biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hästens år

Kategori: Spaniens El Rocio

 
Tänk vad fina skyltar som finns omkring en vart man är går....
50 för mig säger ju att man åtminstone har fått erfara en hel del i livet.....Dvs erfaren person i all sin ära=))
Så är jag ju även född i hästens astrologiska kinesiska tecken. I vilket kinesiskt tecken är ni födda i?
 
 
Antonio var en av de kockar som deltog i det mest omtalade berömda kock programmet i Spanien. Säkert många som minns honom: Alberto Chicote medverkade på en restaurang i El Rocío (daggen) La Cuncha.
Han har medverkat i två program: Mardröm i köket och Top Chef.
 
 
 
Han kritiserade paellan, gazpachon och räksalladen som han hade ätit. Om han nu fick någon bukt på dess ägare och restaurang får man ju iaf hoppas.
 
 
 
 
De gör reklam för den "spanska" heta kocken ( mardröm i köket) på fasaden.
Det kanske lockar turister eller andra matglada människor.....vem vet....
 
Jag kom aldrig så långt att jag besökte restaurangen men jag satt mitt emot och åt min spanska frukost....
 
 
Då hade jag även en stor flamenco skylt i nacken...
 
 
Här säljs outfit, souvenirer och mer därtill för flamencouppträdande. Eller för de som är mer intresserade av att köpa accessoarer till Fiestan. Den årliga Fiestan avslutades nämligen veckan innan i El Rocio.
 
 
Härmed härleder jag er till BP skyltsöndag om ni vill se mer skyltningar  VG att klicka på BP skylten
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Låter som en spännande butik för den flamencointresserade!

    Kram och god söndag!

    Svar: Skylten var ju ganska så inbjudande. Tyvärr gick jag inte in i affären för min mage gjorde sig påmind.....desayuno🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-25 | 12:51:48
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Åh! När jag var liten så ville jag så gärna ha velat vara född i hästens år. Men nu var det ju inte så... Jag var född i råttans år - och hur glamouröst är väl det? ;-)

    Ha en skön söndagskväll!

    Svar: Jag har både en syster och en kompis som är född i råttans tecken 🤗🤗Det funkar bra=) Önskar dig även en fin kväll🤗
    Biggeros

    2017-06-25 | 19:53:06
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Susjos säger:

    Soligt och fint i dina trakter, och färgglada skyltar!
    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    Svar: Här är det alltid sol. Igår var det minst 43 grader varmt. Då peakar inte temperaturen utan i Augusti brukar vara den varmaste månaden😓😓😓Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-06-25 | 19:56:52
  • Elin säger:

    Åh så fina bilder!💕

    Svar: Tack Elin!! Roligt det där med skyltar.
    Tittade in hos min bloggvän BP och fick ett gott skratt😁😁😁
    Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-06-25 | 20:03:20
    Bloggadress: http://devote.se/johnssons
  • Netti Starby säger:

    Otroligt fint verkligen! <3 Kramis

    Svar: Härligt att skåda dessa färgsprakande skyltar🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-25 | 20:11:53
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Days by Johanna säger:

    Tror jag är född i Hundens år.... men inte 100%! Fina skyltar.

    Haha ja jag sköt bara upp det ett par timmar, så har målat klart för idag. Imorgon ger jag mig nog på och börja måla med det gråa :)

    Svar: Du är flitig!! Jag har målat våra hus många gånger. Nu har vi som tur i stenhus. Ingen som helst underhållning. Hundens år låter som ett härligt tecken. Vad det innebär har jag ingen aning om. Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2017-06-25 | 20:18:47
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv säger:

    Har ingen aning vilket tecken jag är född i! Är född i oxens tecken vet jag iaf 😂😂

    Svar: Jag är född i lejonets tecken men i kinesiska astrologin kollar man vilket år man är född. Då man kan vara allt ifrån drake till en råtta. Ganska så intressant😁
    Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2017-06-25 | 20:46:13
    Bloggadress: http://sofiawerlin.se/
  • Ditte säger:

    Tack för rolig, fin och informativ skyltning. Många vackra skyltar.
    För egen del är jag oxe, det mest pålitligaste tecknet av alla de kinesiska och dte kan ju innebära mycket eller lite...
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    Svar: Du känner kanske till mer om kinesiska astrologin mer än jag. Jag har hört bara att om man är född i hästens år så är man en glad skit😁😁😁Så då kör vi på det÷)Ditt tecken Ditte låter som ett bra och en pålitlig Oxe. Tack för din tid och trevlig kväll🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-25 | 20:51:06
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Vilka fantastiska och färgglada skyltar. De bekräftar bara vad jag alltid säger, nämligen att skyltar utomlands är roligare än här hemma. Absolut älskar dessa keramikskyltar på privata hus och offentliga byggnader. De är så himla vackra och otroligt välgjorda.

    Å din spanska kock påminner mig om Gordon Ramsey i "Hell's kitchen". Tror att det är den spanska varianten av den engelska serien. Den var skitbra, med undantag att Gordon använde F-ordet i varje mening;-)

    Du ska ha ett stort tack för en toppen skyltning och den fina länken med mina initialer på limegrön bakgrund:-)

    PS. Hästen påminner mig om schackpjäsen. DS.

    Svar: Det har du rätt i att det liknar en schackpjäs på pelaren. När jag tar min tidiga promenad ser man mycket fint på vägen. Gillar även dessa tegelskyltar eller mosaikskyltar. Eleganta och färgsprakande. Det är faktiskt en spansk variant på Gordon Ramsey hellķitchen.
    Visst tappar han många gånger besinningen men inte såsom Gordon. Ingen kan vara så arg och svära som Ramsey. Gillar även när han åker runt och hjälper restauranger att komma på fötter=)Såsom denna söndag så skyltar du kanon. Gillar Claes -Görans skyltning som oftast brukar vara rolig😁😁😁Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-06-25 | 21:26:16
  • Amanda säger:

    Super fina bilder! :D

    Svar: Jag gillar de fina skyltarna=)
    Biggeros

    2017-06-25 | 22:24:36
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • ullie säger:

    söta du vilken härlig bluslinne va det heter ha ha såg så fräscht ut liksom
    fin bilder som alltid ja undrar vilken ja är i fyllde ju nu
    ja gillar fina skyltar :D
    ja kissar är så mysigt förstår at du inte kan ha synd men goa e de
    kram o fin måndag o du skicka hit värme o sol snälla

    Svar: Jag är uppfödd med katter men har aldrig kunnat ha husdjur när vi alltid har varit på resande fot. Gillar min tunika. Den är så passande i detta klimat÷)
    Du får kolla upp vilket kinesiskt tecken du är Ullie// kram
    Biggeros

    2017-06-26 | 02:21:12
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Kattis säger:

    Hmm om jag inte minns helt fel så var det Råttans år när jag föddes. Att du kunde motstå att äta på en mästerkocks restaurang...eller gjorde de bara reklam för showen kanske för att locka kunder?
    Kram

    Svar: Nu var det nog så att vi hade vägarna förbi under frukosttid då jag lade märke till restaurangen. Visst blir man lite nyfiken....Du har nog läget under kontroll att du känner till vilket kinesiskt tecken du är÷) Ha en jätte bra dag// kram
    Biggeros

    2017-06-26 | 07:04:24
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Ramona säger:

    Spännande :) Jag vet inte vilket jag är född i. Ingen aning men kanske skulle kolla in det.
    Hoppas du mår fint goa du <3

    Svar: Du får kolla upp det Ramona vilket tecken du är🤗Jag mår bara finemang min vän🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-26 | 08:03:07
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Eva`s blogg säger:

    Drömmer mig bort för en stund i dina fina bilder :) skyltar är ju roligt o du fick bilder på några :) kram å fin måndag

    Svar: Skyltar är väldigt intressant och när de förmedkar något=)Du får drömma dig bort i mina bilder Eva🤗🤗
    Trevlig början på veckan🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-06-26 | 08:31:46
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ami säger:

    Vilken butik! Där inne finns nog allt för den flamencointresserade :)
    Kram

    Svar: Synd att jag inte gick in och tog en snabb koll av butiken. Det var så mycket annat med som lockade🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-06-26 | 11:56:13
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Amanda säger:

    Härliga bilder :)

    Svar: Och härliga skyltar!!! El Rocio är en jätte trevlig by som jag kommer att visa snart!!!Kram
    Biggeros

    2017-06-26 | 13:23:27
    Bloggadress: http://mandasdiary.devote.se
  • Jennifer Queen säger:

    Fint :)

    Svar: Jag gillar dessa små statyer på entré pelarna. Det finns så många fina figurer och även dessa hästar. Då var det så träffande när jag kom in på hästens år i kinesiskt astrologi i mitt inlägg 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-26 | 13:41:39
    Bloggadress: http://thequeenie.se

Kommentera inlägget här: