biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

English Beach Wedding

Kategori: Portugal

Igår slog mina engelska vänner Amanda Burgess & Stuart James Rutter sina påsar ihop.
De blev nämligen Mr och Mrs Rutter.
 
 
 
She  said YES
 
 
Bröllop ceremonin tog plats på stranden nedanför Tivoli Marina Resort hotell i Vilamoura (Portugal)
 
 
 
 
Här tågade Amanda fram mot strandens altare för att möta sin blivande make och gänga sig för evigt..
 
 
Amanda hade inte haft en blekaste aning om förrän dagen innan att hon skulle gifta sig i Portugal. Stuart hade hållt allt hemligt i 6 månaders tid.....
 
 
Hon visste heller inte att 30 gäster skulle delta på bröllopsdagen.....
 
 
Ceremonin var inte som någon annan utan hölls stämningsfullt utmed stranden där man kunde blicka ut mot Atlanten....
 
 
Amanda blev mer än överraskad......
 
 
Många av Amandas och Stuarts släktingar och vänner hade tagit sig med flyg från England....
Även från Jerez...
 
 
Dock hade Amanda ingen aning om att hennes syster med väninnor från England skulle komma och överraska henne dagen innan. Lagom till möhippa ( henparty) Många tårar fälldes...
Dock glädjetårar.......
 
 
Brudparet roterade och från bord till bord så de kunde umgås med alla gäster på ett avslappnat sätt
Ganska så smart sätt....
 
 
Tillslut skars bröllopstårtan upp efter en otroligt innehållsrik och god bröllopsmeny....
 
 
Må bröllopsparet få lycka och välgång i framtiden. Må de leva ihop som ett par resten av deras liv som man och hustru🌺🌸🥀🌹
 
Congratulation to becoming Man and Wife💍🍾💍

Kommentarer

  • Amanda Jona [FOTOGRAF] säger:

    Åh så fantastiskt med ett strandbröllop! :D

    Svar: Visst är det fint!! Då struntade jag i om man fick lite sand mellan tårna🤗
    Biggeros

    2017-07-01 | 17:48:35
    Bloggadress: http://amandajona.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Varmt grattis till dem!

    Fast jag sitter och tänker att jag hade gärna velat hinna med och fixa egen brudklänning! Och tänk om hon inte ville!

    Gu vilken kontrollpessimist jag är!

    Varmt grattis till dem igen!

    Svar: Jag tänkte lite likadant..Jag tror nog att hon fixar sådana här situationer. Hon är van sedan innan÷) Allt var på sin plats och ombesörjt av en man som har allt inom kontroll. Klänningen hade hon redan beställt sedan innan. Jag är även en person som vill ha kontroll över situationen. Hon svarade iaf YES. Det är allt som behövs🤗
    Tack för gratulationerna🤗
    Biggeros

    2017-07-01 | 18:43:51
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • BP säger:

    Härligt med ett överraskningsbröllop på stranden. Vilken grej! Då slipper man ju all nervositet innan. Perfekt!
    Stort GRATTIS och må de leva...

    Svar: Ja, det är ett positivt sätt att se det på=) Kanske det är så man ska göra....
    Hade jag velat ändra på mitt bröllop så hade jag lätt haft ceremonin på stranden.
    Nu är jag gift och ska aldrig gifta om mig🤗
    Tack för gratulationerna 🤗
    Biggeros

    2017-07-01 | 20:56:15
  • Gabriella säger:

    Åh såå roligt, stort grattis till dem!!

    Svar: Tack för gratulationerna 🤗Ett väldigt tjusigt bröllop🤗
    Biggeros

    2017-07-01 | 21:58:11
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.se
  • Ditte säger:

    Vilket fin bröllopp och att vigas på en strand är speciellt. Jätteroligt för er att vara med.
    Önskar de nygifta all lycka!

    Vi gifte oss i solnedgången på en vacker sandstrand på Fidje och det var magiskt. Och det var bara vi, ingen annan visst något. Men vi visst båda att det skulle ske...
    Kram!

    Svar: Så härligt att gifta sig på Fidji och på stranden🤗Så hade jag även kunnat tänka mig att gifta mig. Nu är jag redan gift och vill inte gifta mig igen. Hela idén gillar jag. Man behöver inte vara så många utan bara de närmaste vänner och släktingar =)Bröllopet var stämningsfullt och avslappnande.Ha en trevlig dag Ditte och en stor kram🤗
    Biggeros

    2017-07-02 | 09:14:11
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Anonym säger:

    Åh, vad härligt att få gå på bröllop, det händer ju inte så ofta numera.

    Svar: När det händer så njuter man för fulla drag=)Jätte fint bröllop// kramiz
    Biggeros

    2017-07-02 | 16:17:31
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Jennifer säger:

    Åh vad kul, grattis till dem :)

    Svar: Tack Jennifer!!Jag ska framföra hälsningarna÷)
    Biggeros

    2017-07-02 | 17:45:01
    Bloggadress: http://thequeenie.se
  • Veiken säger:

    Vilken tur att hon sa YES! Det är bara att önska brudparet all lycka i framtiden! Underbart att vigas på stranden... Kram

    Svar: Vi får bara önska brudparet ett lyckligt äktenskap och välgång genom det långa ljuva livet🤗🤗Och hon sade JA
    Kram på dig🤗
    Biggeros

    2017-07-02 | 19:59:10
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Mia Ahlstrand säger:

    Så vackert och så romantiskt! Och de ser så lyckliga ut!! Så härligt för dem med vänner och säktingar som kom och så härligt för alla er att få vara med på ett så fint bröllop.
    Förr var det bröllop hela tiden. Sen har det varit lugnt i flera år och i år ska jag på två stycken, bla min dotter som gifter sig i augusti. Älskar bröllop!

    Svar: Jag har heller inte varit på bröllop på länge. Visst är det roligt att gå på bröllop. Speciellt en ceremoni på stranden. Brudparet var nöjda med dagen och även gästerna. Så härligt att din dotter ska gifta sig i Augusti. Lycka till!!!Kram till dig🤗
    Biggeros

    2017-07-02 | 21:41:26
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Men åh så roligt och så vackert :). Jag har bara varit på ett bröllop och det var när min mamma och hennes man gifte sig borgerligt :). Fint det med, får se om det blir några fler bröllop i framtiden för mig :)

    Svar: Jag var mycket på bröllop när jag var yngre men inte nu på ett tag. Längtar tills mina flickor gifter sig=)Visst kan även borgerligt bröllop vara vackert÷) Det blir säkert fler bröllop i framtiden för dig// kram
    Biggeros

    2017-07-02 | 23:31:05
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Annelie säger:

    Vilket underbart bröllop och vad roligt att ni fick vara gäster.
    Härligt att hennes make hade fixat allt detta i 6 månaders tid.
    All Lycka till de... <3

    Ha det bäst.. // Kramen Annelie

    Svar: Visst är det härligt att bli överraskad så som Amanda blev. Jag hade nog velat vara mer delaktig och ha kontroll om det hade varit mitt eget bröllop =)Visst passade det Amanda. Hon är nog mer van att bli överraskad av Stuart =) Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-03 | 04:45:43
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • wiolettan säger:

    Oh, så underbart det låter. I Portugal, ett härligt land som jag har haft nöjet att besöka.
    Fina bilder och det syns att hon trivs. Annars, så tänker jag att det var lite ovanligt, kanske, att inte veta förän dagen innan var vigsen skulle vara och allt runt om.. Men, jag förstår att den blivande maken kände sin brud väl och visste att hon skulle klara detta.
    Roligt att få se detta vackra.
    Kram!

    Svar: Ja, du har så rätt Wiolettan 🤗Stuart känner sin Amanda och allt var noggrant beräknat tills bröllopsdagen. Jag får säga det bra gjort Stuart🤗🤗
    De var så lyckliga vilket man får se på bilderna. Portugal har jag bott för 17 år sedan och det var roligt att komma tillbaka till Algarve. Trevlig dag// kram på dig
    Biggeros

    2017-07-03 | 11:10:13
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ami säger:

    Åh, vilket romantiskt och fint bröllop :)
    Kram

    Svar: Väldigt avslappnande och romantiskt bröllop på stranden=)Bättre än så kan det inte bli=)Kramiz
    Biggeros

    2017-07-03 | 12:39:10
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Vad fina dom är vackert par hälsa dem och gratta dom från mej till deras äktenskap kram Marie

    Svar: Ett jätte fint bröllop och lyckad dag. Jag ska gratta dem// kram på dig
    Biggeros

    2017-07-03 | 12:50:15

Kommentera inlägget här: