biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mucho calor en Playa Valdegrana

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
 
Playa Valdegrana
 
tryck på bilden!!!
 
Igår fredag den 4/8 var det ännu en het dag med sina blygsamma 41 grader i skuggan. I vattnet mätte det noga räknat ( på vår termometer) 27 grader. Vinden var ganska mild men vågorna böljade efter färjornas förbifart.
 
 
Igår utmanade även killarna de stora Atlantiska vågorna med rytmiska paddlartag.
 
 
Efter en lång het dag avslutade vi med en god lunch på en av strandtavernerna på Playa Valdegrana 
 
 
Idag åkte våra svenska vänner tillbaka till Sverige. Veckan har varit intensiv med många strandbesök, gott sällskap och god mat.
Sist men inte minst så klarade vi av att gå Caminito del Rey tillsammans🤗🤗
(Det blir ett senare inlägg). 
Jag hoppas att ni har haft överseende med att jag har haft uppehåll från bloggen i en vecka.
Nu är jag tillbax!!! 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Om det är för roligheter är det ok😉

    Svar: Tack Jessica!!Det är bara för roligheter🤗🤗
    Det har varit en bra vecka!!
    Biggeros

    2017-08-05 | 13:33:51
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Värme i all ära men när temperaturen stiger över kroppstemperaturen kan det bli svårt för många. 30 passar mig bra. När man får beställa ;-) Så mysigt med besök av goda vänner!

    Kram

    Svar: Nu är det varmaste laget men så är det under Augusti månad. Det har blivit många turer till havet där det fläktar lite÷)En vecka går fort men vi har haft jätte mysigt// kram
    Biggeros

    2017-08-05 | 14:59:30
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Annelie säger:

    ÅÅÅåååå,,, jag vill också ha 41 (!!!!) grader i skuggan.

    Härliga bilder.. // Ha en fin fortsättning på helgen.. Kramen Annelie

    Svar: Det är hett på dagen. Även på kvällen så är i det varmaste laget=^Igår klockan 20.00 var det 38 grader😓😓😓
    Trevlig helg till dig med🤗🤗
    Biggeros

    2017-08-05 | 17:21:49
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Netti Starby säger:

    Åh vad härligt ni har haft det! :-D Kramis

    Svar: Vi har haft en jätte mysig vecka med många solbad🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-08-05 | 19:21:49
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Days by Johanna säger:

    Så härliga bilder. Hoppas ni inte smälter bort iv ärmen som ni har, verkar bli ännu värmare i veckan som kommer. Vi är inte alls avis här i regnet.

    Svar: Vi har det hett här men vi står ut. Tur att poolen ligger intill och stränderna. Det blir en hel del bad i havet!! Hoppas att ni får lite värme nu i Augusti🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-08-05 | 19:55:07
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • wiolettan säger:

    Det verkar att vara för varmt för min del.
    Tycker du att det känns OK? Vi människor är ju olika och det är bra det.
    Härliga bilder du bjuder på. Förstår att det har varit intressanta och trevliga dagar.
    Må bra och varm kram till dig.

    Svar: Ibland är det i det varmaste laget. Det gäller att kylas ner från AC eller ett dopp i havet. Under Augusti månad är det väldigt varmt😓😓😓Vårt Sverigebesök har varit alla tider med mycket fart och fläng. Idag är det lugnt🤗🤗Trevlig Lördag🤗🤗
    Biggeros

    2017-08-05 | 20:02:26
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • BP säger:

    Ja, nu är det ju högsäsong på dina breddgrader, dessutom med temperaturer som är minst sagt lite högre än dom här hemma...

    Tjejen i sista bilden liknar Sarah Sjöström - simmaren alltså, å jag slår nästan vad om att din gäst köpte de coola solglasögonen i Spanien. Vi såg så himla många (afrikanska) säljare som krängde just sådana solglasögon på Costa Brava tidigare i år. Love them!

    Svar: Igår sade Alexandra att det regnade och skiljde 20 grader mellan Spanien och Finspång. Otrolig skillnad.!!Hon blir bara glad att likna Sarah Sjöström=D
    Vad hon har köpt hennes coola glasögon låter jag vara osagt🤗🤗Trevlig Söndag!!
    Biggeros

    2017-08-06 | 01:16:38
  • ullie säger:

    kul med att ha vänner där
    oj va varmt det hade ja gillat frysråttan ullie
    men lagom är väl bra.
    Tack gumman nöjd är ja o ja gillar bokstäverna ja o maken :D

    Svar: Kanske I det varmaste laget men man fryser inte iaf.30 grader är mer lagom för mig🤗
    Trevlig Söndag// kramiz
    Biggeros

    2017-08-06 | 01:35:44
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    Ja ååh, så verkligt hett >.<

    Svar: Hace mucho calor aqui😓😓😓Annars kompenserar vi det med mycket vatten och solbad// trevlig Söndag
    Biggeros

    2017-08-06 | 12:23:55
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Åh så härligt! Vad jag saknar sol och bad när jag ser dina bilder...tur att jag snart ska åka tillbaka till Grekland när sommaren hemma mest regnar bort!:P Kram

    Svar: Skönt att du har något att se fram emot🤗Här är det väldigt varmt men det brukar det vara i Augusti.
    Det gäller att svalka sig med vatten och många bad. Trevlig Söndag// kramiz
    Biggeros

    2017-08-06 | 13:47:41
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Autismmamma säger:

    Hej alla!
    Mia heter jag, är 46 år gammal och bor i Småland på en gård tillsammans med våra tånåriga barn, min man och våra hundar.
    Jag har gått på sjukbidrag sedan början på 90 - talet, sjukpensionär, Har diganoser: autism, asperger, psykaiska besvär, tvångstankar, tvångshandling, deppighet, psykis ohälsa, autismsektrumstörning m.m Träna och tävla med våra hundar.
    Hundarna är mitt arbete, min hobby, min passion!
    Draghundar är fantastiskt roligt och givande och något jag velat göra detta på fritiden sedan många år tillbaka.
    Jag har en sysselsättning på kommunens öppna psykatrin. Är där någon gång gång i bland. Sen är jag på ett annat ställe som tillhör psykatrin som har olika sorters djur.
    E-mail: [email protected]


    http://autismmamma.bloggplatsen.se

    Svar: Kikar gärna in till dig och läser mer🤗
    Biggeros

    2017-08-06 | 14:32:42
    Bloggadress: http://autismmamma.bloggplatsen.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Då har du nästan varit i mina trakter! Man blir lite mör i värmen ...

    Svar: Inte riktigt men med hjälp med kanot och vindar hade man kanske kommit till Gibraltar 🤗Visst är det hett Emma😓😓😓
    Biggeros

    2017-08-06 | 20:58:27
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: