biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Parque Natural

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Igår gick vi via en naturpark med en mix av exotiska och barrväxter.
Här kan man hyra kanoter.
 
 
 
 
 
 
Fina grästuvor och markkaktusar.
 
 
Kaktusarna  spred sig överallt, låga såsom höga.
 
 
Här finns även ett rikligt fågelliv. Tyvärr är man tvungen att ha tålomod för att kunna få den ultimata bilden.
 
 
Och att vänta är bland mina svaga egenskaper.
Jag ville hellre testa att komma över planket..
Det var inte det lättaste...
 Detta hinder var betydligt lättare.
Min man var snabb nog att tala om att jag började från fel ände.
Men, tyvärr det hjälpte inte ändå. Det ser så enkelt ut från håll...
Därefter fick jag ge upp då vi promenerade vidare..
Vi passerade underbara små insjöar av saltvatten.
Då kan man undra hur denna växtlighet överlever...
Ser ni skylten??
Här står: Naturpark på Spanska. 
Här ser man Valdegrana lite från sidan.
Om man inte orkar gå finns det ett litet tåg som tar dig fram genom naturparken.  Här är ändhållplatsen.
Här börjar man nå den nästan millånga stranden.
 
Här sitter en ensam kvinna och dricker öl..
Här skymtas Cadiz på kort avstånd, som jag tror att vi kan promenera till. Det får bli nästa gång.
Här ser ni fiskare som har satt upp fiskeredskap och hoppas på napp.
 
 
 
 
 Ha en bra början på påskveckan mina vänner.
 
 

Kommentarer

  • åsa i åsele säger:

    Så trevlig utflykt och kul att få testa sina egna gränser,
    så somrigt det är hos Dig :)

    Svar: Ja, även om det såg enkelt ut med hinderbana, så var det inte det i verkligheten. Visst måste man testa÷) Igår var det lite solsken och man kunde sitta på stranden och njuta. Kram
    Biggeros

    2016-03-21 | 19:10:02
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • MartinaOlsson säger:

    Vinn två stycken posters från Design by Moritz! :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/58694/tavling-vinn-tva-posters-fran-design-by-moritz/

    Svar: Tack, för erbjudandet÷)
    Biggeros

    2016-03-21 | 19:40:36
    Bloggadress: http://martinaolsson.myshowroom.se
  • ullie säger:

    Så vackert det rä vilka fina bilder
    så mysigt att va på utflykter o härligt väder oxå

    stor kram o fin tisdag

    Svar: Det är mysigt att finna en led och promenera i naturen. Det är så rogivande. Godnatt=))
    Biggeros

    2016-03-21 | 22:47:58
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Sanna säger:

    Så kul o se bilder från Spanien, längtar tillbaka till barcelona ibland... Kram till dig!

    Svar: Jag har varit i Barcelona 1 gång. Vi ska dit igen i sommar ÷) Där finns så mycket att se=) kramiz
    Biggeros

    2016-03-21 | 22:51:08
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • N säger:

    Härliga bilder :D

    Svar: Tack, snälla vännen=)))
    Biggeros

    2016-03-21 | 23:00:11
    Bloggadress: http://nathalies.vione.se/
  • BP säger:

    Vilket kanoooon väder hos dig. Vi hade regn...

    Måste säga att jag är väldigt impad över dina gym-övningar. Jag håller mig till promenader om man säger så;-)

    Fantastiska bilder från Naturparken å nu vet jag att du/ni också har en Playa Levante och att den är betydligt finare och framförallt lugnare än Benidorm-varianten. Playa Levante "ägs" av engelmän och holländare här och är väldigt skränigt om man säger så. V bor på den spanska sidan och slipper "turisterna".

    Svar: Så skönt att slippa turister. Här är det betydligt lugnare så här års, men i Augusti invaderar alla spanjorer som har semester. De har sina sommarbostäder längs Cádiz kusten. Då är det packat som sillar på stranden. Även om det finns mycket plats så ska spanjoren ligga vid varandra tätt i klasar. Vi vill ha lite "space" men det är alltid någon som lägger sig tätt intill. Min mamma har varit i Benidorm på 70-talet men jag hat inte varit där. Vi åkte förbi Alicante när vi hade vårt släp från Sverige. Ha en bra dag, min vän:)) PS. Jag var bara tvungen att prova planket som såg lättare ut än jag trodde. Kram
    Biggeros

    2016-03-21 | 23:55:22
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anette säger:

    Vet inte hur det är i din stad, men här i Bangkok är det tur att parkerna finns, man behöver närhet till grönområden och lite lugn och ro.
    Du ser ut att kunna delta i mästarnas mästare, Foppa skulle få lite konkurrens ;)

    Svar: Ja, eller hur... Foppa hade inte haft en chans, hihi!! Här finns många parker och visst utnyttjas de flitigt. Så fridfullt. Ha en bra dag i Bangkok, min vän
    Biggeros

    2016-03-22 | 00:42:16
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • linah säger:

    härligt!!

    Svar: Härligt väder att gå genom ett naturreservat:))
    Biggeros

    2016-03-22 | 06:35:06
    Bloggadress: http://nouw.com/afroeve
  • Eva`s blogg säger:

    Oj vilken energi du har hi hi skoj att prova o du behövde knappast vänta på din tur ;) härligt ha en fin dag kramen

    Svar: Ännu bättre att spontant prova dessa hinder utan väntan:) Jag vet inte hur energin var, för jag tror att man är tvungen att ta lite mer sats för att komma över. Det var roligt att prova:) Ha en bra dag, finis!!
    Biggeros

    2016-03-22 | 09:39:21
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Det finns många trevliga och iordninggjorda naturparker här i Spanien. Men dom där klättergrejerna skulle nog jag ha valt att gå runt... ;-)

    Svar: Några gångers övningar hade jag kommit över planket....:)Vi älskar att gå och då följa någon vandringsled är ännu bättre. Ha en bra dag, kram
    Biggeros

    2016-03-22 | 09:45:09
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Melany Aurora säger:

    Ser ju helt underbart ut, vilken skillnad mot norrländska vädret jag har idag haha :P

    Får man fråga hur det kommer sig att du bor i Spanien? :)

    Svar: Vi har alltid diskuterat att vi ska bo utomlands i framtiden. Min man jobbar även här:)Ha en bra dag i snön i norra Sverige,kram
    Biggeros

    2016-03-22 | 10:19:33
    Bloggadress: http://aurorals.blogg.se
  • Susanna säger:

    Så härligt ni lever och så mycket fint runt omkring er, längtar verkligen att få åka iväg nu. Här snöar det idag mindre roligt tycker jag..

    Vilken kämpe du är jag skulle väl svimma efter försöka på första =)

    Önskar dig en underbar dag =) kramen

    Svar: Man ska lyfta över hela sin kroppsmassa över en plank.... Det är tufft. Övning ger färdighet. Här finns mycket att göra för alla åldersgrupper:) Ha det bra min vän, kram
    Biggeros

    2016-03-22 | 10:58:42
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se
  • Marie säger:

    Vad duktig du är och mycket fina bilder på fin natur. Kram Marie

    Svar: Tack!! Jag ser så mycket fina motiv, men tyvärr kan man inte fota allt. Kram
    Biggeros

    2016-03-23 | 09:07:57

Kommentera inlägget här: