biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Women with curves

Kategori: Min Blogg

 
Alla strävar att bli lite smalare till sommaren...
Även jag.
I min mogna ålder (fast jag inte vill hålla med om det) så är det svårt att skaka av sig de där onödiga kilon. Det kan väl röra sig om från 5-3 kilo. Då får ni väl hålla med att de är lite väl överflödiga.
Nu ska jag hitta den där "ultimata" klänningen som alla bara vänder sig om och säger WOW!!!
Jag vet inte om det kommer bli möjligt....
 
Jag som kvinna ställer en hel del  krav på mig själv.
Man ska se ut på ett speciellt sätt, gå på ett speciellt sätt, vara på ett speciellt sätt.
Hur ska det gå till....
När jag kunde och hade åldern att uppnå dessa krav då fanns det inte pengar till att köpa den där snygga, dyra klänningen jag alltid hade drömt om.
Eller de där snygga höga Calvin Klein skorna som jag kunde gå i, men absolut inte hade råd att köpa.
 
 
 Idag har jag både råd till allt det där men tyvärr inte den rätta figuren och fötterna till att bära upp.
Om jag nu vill ha ett fodral till klänning kan man tyvärr inte bortse från att man har handtag på bägge sidorna av midjan (kärringahandtag) Magen putar ut mer än ändan. Svanken har ändrats och ändan har blivit plattare.
 
 Om jag nu vill ha dessa högklackade skor på mig så måste jag noggrant  planera hur länge jag ska ha dem på mig.
Då menar jag innan fötterna börjar värka.
När hälsporren ger sig till känna och hallux valgus börja envist värka och ändra färg.
Så är det.
 
När man var ung så led man hellre en hel kväll.
Just bara för att glänsa.
 
Idag sätter man på sig ett par bekväma skor och trivsamma kläder och struntar i om man blir uppmärksammad.
Visst är man svag för kläder och skor.
Idag väljer man ett bra tillfälle. När ska jag använda de höga, snygga skorna...
När ska jag använda den snäva klänningen...
Vid ett bra tillfälle helt enkelt.
Jag anser ändå inte att fåfänga är något negativt. Jag kommer att fortsätta att vara fåfäng i hela mitt liv.
 
Trevlig fredag på er och tänk noggrant efter vad ni ska ha på er idag.......
 

Kommentarer

  • Torrebloggen säger:

    Vilket härligt inlägg! Klockrent!
    Ha en bra fredag!
    Kram!

    Svar: Tack så 💕ans mycket!! Det kommer direkt från mitt hjärta. Trevlig fredag÷)) kram på dig
    Biggeros

    2016-03-04 | 11:56:27
    Bloggadress: http://torrebloggen.wordpress.com
  • freja, trelleborgs största blogg säger:

    bra inlägg!

    Svar: Tack min vän. Ibland blir man lite djup och då ska det ut. Ha en trevlig fredag=)
    Biggeros

    2016-03-04 | 13:10:50
    Bloggadress: http://frejalimelake.com
  • Decdia säger:

    Jag skulle behöva gå ner en himla massa. Men mat är ju så gott...

    Svar: Visst är mat gott och livet så himla kort. Varför måste man vara knäpp nog att se dessa kilon som är överflöfiga och ibland bara njuta av livet. Kram på dig
    Biggeros

    2016-03-04 | 17:48:55
    Bloggadress: http://www.decdia.blogg.se
  • Ami säger:

    Ett härligt inlägg :) Och visst är det väl så att vi kvinnor är lite fåfänga....och det tycker jag gott vi kan få vara :)
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    Svar: Jag håller med du!! Så riktigt=) Ami.Det gäller att hålla huvudet högt ibland. Båda fötterna på jorden och sedan köra på. Hihi trevlig fredag till dig med.
    Biggeros

    2016-03-04 | 19:27:53
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Marie säger:

    Du är rolig du du är jättefin i figuren det är bra att vara fåfäng, det är jag själv kram Marie

    Svar: Sådan mor sådan dotter....Såklart är det positivt att tänka på hur man ser ut. Jag ser inget alls fel med det. Kram och puss
    Biggeros

    2016-03-04 | 20:04:16
  • Sanna säger:

    Härligt inlägg, jag kör också på bekvämt nuförtiden i o med reumatisk värk, jag kan inte gå längre med klackar och jag är verkligen en klacktjej så det har verkligen tagit knäcken på mig o jag vet att det är en ytlig sak men ändå.. har kommit över det nu och insett att Nike kan vara riktigt hett också ;)
    Kram

    Svar: Såklart hittar man skor man verkligen trivs med så go for it girl!!Jag går mycket i Nike skor till vardags÷) kramiz
    Biggeros

    2016-03-04 | 20:38:27
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • znogge säger:

    Så bra det stämmer in på mig! När figuren fanns lyste den sortens pengar med sin frånvaro. Nu har jag pengarna men figuren lyser med sin frånvaro.

    I sommar gifter sig vår äldsta dotter så därför går jag nu på "bröllopsdieten" och hittills går det bra.

    Fortsatt trevlig kväll!

    Svar: Så trevligt att se fram emot bröllop till sommaren. Hoppas att du hittar din drömvikt. Lycka till min vän. Kram
    Biggeros

    2016-03-04 | 20:41:38
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Tack för ett skönt inlägg!
    Jag instämmer också. Tycker om kläder och om att "klä upp mig" men tyvärr tycker jag att de tillfällen att göra detta har avtagit lite med åren.
    Jga har en del skor, bla. ett par riktigt läckra "Loubotinskor" (med röd sula) och skyhöga klackar. Men det är "sittskor" och jag skulle aldrig numer kunna dansa i dem. Har tränat en del.
    Vad gäller vikten bryr jag mig inte så mycket, har kommit så långt att jag tycker jag duger som jag är och jag vet att det inte är något problem att minska fem kg. Bra att äta/dricka mindre vin och röra sig mer.
    Vet också att när jag bodde i Kina så åt jag allt jafg ville och vägde 10 kg mindre än idag. Den asiatiska maten är så annorlunda mot den europeiska.
    Kram!

    Svar: Instämmer helt!! Dessutom är asiatisk väldigt god. Som sagt så håller jag och min man LCHF stilen. Det funkar för oss. Vi äter inget bröd, pasta, ris eller potatis. Även begränsat med kolhydrater. Man måste acceptera sig själv som man ser ut!! Det är det allra bästa:) Ha det bra och kram på dig:)
    Biggeros

    2016-03-04 | 23:02:04
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Jag är HELT ointresserad av mode. Kläder - och framförallt skor - är som bäst när dom är bekväma. :-)

    Hatar att shoppa kläder. Eller "hata" är väl ett onödigt starkt ord, kanske. "Ogillar starkt" kan man säga. Fast när det kommer till att shoppa pryttlar, då är jag med :-)

    Svar: Då är jag precis tvärtemot. Jag älskar skor!! Men, under senare åldern inhandlas många bekväma skor. Beroende i vilket syfte de ska användas. Jag älskar även inredning. Ha det bra, kram
    Biggeros

    2016-03-05 | 08:53:31
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    sv: Vi blev inte kvar i Barcelona - vi flög vidare till Lyon :-)

    Men jag blev lite sugen på Barcelona ändå - länge sen vi var där nu och det är en härlig stad :-)

    Svar: När vi körde ett last med möbler stannade vi till Barcelona ett par dagar. Det blev ganska så intensivt. Så det blir även en tur i Augusti. Vad ska ni göra i Lyon? Spännande. Kram
    Biggeros

    2016-03-05 | 08:54:57
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    50+ japp så är det oavsett vad vi vill & tycker men jag lyckades dock 2015 på 6 mån tappa 23kg :) sen är för mig 2kg hit o dit spelar ingen roll :) gillar mig själv men är väldigt fåfäng japp kommer nog oxå alltid att vara det. Men har lärt mig att gilla mig själv mer o mer :) tycker nog det ligger hos kvinnan i sig att vara fåfäng! härligt inlägg som bara är såå sant kram å fin lördag

    Svar: Jag känner precis likadant!! Man måste tycka om sig själv som man är då är det lättare att tycka om andra med!!! Så duktig du är. Well Done!! Tappa 23 kg på så kort är unikt. Jag blir 50 i år och vad jag har hört i något inlägg någonstans har vi 60 talister lite svårt att växa upp och acceptera vår egentliga ålder..... Kram på dig Eva och ha en riktigt god lördag:))
    Biggeros

    2016-03-05 | 10:25:29
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Låter som en helt ok fåfänga;)

    Svar: Det håller jag även med. Lite slvkritik är OK. Visst måste man acceptera att man ser ut som man gör÷) Kram
    Biggeros

    2016-03-06 | 00:56:35
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Sussi säger:

    Det finns så många kläder man skulle vilja ha men dom extra kilona stoppar det. Ibland önskar man att man bara skulle strunta i det och sätta på sig det man vill oavsett hur det ser ut. Men så tuff är man inte tyvärr..

    Kram

    Svar: Visst har man lite självkänsla och väntar hellre tills man kommer i fodralet. Ha en trevlig söndag och ta hand om dig÷)
    Biggeros

    2016-03-06 | 10:25:35
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma

Kommentera inlägget här: