biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

lördag....

Kategori: Min Blogg

 
Varför blandar man ihop dagarna???
Igår trodde jag att det var lördag. Ibland är det svårt att skilja åt på dagarna. Jag trodde att det var söndag idag tills jag kom på mig själv. YES, det är lördag idag....
 
Idag är vårt fågelbad fyllt av vatten.
I natt regnade massvis vilket är välbehövligt i Andalusien. Denna vår har varit väldig torr hitintills.
Hoppas bara att det är fint väder när min mor kommer efter påsk. Hon bara längtar efter värme och solsken. Vilket är förståeligt efter en lång och kall vinter.
 
Denna fina affär med antikviteter finns i Merida.
Jag skulle gärna vilja ha den fina cykeln som skyltas framför fönstret. Tyvärr är den inte till salu.
 
Vet ni att det är lätt åtkomligt att hyra en cykel i hela Sevilla genom att betala någon euro på en cykelstation och lämna tillbaka den vid ett annat cykelställ. Det funkar jätte bra att ta sig fram med cykel.
Annars är det kaos att köra mitt i Sevilla. Sådan tung trafik och ingen visar hänsyn=(
 

Kommentarer

  • Ghugge säger:

    Åh, vilken mysig affär!
    Vi har precis fått så pass torra vägar att det nog går att cykla. Skall ändock vänta till efter påsk sen blir det många härliga cykelturer men inte på en sådan fin blå utan på en röd!
    Kram









    Svar: Jag har inte cyklat på ett tag. Cykeln står fint i källaren och skrotar. Jag ska även börja att cykla snart. Det är så skönt. Min cykel är heller inte blå. Ha en trevlig dag÷)
    Biggeros

    2016-03-19 | 14:33:37
    Bloggadress: http://ghugge.blogg.se
  • Ditte säger:

    I den butiken skulle jag kunna tillbringa en ehl del tid, helt klart. Och vilken läcker cykel!
    Fint att veta att det går bra att cykla i Sevilla och att det finns ett låne/hyrsystem. DEt komme vi säkert att använda oss av. Vi cyklar ju arhelst vi är.
    Så fint ditt fågelbad är och välfyllt också efter nattens regn.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Kram!

    Svar: Det är alltid bra att få tips på olika kommunikations medel dit man åker. Nu mår mina fåglar som kommer på besök. Poolen står till förfogande. Kram på dig=)
    Biggeros

    2016-03-19 | 15:16:08
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • åsa i åsele säger:

    Så fint fågelbad.

    Här har vi ju vinter fortfarande.

    Affären ser intressant ut :)

    Svar: Affären var stängd när jag ville gå in och kolla lite. Den ligger kvar tills nästa gång jag kommer till Merida. Ha en trevlig lördag:)
    Biggeros

    2016-03-19 | 17:15:39
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • Ami säger:

    Ja, den cykeln var verkligen en färgklick :)
    Förstår att din mamma längtar efter sol och värme nu. Men vädret blir säkert bättre när hon kommer ner!
    Ha en fin lördagskväll
    Kram

    Svar: Jag hoppas även på mycket sol när min mamma kommer. Bara just för hennes skull.Allt är så mycket att lättare då. Ha en trevlig kväll:)
    Biggeros

    2016-03-19 | 17:29:20
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Marie säger:

    Jag längtar jättemycket till dig och värmen,vilket fint fågelbad vill önskar Er en riktigt skön helg båda två puss och kram Mamma och Håkan

    Svar: Trevlig helg till er med!! Tiden går fort och du kommer snart. Kram
    Biggeros

    2016-03-19 | 18:29:40
  • Ama de casa säger:

    Här har det inte regnat rejält på länge nu (om det inte passade på när vi var i Alperna?). Bara småskvätt lite... :-)

    Svar: Här kom det 50mm när det regnade i natt. Nu har alla blommorna och gräset fått rikligt med vatten. Ha en trevlig kväll min vän:))
    Biggeros

    2016-03-19 | 19:16:51
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anneli säger:

    Ja det är lätt att blanda ihop dagarna, men ännu lättare att blanda ihop namn. Jag kan rabbla upp alla namn innan jag kommer fram till den det gäller =) Hoppas inte att jag får alzheimers då lär jag får allvarliga problem.
    Ha en fin kväll ,, dröm sött, kramar ♥

    ( jag la in din länk på min blogg, hoppas det var ok )

    Svar: Det går så bra att du har lagt in min blogg som länk. Jag gör detsamma om det går bra:) Namn är även svårt att komma ihåg, speciellt när man är på en tillställning och människor man aldrig har träffat innan. Det är ofint att fråga igen vad personen heter igen. Det är inte lätt. Hihi:))sleep well min vän. Kram
    Biggeros

    2016-03-19 | 19:46:45
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • ullie säger:

    cyklar massa i jobbet var o varannan dag =) hemtjänsten =)

    men va mysigt ni hade Gillar att äta gott o sitta o prata me maken länge Härligt

    fin söndag kram

    Svar: Vi pratar väldigt mycket. Allt från politik till arbete. Tiden går bara för fort. Cykel är en bra kommunikationsmedel att ta sig fram genom smågatorna:) Ha det bra, Godnatt:)))
    Biggeros

    2016-03-19 | 22:47:34
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Sevilla är ju en storstad så det är lite skillnad jämfört med Costa Blanca. Här är aldrig kaos, trots köar ibland. Alla vinkar fram fotgängarna på övergångställen (inkl. bussar och taxi). Å om man släpper av en passagerare mitt på gatan står lokalbussen bakom och väntar tålmodigt.

    Dessa cykeluthyrningar finns det överallt här också och det är glädjande att se att de utnyttjas av många faktiskt.

    PS. Om du är sugen på den där cykeln rekommenderar jag att kolla "cykelkyrkogårdar", knycka en och måla den i valfri färg;-) DS.

    Svar: I Jerez är trafiken bättre! Även här kan ett fordon stanna trafiken bara för att chatta lite.. Jag har cykel och måste bara få upp den i från källaren. Visst är den läcker den gamla cykeln:) Tack för rådet. Ingen dum idé:) kram
    Biggeros

    2016-03-19 | 22:59:37
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Susanna säger:

    Jag är lika blandar ihop alla dagar ibland =) Vad fint fågelbad och vad kul att du ska få din mamma på besök, förstår att hon längtar efter sol och värme..

    Förstår att du vill ha cykeln, tycker det är så fint med vissa detaljer i trädgården..

    De låter ju jättebra de här med att hyra cykel och att sedan kan lämna tillbaka på en station. Låter perfekt =)

    Önskar dig en fin söndag kram

    Svar: Så skönt att det finns andra som kan vara som jag. Lite yr. Det finns många fina trädgårdsstolar här som man kan placera växter i. Lite käckt=)Visst är det en smart idé att slippa hyra cykel via hotell eller turistbyrå. Bara betala och tuta och köra. Därefter lämna in den i ett annat cykelställ. Ha en fin dag, finis÷)
    Biggeros

    2016-03-20 | 10:20:18
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Hej hopp...så mysigt och härligt med mamma besök ljuvligt ju, då hoppas jag det blir både sol o värme så hon kan njuta :) fint fågelbad och vackert o pittoreskt :) skön söndag fina du kram

    Svar: Tack, min vän ÷) Du är så omtänksam. Jag håller tummar och tår att solen skiner varje dag när min mamma kommer. Ha en mysig söndag, finis=)
    Biggeros

    2016-03-20 | 10:38:46
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Min vackert röda cykel står magasinerad i Sverige. Saknar den men vet å andra sidan inte vart jag skulle cykla här, det är så backigt!

    I Málaga såg jag att de också hade den där funktionen att man kan hyra eller låna cyklar.

    Svar: Visst är det en super-duper ide÷) På det viset är det onödigt att ha en cykel. I Jerez tror jag inte att den tjänsten finns... är tvungen att kolla det=)Jag föredrar att gå. Då behöver man inte tänka på var man ska placera cykeln. När min dotter studerade här ett år, cyklades ofta. Tyvärr inte så mycket numer. Ha en bra söndag, min vän÷)
    Biggeros

    2016-03-20 | 13:50:15
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: