biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Amigos

Kategori: Spaniens Jerez

 
På Feria Caballo (på kvällen) togs många härliga kort på mina fina vänner.
Först kom de och vållgästade oss i vårt hus och där intogs först tapas och dracks cava. Därefter drog vi iväg till Feria. 
 
Under en lång tids resande har man tappat barndomsvänner och vänner överhuvudtaget. Släkten finns alltid kvar. Vilket är tur. Man har även träffat nya vänner i de länder man har bott i eller bor i som nu.
De människor som har rest länge känner igen sig och vet  att det är ett problem. 
 
 
En hyllning till mina vänner 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Xavier är katalan och bor i Barcelona. Han arbetskollega även till MR U. Han är som en bror till mig. Han kan man ha vansinnigt roligt med och samtidigt så är han en ansvarsfull far till tre fina trillingar. Vi har känt varandra i många herrans år och det var faktiskt  han som introducerade Jerez de la frontera för oss. Nu har vi köpt hus och bor permanent i Spanien.
 
 
Alexandra är civilingenjör och är en smart, söt tjej med tåga. Hon  och vet precis vad hon vill. Hon har jobbat i Barcelona på kontoret i 2 år som projektansvarig och ska nu dra sig tillbaka till Sverige och gifta sig. Hon tränar även bodybuilding och ska även ställa upp i framtiden på tävlingar. Det gäller att  ha disciplin och vara målmedveten.  Hon är en  ärlig tjej vilket är en bra egenskap.
 
Den  första säsongen började sändas den 22 september 1994 i amerikansk tv på nätverket NBC. Serien producerades av Kevin S. Bright, Marta Kauffman och David Crane Productions tillsammans med Warner Bros. Television där den sändes ända fram till den 6 maj 2004.
 
Vänner ska finnas för en både för stötta och i glädje eller sorg.
 
Att vara resande innebär mycket försakan.  Man mister den sociala biten med sina vänner som man umgåtts med så flitigt en gång. Det innebär Inte att man har mist dem  Det innebär att man har gått skilda vägar.  Kanske bara för ett litet tag eller för alltid. Om fallet är att man har vuxit ifrån varandra.  Då är det alltid intressant att lära känna nya människor.
 
Oj,vad djup jag blev nu 🤔🤔🤔
 
 
 
 
 
Här dansas det flamenco💃💃💃
 
 
 
 
Även IKEA hittade vi till....
 

Kommentarer

  • sandra. säger:

    Så fin du är!
    Bor du i spanien nu? hur länge har du bott där? :) kram

    Svar: Jag har bott i Spanien i 3 år. Tack, vad gullig du är min vän!!Kram
    Biggeros

    2016-05-05 | 14:36:47
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • znogge säger:

    Vänner är verkligen viktiga och visst är det härligt att träffa dem! Även om det inte blir så ofta så stannar vänskapen ändå när det gäller vissa.

    Vilka härliga bilder du visar och så många vackra klänningar!

    Trevlig helg eller om ni har en vanlig torsdag...

    Svar: Här är en vanlig torsdag. Arbetarna är här. Visst är vänner viktiga. Vänner kan man välja med omsorg men inte släkten. Man kan inte få nog att titta på alla de färgrika klänningarna. Kram på dig
    Biggeros

    2016-05-05 | 14:42:41
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Nähäpp... Ingen klänning nu heller. Men det var många fina som visades, minsann! Och spanjorerna kan det där med sina belysningar, så otroligt häftigt.

    Serien Vänner hade jag köpt hem hela boxen och såg samtliga avsnitt under några veckor. Jag hade nyopererad fot och kunde inget göra. Min värld var fåtöljen-sängen-köket-toaletten. Och det var helt perfekt! Serien är så otroligt bra!

    Svar: Jag älskar Vänner serien. Jag kan aldrig få nog den. Otroligt mycket belysning på denna feria. Jag hade kjol på mig ingen klänning. Ha en trevlig Torsdag. Kram
    Biggeros

    2016-05-05 | 14:48:11
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Therese Bjärstig säger:

    Så härligt! Att umgås med nära och kära och vänner är verkligen nått att uppskatta och vara rädd om ❤️ Kram

    Svar: Håller med dig👍👍
    Biggeros

    2016-05-05 | 15:46:16
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Jag känner verkligen igen mig i det där med vänner... Vissa försvinner och vissa återuppstår. Andra finns där för alltid och sen har det dykt upp ett helt gäng nya.

    Jag tror inte att det bara beror på att man emigrerat. Det har skett både via flyttar inom Sverige, byte av arbetsplatser, livspartners och även andra grejer.

    Men dom äkta vännerna, dom finns alltid kvar. Kanske inte alltid fysiskt nu när man är så långt bort, men alltid i hjärtat <3

    Svar: Du har så rätt!! De äkta vännerna försvinner aldrig. Ibland är det även nyttigt att träffa nya vänner i livet. Visst händer även om man har flyttat eller annat i Sverige. Det är bara att de utlansdresande jag har mött under min tid delar samma erfarenhet. Ha en trevlig helg😚😙
    Biggeros

    2016-05-05 | 16:24:05
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • bia säger:

    Härliga bilder du bjuder på och vad coolt att bo i Spanien permanent ;))...jobbar du där också ??
    Ha en fin helg !!
    Kram

    Svar: Nej, jobbar inte här!!Många gånger hänger jag med min man på hans arbete när han reser runt oftast i Spanien. Det har även blivit hela somrar i Sverige vilket är perfekt. Då kan jag träffa mina barn och släkt och vänner. Trevlig kväll
    Biggeros

    2016-05-05 | 17:52:30
    Bloggadress: http://houseandgardenbybia.blogspot.se
  • Susjos säger:

    Vilka härliga foton! Visst är det fantastiskt med vänner!!! Precis som du säger, man får nya och man har gamla vänner som aldrig försvinner,även om man inte ses så ofta!
    Ha det gott!

    Svar: Färgsprakande klänningar och och massvis med belysning gör Feria. Därför är det bra att ha FB där man kan hålla kontakt med vissa gamla vänner som man i te träffar så ofta. Fantastiskt!! Trevlig helg. Kram
    Biggeros

    2016-05-05 | 19:35:58
    Bloggadress: http://susjos.blogspot.com
  • BP säger:

    Vilken härlig bildkavalkad och fina, kloka tankar. Många fina selfies och härliga minnen från kvällen:-)

    Svar: Tänk att man kan fördjupas i djupa tankar ibland. Kvällen var lyckad med goda vänner, Sherry och dans 💃💃💃Trevlig helg
    Biggeros

    2016-05-05 | 20:49:23
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anneli säger:

    Oh vad roligt att se alla bilder, så fina.. Så färgglada.
    Idag har vi haft underbart väder, jag har legat ut i solen o gottat mig. Dröm sött kram ♥

    Svar: Så härligt att solen har kommit till Sverige:)) Jätte glad för er skull. Kram
    Biggeros

    2016-05-05 | 21:42:57
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Sarah säger:

    De e alltid kul o träffa nytt folk men de e tråkigt när man tappar kontakten me gammalt :/

    Svar: Så är det, Sarah. Livet har mening med allt!! Som att vi flyttade till Spanien. Trevlig kväll. Kram
    Biggeros

    2016-05-05 | 22:33:08
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
  • Ikas USA säger:

    Vilket fint inlägg, nära vänner och familj ska man hylla! Jag känner igen det där att det är svårt att hålla kontakten med alla gamla bekantskaper när man bor utomlands... Men de riktiga och viktiga finns kvar:)

    Svar: Det är faktiskt sant som du säger. De riktiga vännerna finns alltid kvar. De kan ju ställa till en del problem med den sociala biten. Speciellt när man aldrig är hemma. Kloka ord från min fina😚😙 Trevlig helg
    Biggeros

    2016-05-05 | 23:29:01
    Bloggadress: http://ikalundin.blogg.se
  • ullie säger:

    alltid lika fina bilder ja det är jobbigt faktiskt för det kan va bra vänner o så tappar man kontakt.

    Hoppas du har en fin fredag kram

    Svar: Fördelen med FB är att man ändå kan hålla en internet kontakt med de man inte kan träffa så ofta. Prata inte om de olika fina nya bloggerskor (vänner) jag har fått kontakt med. Trevlig helg min fina vän😚😙
    Biggeros

    2016-05-05 | 23:31:22
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ditte säger:

    Underbara bilder! Och du ser verkligen så vacker och levande ut!
    Vänner är viktiga ch jag känner igen det du skriver.
    Vi bodde ju fyra år i Peking och fick många nya vänner och ännu fler bekanta. Vännerna därifrån kan det dröja ett halvår mellan varven vi ses, men det märks inte. Andra vänne rfrån Peking träffar jag oftare och hade jag inte bott/arbetat där hade jag aldrig träffat dem.
    Mina vänner här hemma i Stockholm finns kvar men
    några har hamnat mer perifert. Å andra sidan har nya vänner kommit till.
    Känner klart att "riktiga "vänner är viktiga för mig. Och jag definierar riktiga vänner så att det är dem jag kan ringa mitt i natten om det skulle behövas ...Det oavsett var i världen de bor.
    Stor kram!




    Svar: Det var precis det jag ville lyfta upp Ditte. De riktiga vännerna ska man kunna känna förtroende för och även kunna ringa till närsomhelst på dygnet. Man har olika typer av vänner. Ha det bra min fina bloggvän som jag har turen att få lära känna😚😙
    Biggeros

    2016-05-05 | 23:49:10
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ghugge säger:

    Hej snygging!🤒
    Underbart roligt, vackert och häftigt inlägg!
    Du har det bra ser jag bland dina fina vänner!
    Kram från din bloggvän Ghugge!😊

    Svar: Tack, Ghugge!! En väldigt trevlig kväll. Vilken tur jag har dig och mina andra fina bloggvänner. Du ser ännu mer nya fina vänner.Ha en mysig morgon och en bamsekram
    Biggeros

    2016-05-06 | 00:14:56
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Decdia säger:

    Förstår att det inte är helt lätt att behålla kontakten med gamla vänner när avståndet är stort.
    Är det arbete som fört er på era resor?

    Svar: Min man har jobbat utomlands nästan i hela hans liv och var även utlandsbarn. Som familj har vi även rest mycket. När jag tvingades att vara hemma i 5 år så arbetade jag och lärde känna nya vänner. Tillfället fanns att träffa barndomsvänner då avståndet inte var så stort. Jag tror att skadan var redan skedd och att man hade glidit ifrån varandra. Alla har sitt och man kommer i olika faser i livet. Då man även ser vilka som är sanna vänner. Då spelar det nog ingen roll hur stort avståndet är. Trevlig helg min vän 😚😙
    Biggeros

    2016-05-06 | 09:02:43
    Bloggadress: http://www.decdia.blogg.se
  • wiolettan säger:

    Så sant så.
    Vänner är viktiga, trogna vänner och sådana som går att lita på i alla väder.
    Flyttar man mycket så blir det ju automatiskt att vänkretsen också förändras, men samtidigt så kan det vara mycket berikande.
    Härliga bilder på glada personer och vackra.
    Vackra klänningar också, verkligen.
    Ha det fortsatt fint.
    Varm kram till dig.

    Svar: Tack, för din komplimang!!!Så sant som det är skrivet:)))Du är en klok kvinna!!
    Älskar alla dessa klänningar som du kanske förstår:-) Trevlig helg min vän
    Biggeros

    2016-05-06 | 11:42:26
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Susanna säger:

    Vad fin du är och vilken toppen kväll ni verkar ha haft, blev så påmind min faste är är spansk och när jag var liten fick jag följa med på en sån där dans och så fick ja ha finklänning på mig.. Vänner är viktigt och det gör livet. Kram

    Svar: Är du halvspansk min vän??så roligt!! Jag hoppas du har minnen och kort på hur du var klädd. De är så söta dessa fina flamenco prinsessorna. Trevlig kväll<3
    Biggeros

    2016-05-06 | 17:34:45
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se
  • Sanna säger:

    Härliga bilder och du är otroligt vacker :) Hoppas att du får en fortsatt trevlig fredag :) kram

    Svar: Men, tack Sanna!! Du är för kär. Jag ska ha en förträfflig helg. Kram på dig
    Biggeros

    2016-05-06 | 21:57:10
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • Marie säger:

    Så jättefina Ni är allihopa och fina bilder.jag själv har också fått uppleva Ferian med Er förra året underbart roligt fint minne. Puss o kram Mamma

    Svar: Det är tur att man kan blicka tillbaka. Kram på dig
    Biggeros

    2016-05-07 | 11:28:53

Kommentera inlägget här: