biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Augusta

Kategori: Spaniens Mérida

Igår var vi och åt med min mans projektledare på ett ställe som heter "Brasserie Augusta" Det ligger nästan granne till Amfiteatern  i Merida..Jag blev så mätt!!
Efter all "starters" började jag redan känna en mättnadskänsla. Därefter kom allt grillat kött och en stor sallad....
Vi bor på Tryp Medea i Merida i Extremadura.
Denna bild skyltade dem med när vi var på väg till Restaurangen. Den säger så mycket....
Dessa öl är gigantiska.
Har de storhetsvansinne månne???
 
Ha en bra Tisdag.
Här är det lite mulet och grått, men det är nog inte så kallt...
Det stoppar inte mig.

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Låter som om du skulle kunna stå ut😉

    Svar: Jag tror det med, Jessica. Nu tittar solen fram÷)
    Biggeros

    2016-03-15 | 10:56:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • znogge säger:

    Du milde tid! Vilka öl :D Blir mätt bara av att se dem...

    Svar: Jag tänkte precis som du!!! Enorma:) Ha det bra, kram
    Biggeros

    2016-03-15 | 11:27:36
  • Ami säger:

    Alltid trevligt att gå ut och äta god mat...men man blir ju oftast så himla mätt :) Och vilka jätteöl! Haha!
    Kram

    Svar: Visst är det en trevlig reklam!! Kunde verkligen inte motstå den. Visst är det roligt att prova på någon ny restaurang:) kram
    Biggeros

    2016-03-15 | 13:00:47
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • wiolettan säger:

    Ojojoj, det var de största ölglasen som jag har sett. Rolig reklam.
    Grillat kött med sallad låter ju bara så gott och så var du mätt redan. Hoppas att du fick ner lite av det goda i alla fall.
    Trevlig tisdag och hoppas vädret blir bättre.
    Kram!

    Svar: Jag fick ner lite gott grillat kött med lite vin och vatten. Ibland beställer man rent för mycket. Vi var tre personer som delade på allt. Några solglimtar och lite regn. Här i Extremadura är det lite kallare. Jag hade rent för tunn jacka på mig idag. Ibland är det svårt att veta om man har tillräckligt varma kläder med sig. Det blev inköp av en ny jacka på rea:) kram
    Biggeros

    2016-03-15 | 14:21:33
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ghugge säger:

    Ni ser ut att ha det jättetrevligt!
    Mina takter att inte låta sig stoppas av vilket väder det är!! Ha det fint! Kram

    Svar: Man måste försöka hitta rätt mod och ta tjuren i hornen. Mätt och belåten idag med:) kram
    Biggeros

    2016-03-15 | 16:16:21
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Ditte säger:

    Mycket gott, men visst blir det ibland väldigt mycket mat, alltför mycket. Och oftast är det också så gott. Mätt blir jag ibland av att se mycket mat...
    Förstår att ni hade en trevlig kväll.
    Men dessa ölglas var verkligen enorma, undrar om det är några som köper dem...Med öl i alltså.
    Kram och ha det bra i Merida.

    Svar: Jag har aldrig sett så stora ölglas. Man blir bara mätt att titta på dem:) Lagom är bäst. Jag föredrar att dela på olika tapas så kan man smaka av varandra. Kram på dig
    Biggeros

    2016-03-15 | 16:58:05
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Vi var förbi i Merida i somras. Finns många fina gamla städer i Extremadura. Och en himla massa fina paradorer :-)

    Dom där ölen såg rätt mastiga ut... :-)

    Svar: Ja, de är lite för stora i min smak. Visst finns det fina små spanska orter i Extremadura med mycket historia. Vi har bott på två olika Paradores hotell. En var ett gammalt kloster för nunnor i Guadalupe (tror jag byn heter) och en annan adlig byggnad som ligger i Zafra. Hotellen håller en hög standard. Spännande att du har varit i Extremadura och i Merida och känner till mycket av de jag visar i mina inlägg. Det kommer med...
    Ha det bra. Kram
    Biggeros

    2016-03-15 | 18:27:31
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • BP säger:

    Stort tack för titt-in hos mig. Kul att du också bloggar från Spanien. Ska genast kolla Extremadura och Merida. Har nämligen ingen aning var de ligger.

    Du är otroligt välkommen att kika in hos mig och kolla Costa Blanca som ju inte alltid har ett så gott rykte, speciellt inte Benidorm. Men vi love it:-)

    Svar: Jätte kul att följa med din blogg från Benidorm, där jag aldrig har varit. Du får googla om Extremadura, kramiz
    Biggeros

    2016-03-15 | 21:13:55
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Susanna säger:

    Vad mysigt att få gå ut och äta och hoppas att ni hade de trevligt, men herregud vilken stor öl jag får knappt i mig ett litet glas öl.. skulle jag få in en sådan öl så skulle de få ha kvar mig en vecka..

    Kram kram

    Svar: Ja, visst för mig är det en hel middag ett sådant stort glas öl. Hihi=))Vi hade en trevlig middag!!Jag hade hellre gått ut med min man på tu man hand÷)
    Stor kram
    Biggeros

    2016-03-16 | 00:23:01
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se
  • Decdia säger:

    Starters är min favorit! Det händer då och då att vi bara äter förrätter när vi är ute. :)

    Svar: Vi äter också ofta tapas och delar som systrar och brödrar. Mysigt!! Kramiz
    Biggeros

    2016-03-16 | 10:11:57
    Bloggadress: http://www.decdia.blogg.se
  • Carita säger:

    Augusta ser ut som ett ställe jag kunde gilla. Snyggt!

    Svar: Ja, nu satt vi ute och åt under tak och gasvärmare. Inomhus var i en fräsch inredning. Dessutom god mat. Kram
    Biggeros

    2016-03-16 | 14:39:44
    Bloggadress: http://debutsky.wordpress.com
  • Marie säger:

    Vad synd om Er,det vart inte lång tid hemma. Synd om Er. Kram Marie

    Svar: Nej, det är alltid så nu tyvärr. Ingen vila ingen ro. Nu är vi hemma=)
    Biggeros

    2016-03-17 | 09:11:01
  • Veiken säger:

    Oj då. Det gäller att hålla igen om man går dit! Kram

    Svar: Det räcker att bara ta många tapas och dela på eller bara en stor tallrik grillmix. Ha en bra dag. Kram
    Biggeros

    2016-03-17 | 11:39:41
    Bloggadress: http://veiken.se

Kommentera inlägget här: