biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

La Tercera

Kategori: Spaniens Madrid

Jag har spenderat hela helgen i Madrid. 
 
 
Vi har bott i Tres cantos strax utanför Madrid. Hotellet har underbart sköna sängar som är det viktigast. Även ett litet kök och en jacuzzi. 
 
 
Där bodde vi på ett Eurostar hotell som är renoverat sedan några år tillbaka. Jag minns när vi bodde här sist för ca 6 år sedan såg hotellet helt annorlunda ut.
 
 
Vi tog tåget till Sol- Madrid (stationen) låg strax intill hotellet. Det tog drygt 20-25 minuter beroende på tågtrafiken.
 
 
På perrongen stod ett par vakter utplacerade och kollade så att allt gick rätt till.
 
 
Efter att ha varit drygt 4 timmar inne i Madrid city fick vi nog och tog tåget tillbaka till hotellet. Det var både kallt och en stor folkmassa.
 
 
 
Det var svårt att ta sig fram och poliser stod i avvaktan om det skulle tillstå något kaos. Även ambulanser stod uppe vid tågutgången. Polisen fick leda människorna i rätt riktning både på gågatan och vid Metro.
 
 
Vi gick och tittade på julskyltningen och bestämde oss för att äta lunch inomhus i värmen. Det var svinkallt ute. Många hade rånarluvor på sig ( även polisen) för det var rått och kallt. På natten gick det ner till -3 grader.
 
 
 
Som sagt nu har jag sett julskyltningen i Madrid.
 
 
Tio Pepe gubben från Jerez lyste även upp Madrid.
 
 
Sedan hittade vi ett mysigt ställe i en av Madrids gränder. La Tercera.
 
 
Och vissa gör allt för att inte vara med på bild...
 
 
Förutom somliga som tycker om att posera..
Nu är jag tillbaka till La Mancha närmare bestämt Valdepeñas vin/ost distrikt
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Mysigt med en weekend tripp, Madrid har jag inte heller varit i;)
    Ost och vin... mumma=)

    Svar: Ost och vin hänger liksom ihop=) Jag har varit i Madrid ett par gånger men min man är allergisk mot storstäder...för mycket människor.
    Biggeros

    2017-12-04 | 16:06:44
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ami säger:

    Så fint julskyltat det var i Madrid :)
    Ha en trevlig kväll
    Kram

    Svar: Det var riktigt fin belysning som gick i blått!!!Jag fick mer julstämning i Madrid än någon annanstans i Spanien med tanke på att när vi kom på fredagen så snöade det. Det var himla kallt med=/Kramiz
    Biggeros

    2017-12-04 | 16:40:50
    Bloggadress: http://https://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Vad fint med en julskyltningshelg i Madrid mysigt värre. Kram Marie

    Svar: Ja, jag har verkligen fått uppleva en julskyltning i STORSTADEN!!!Kram
    Biggeros

    2017-12-04 | 19:33:28
  • Znogge säger:

    Så trevligt med en tur till Madrid men oj, så mycket folk. I mesta laget skulle jag vilja påstå... Vilken fin bild på dig!

    Kram

    Svar: Jag tyckte det blev för bra med denna folkmassa i Madrid. När jag var yngre hade jag inga alls problem med köer. Visst vad det trevligt och utbudet är ju mer och dyrare.Ha en trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-12-05 | 08:45:16
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ditte säger:

    Madrid är en stad jag tycker om, men jag förstår att dte var väl mycket folk där nu och inte kanske det skönaste vädret att strosa runt stan i.
    Julskyltningen är verkligen vacker och lyser upp.
    Madrid har ju så många vackra byggnader och nu när de var än mer upplysta var det ännu finare.
    Tack för besöket här och för de jättefina bilderna.

    Svar: Det är ju något visst med en julskyltning i storstaden=) Det var rent för kallt och för mycket folk. Min man led mest. Vi åt gott på en mysig restaurang i en smal gränd.Trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-12-05 | 11:38:45
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Oj allt ser verkligen underbart ut! :-D Kramis

    Svar: Allt var jätte bra förutom att det var så kallt och mycket människor🤔Kram
    Biggeros

    2017-12-05 | 17:39:38
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: