biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Finalmente en Casa

Kategori: Spaniens Valdepenas

 
Ja, det var det sista bildarkivet från Valdepeñas för denna gång.
Idag är det 2 advent i Jerez och idag ska jag tända 2 ljus för första gången. 
 
 
Vi startade väldigt tidigt från Valdepeñas och tog en frukost på vägen. Idag är det en sådan dag som kpmmer gå i juldekorationens tecken. Ornamenten ska placeras ut och eventuellt blir det en tur till Area Sur.
 
 
 
Så här  kan det se ut när tomten är på väg att ta sig in. Finns det ingen lämplig skorsten att ta sig nerför får tomten ta balkongvägen....
 
 
De pratade om att stormen "Ana" skulle dra sig in i sydvästra Spanien. Jag kan ju bara hoppas att den drar förbi så for som möjigt. 
 
 
Igår firade vi Sues födelsedag med gänget och då hade vi middag på den japanska restaurangen. Det blev en sen kväll.
 
 
Idag blir det chill i vår efterlängtade soffa och netflix.
Ja, förutom att kulorna ska upp i granen. 
Är ni sådan trogna Nobelälskare som brukar flitigt följa Nobelfesten....
Jag hör inte till de personer. Visst kan det vara roligt att få se vad som serveras på tallriken och hur stiligt de är klädda....
 

Kommentarer

  • Petra Olsson säger:

    ja just ja glömt bort att det är Nobeldagen i dag:) blir ingen nobelmiddag här i varje fall:) kramar

    Svar: Det blir heller ingen nobelmiddag här. Jag brukar sällan titta på nobeltillställningen. Ha en riktigt trevlig kväll!!
    Biggeros

    2017-12-10 | 16:46:17
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • BP säger:

    Än en gång lägger du upp bildbevis på Spaniens fenomenala förmåga att skapa världens läckraste utsmyckningar - inte minst i rondeller och skulpturer. Dessa rostiga dekorationer är ju sååååå himla läckra:-)

    Å visst, alla jultomtar som hänger vid balkongräckena. Himla roligt faktiskt. Vi hade en jultomte ifjol även här där jag bor i Sverige. Men han har inte kommit upp (i dubbel bemärkelse) än;-)

    Svar: Jag gillar även dessa rostiga rondellmonument och statyer. Vi hade även en tomte som försökte klättra uppför balkongen men han bara försvann sådär utan ett spår. Så om tomten kommer i år får vi se.......jag är för gammal att tro på tomtar och troll😁😂😀
    Biggeros

    2017-12-10 | 22:13:03
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Helen säger:

    Fina bilder som vanligt!

    Svar: Tack så väldans mycket!! Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2017-12-11 | 17:34:43
    Bloggadress: http://www.stardinlife.blogg.se
  • Marie säger:

    Fina härliga bilder och fin information.Här på Teneriffa har vi solat idag jätteskönt skönt med värme puss o kram Mamma o Håkan

    Svar: Hör har det varit storm och rusk men ändå är det svalt. Sklnt att vara hemma för en gång skull. Passa på att njut av värme/ Många kramar och ta hand om dig nu🤗
    Biggeros

    2017-12-11 | 18:09:43
  • Annelie säger:

    Hallå, I´m back.. :-D

    Hihi, vad mal-placerad både granen och tomten ser ut att vara... *L*

    Ha det bäst... // Kramar Annelie

    Svar: Tomten kommer förhoppningsvis uppåt någon gång och granen står inträngd i en rondell. Jag tycker den passar bra där. Nu är ju inte spanjorer kända för att vara duktiga på att juldekorerna. Man får ta vad man haver/ kramPS välkommen tillbaka!!! Du är efterlängtad!
    Biggeros

    2017-12-12 | 08:26:59
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Eva`s blogg säger:

    fina bilder o mysigt med jul känsla, jag gillar att se deras kläder men missade det helt i år :( netflix är bra :) skön luciadag kram

    Svar: Jag gillar även att se deras fina kläder. Tyvärr är det sällan jag see nobelmiddagen på TV. Hoppas att du fick se Lucia det fick tyvärr inte jag=(Älskar allt med julstämning// kramiz
    Biggeros

    2017-12-13 | 09:03:57
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Härliga bilder och väldigt fina dekortationer. Så roligt att få se. Skönt för er att vara hemma igen. Mycket resande blir det för er.
    Vad gäller Nobeldagen tuttar jag gärna både på prisutdelningen och festen. Har fler vänner som är där i år. Har för egen del varit på två nobelfester i mitt och de var båda festernas fest så jag tittar.
    Men jag kan ha något annat vid sidan om....
    Kram och trevlig Lucia.

    Svar: Jag gillar kläderna och vad som serveras men det var länge sedan jag tittade på Nobelmiddagen. Så roligt att få ha medvarit i en nobelmiddag=) Så skönt att vara hemma och jag har haft så mycket att göra. I morgon kommer min äldsta dotter🤗Trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-12-13 | 19:37:43
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Åh vad fint det är! :-D Kramis

    Svar: Jätte fint!! Nu är jag hemma i mitt kära hem🤗
    Biggeros

    2017-12-14 | 12:34:07
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: