BBC. DS.


    Svar: Jo, det började i en by nära Mazagon där vi bodde på hotell. Vi åkte hem samma dag då elden hade tagit fart. Förmodligen från San Juan firandet. Nu har det varit så torrt på de flesta håll i Spanien. Röken spred sig till Jerez, El Puerto och Sanlucar. Ganska så läskigt när man tänker efter hur eld kan sprida sig. Så du har ögonen med dig BP=)Jag klarar mig inte utan mina bloggares inlägg. Det blir som ett gift och man kan inte sluta att följa med i bloggvärlden. Mycket lär man sig och man behöver snart inte resa på riktigt utan ibland räcker det att surfa...God natt min vän🤗
    Biggeros

    2017-06-29 | 23:53:22
  • Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv säger:

    Ser jättehärligt ut :)

    Svar: Jag har bara sett stranden på avstånd och den ser jätte mysig ut. Det blir säkert en tur till dig någon gång =)Trevlig fredag🤗
    Biggeros

    2017-06-30 | 07:49:43
    Bloggadress: http://sofiawerlin.se/
  • Ghugge säger:

    Underbara sandstränder! Måste vara skönt ibland att hitta en strand där det inte är så mycket folk!
    Tack för att du visar oss allt detta..!
    Kram 🐝

    Svar: Visst blir det att man hamnar på en fullsatt strand men jag solar hellre på en lite avlägset ställe. Då får man gå lite mer....Jag kommer visa mer stränder och badställen÷) Ha en riktigt trevlig Fredag// kramiz
    Biggeros

    2017-06-30 | 10:28:33
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Josefine säger:

    Fina bilder!

    Svar: Fina bilder på fina stränder÷)Trevlig Fredag🤗
    Biggeros

    2017-06-30 | 11:01:07
    Bloggadress: http://lessonoflife.blogg.se
  • ulllie säger:

    underbart med stränder älskar oxå det o havet
    kramiz o fin start på helgen

    Svar: Jag besöker många olika stränder om året. Då kan jag även rekommendera efter min smak. Trevlig Lördag🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-30 | 20:26:54
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Kamilla säger:

    Så spännande att läsa om stränder. Stränder är något som många med mig drömmer om och att nu få tips av dig var toppen. Tack för dem.

    /Kamilla

    Svar: Så härligt att du känner det så. Jag rekommendera olika stränder gladeligen// kram
    Biggeros

    2017-07-01 | 09:26:11
    Bloggadress: http://kamillaskamera.blogspot.se/
  • Lilly säger:

    Vad fint det ser ut!

    ​​Just nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna ett egendesignat telefonskal eller skin till din dator, och det enda du behöver göra är att kommentera tävlingsinlägget med din mailadress så har du chans att vinna! Vore superroligt om du ville delta, kramis!!

    Svar: Tack!!Jag ska gå in och kika på din blogg:)Kram
    Biggeros

    2017-07-01 | 16:41:33
    Bloggadress: http://liilly.devote.se

Kommentera inlägget här: