biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ultra Vortex

Kategori: Spaniens Jerez

 
Igår var det fredag och då av mycket på dagsplanen fick jag och Mr även vidgjort våra frisyrer.
 
Mr U fick även trimmat ögonbrynen som inkluderade i 9 euro. Inte illa!!
 
Jag hade lite mer i mina planer. Jag klippte håret riktigt kort och blekte det bitvis. Ett tag var jag orange hårig. Efter 5 timmars behandling så blev slutresultatet så här.
 
Efter all möda och slit så blev håret ljust. Det var över 20 år sedan jag var blondin....
 
Min frisör som vi brukar gå till sa bara "You are crazy woman" En total förändring.....Alltid roligt att byta stil.
70 euro slutade kalaset på efter 5 timmar.
Igår tog vi en lätt tapas och vin på dagen. Vi satt ute i väntan på att solen skulle dyka upp mellan molnen som var lovat. Det var heller inga 20 grader=/ Det var som sagt riktigt ruggigt. 
Vi låg bra till på dagsplaneringen. Vi hade hunnit med det mesta och även inhandlat vår säng, madrass, soffa, kudd- renare. Den heter Ultra Vortex  (Hoover) Den renar med UV-C lampa och dödar kvalster.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Senare på kvällen besökte vi en ny japansk restaurang och vi åt bla mackisar. Har inte ätit Sushi på flera år. Det var så gott=)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
 
 
Var riktigt nöjd efter en super-duper dag.
 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad fin du är i håret! Det var lääänge sedan jag var korthårig, typ 80-talet.

    Sushi är gott men bara jag som äter, mina herrar gillar det INTE!

    Ha en skön helg, själv är jag nedpackad i soffan, attans förkylning.

    Svar: På 80-talet var jag både korthårig och krullhårig=)Då satt jag som hårmodell och ibland kunde de klippa håret kort . Någon gång gjorde de slingor eller kryllade håret. I vissa fall såg jag för hemsk ut. Många gånger blev det riktigt bra. Billigt!! Sushi är jätte gott men alla ska ju tycka om det!! Krya på dig vännen🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-18 | 13:58:12
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Vad fin du blev i håret! :-D Kramis

    Svar: Tack så mycket finis!! Jag är jätte nöjd=)Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 14:57:14
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad fin du blev i håret! :-D Kramis

    Svar: Trevlig helg=)Kramiz
    Biggeros

    2017-02-18 | 14:57:44
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Veiken säger:

    5 timmar! Du milde. Det hade jag aldrig orkat. Det hade blivit skavsår i rumpan. Snyggt blev det i alla fall! :) Kram

    Svar: Jag kan inte påstå att det var roligt att sitta där. Det tog den tiden för att ta bort pigmenten i håret. Det var värt mödan. Tack Veiken 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 15:11:35
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Veiken säger:

    5 timmar! Du milde. Det hade jag aldrig orkat. Det hade blivit skavsår i rumpan. Snyggt blev det i alla fall! :) Kram

    Svar: Trevlig helg🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 15:12:00
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Lena i Wales säger:

    Snyggt blev det! Men lång tid tog det.
    Du är djärv. Jag har inte varit hos frissan mer än 2 gånger de senaste 50 åren! Kör med samma långa hår som alltid.

    Svar: Jag har även kört långt men ville jag ändra mig nu=)Visst tog det tid men nu i efterhand så var det värt det. Kram Lena🤗kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 16:15:00
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Jättesnyggt! Och ska det bli bra med ny färg så krävs det lång tid och visst var det mödan värt- kul att bli blond.
    Och roligt att byta frisyr.
    Vilket toppendag!
    Sushi! Så gott! Jag är väldigt förtjust i det men här i Torrevieja finns nog bara ett ställe som jag tycker har sushi som är helt ok. Men i Stockholm finns många...
    Japansk mat över huvud taget tycker jag om. Lätt och fräsch.
    Önskar er en fin helg och den har ju strtat perfekt.
    Stor kram!

    Svar: Det finns ett fåtal japanska ställen i Jerez. Denna restaurang ligger 20 minuters gångväg från oss. Lagom promenad Ditte. Vi var nöjda med maten och vi åt även biff i teriyaki sås och Anka som var jätte god. Mackisarna var fräscha och smakfulla. Lagom meny utan ris som tillbehör om man så ville ha. Det räckte med grönsaker. Jag var väldigt nöjd med dagen. Trevlig fortsatt lördag 🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 17:09:41
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Ama de casa säger:

    WOW!!! Det blev ju superduperbra det där - snygging! :-)

    Sushi är sååå gott! Här finns dock inte alls samma utbud av det som i Sverige. Jag brukar passa på när jag får chansen när vi är på resande fot :-)

    Svar: Exakt vi brukar göra detsamma. Dessa mackisar var okej. Likaväl som Pizza är godast i Sverige =)Tack för komplimangen. Supernöjd.🤗Då får du heja fram Ove Törnqvist i kväll på mellan. Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 18:05:43
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • annelie säger:

    va fint ditt hår blev :D

    Svar: Tack Annelie 🤗🤗Gulligt av dig🤗
    Biggeros

    2017-02-18 | 19:03:53
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • Ida säger:

    Åh såg jätte gott ut! :)

    Svar: Det var väldigt gott!! Trevlig kväll🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-18 | 20:23:00
    Bloggadress: http://iidajohansson.se
  • BP säger:

    Håret blev jättefint, men jag måste nog vänja mig ett tag tror jag. Å 70 Euro för fem timmars jobb är ju löjligt billigt och ingen hög timpenning för frissan direkt.

    Vi åt Sushi ikväll. Älskar Sushi:-) Där får verkligen ögat äta också.

    Svar: Älskar Sushi med=) Det finns så många fler restauranger att välja på i Sverige. Här finns det 5 stycken ställen som är helt ok. Du får vänja dig vid att jag har skiftat frissa=) Det får jag med. Varje gång jag tittar mig i spegeln så undrar jag...vem är du....Trevlig söndagsmorgon 🤗
    Biggeros

    2017-02-18 | 20:56:38
  • Anette säger:

    Wow, du är både modig och snygg.
    Frisyr och färg passar dig utmärkt.

    Svar: Tack fina Anette🤗Ibland måste man vara lite modig. Trivs jätte bra i den nya frissan🤗🤗 Kram
    Biggeros

    2017-02-19 | 04:27:09
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Eva - People in the Street säger:

    Riktigt snyggt! Du passar jättebra i nya frisyren.
    Sushi är i regel det jag äter när jag går ut och äter lunch med jobbet. Vi har några ställen att välja på i Luleå.
    Trevlig söndag!
    Kram

    Svar: Tack Eva!! Så roligt att höra att jag passar i den nya frillan=)Den är även lättskött!!! Sushi är jätte gott. Här finns 5 japanska restauranger som är ok. Det var bara länge sedan jag åt Mackisar eftersom jag har kört LCHF stil innan i 3 år. Trevlig söndag 🤗
    Biggeros

    2017-02-19 | 06:26:43
    Bloggadress: http://peopleinthestreet.se
  • Amanda säger:

    Så tjusigt det blev! Ha en fin dag :D

    Svar: Tack snälla Amanda 🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-19 | 07:47:00
    Bloggadress: http://nouw.com/amandawibergs
  • Petra Olsson säger:

    Så fin du är det blev superfint:) riktigt mysiga bilder kramar

    Svar: Tack vännen ÷)Jag är supernöjd 🤗
    Biggeros

    2017-02-19 | 10:31:52
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Days by Johanna säger:

    Du blev jätte fin i håret! :) Det klär dig!

    Svar: Gullig du är Johanna🤗🤗Jag trivs jätte mycket i mitt nya jag. Kramiz
    Biggeros

    2017-02-19 | 14:22:41
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Men kolla in :) såå snygg du blev i håret & att förnya är skoj och man behöver det ibland, skönt med slappe helg he he fortsätt så kramiz

    Svar: Önskar dig detsamma en riktigt skön slappardag 🤗Ibland behöver man ta mod till sig och förändra sig totalt🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-02-19 | 16:27:38
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Therese säger:

    Härlig med ett besök hos frisören :) Jätte fint blev det :D

    Svar: Ja det finns det verkligen. Min lista hade kunnat bli lång, men lite får jag behålla för mig själv ;) <3

    Svar: Jag är jätte nöjd Therese🤗Det är mysigt att bli ompysslad i 5 timmar......
    Biggeros

    2017-02-19 | 18:05:43
    Bloggadress: http://theresequeen.com
  • Annelie säger:

    Du vart jättesnygg i håret.
    Blonderat är snyggt...jag bara väntar på att mitt röda ska växa ut mer och mer....så jag får klippa bort det mer och mer..sedan blir det blonderat igen.

    Jag har bara ätit sushi på asiatisk buffé, vet ej om det är riktig, riktig sushi. Men gött har det varit.

    Kramen Annelie

    Svar: Det är ju det tråkiga med utväxten. Det gäller att fylla i direkt så att det inte ser hemskt ut. Jag trodde aldrig att jag skulle bli blondin igen....Jag har nästan alltid haft svart eller mahogny färgat. Kul att ändra på sig Anneli 🤗🤗Det är skillnad på bra och bra Sushi. Vissa är inte alls goda. Det beror även på hur kräsen man är. God kväll i stugan🤗
    Biggeros

    2017-02-19 | 18:18:56
  • ullie säger:

    oj va länge men så fin du blev eller ja det är du alltid men så fin nu <3
    så härligt att bli lite opysslad o fixad o ha lite nytt

    fin måndag söta du kramar

    Svar: Tack för dina fina komplimanger Ullie🤗Jag blev verkligen ompysslad. Jag älskar allra bäst hårmassagen. Kram och sov gott😘
    Biggeros

    2017-02-19 | 21:19:37
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Heléna säger:

    Du blev ju jättesnygg i håret! Jättefina bilder på dig :D Maten ser otroligt god ut! Hoppas du har haft en fin helg och att ni har fått lite sol och värme iallafall <3 Kramar <3

    Svar: Lite sol fick vi på fredagen. Annars har det regnat i helgen=dTack för de fina komplimanger vännen!!!kram
    Biggeros

    2017-02-20 | 00:07:15
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Marie säger:

    Fin färg och fin frisyr kram Marie

    Svar: Tack så mycket!! Trodde aldrig jag skulle bli blond igen=)Kram
    Biggeros

    2017-02-22 | 13:37:18

Kommentera inlägget här: