biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

24/6

Kategori: Mina Nära&Kära

Midsommarafton och fest.
Vi åt en sillunch kl.13.00 med familjen och under dagens lopp skulle moder Jord bjuda på 33 grader. Alla förberedelser till morgondagens utflykt var fixat. Då utflykten skulle gå till Playa Valdegrana med dryck och lunch.
 
Mina fina flickor prydde sitt hår med krans och hade klätt upp sig till fest.
Vi hade ett mingel kl. 17.00 i vårt hus för gäster
 
 
Därefter gick vi till La Piedra en bit från vårt hus. Där serverades hur mycket mat och dryck som helst på ett spanskt vis. Låt mat och dryck flöda tills alla är mer än nöjda...
 
 
Min svägerska, yngsta dotter, äldsta dotter och lillasyster.
 
Det kommer mer från festen. Jag måste bara få uppdatering på bildarkivet.
 
Trevlig början på denna vecka!!!

Kommentarer

  • sandra. säger:

    så himla fina dina döttrar är, och du med <3

    Svar: Tack gulliga och söta Sandra!!! Det värmde gott i brösttrakten:)))
    Biggeros

    2016-07-11 | 13:53:16
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad mysigt ni har haft det och så fina alla är! Kram

    Svar: Tack, fina Netti!!Jag har haft så bra och mysigt. Så tacksam för alla fina runt omkring mig:)))Kramiz
    Biggeros

    2016-07-11 | 14:29:07
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Veiken säger:

    Vilka fina tjejer! Något att vara stolt över. Mysigt att dom var med på Midsommar!

    Svar: De är så fina mina döttrar!! Det får man tycka som stolt mor:)) Det var så mysigt att få rå om dem. Även om det var annat fint besök. Kram
    Biggeros

    2016-07-11 | 16:20:19
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Ama de casa säger:

    Det var verkligen fina tjejer rakt igenom hela det här inlägget :-)

    Svar: Tack så mycket, Ama!! Ha en trevlig kväll i värmen😀😀😀
    Biggeros

    2016-07-11 | 18:17:52
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • ullie säger:

    jätte fina bildero fina tjejr ja jobba o hade inget kul

    trevlig kväll söta kram

    Svar: Tack, vännen!! Tråkigt dock att du jobbade på midsommar. Då blir du fri nästa år:))Trevlig kväll och sussa gott. Kram
    Biggeros

    2016-07-11 | 18:34:07
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Vilka otroligt vackra döttrar du har:-) Bra jobbat där!

    Svar: Tack, snälla Beate!!Trevlig kväll och kram på dig:))
    Biggeros

    2016-07-11 | 20:38:39
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Misstossequeen säger:

    Fina bilder :)

    Svar: Tack så mycket. Kramiz
    Biggeros

    2016-07-11 | 21:07:09
    Bloggadress: http://misstossequeen.se
  • moamedalicia.blogg.se säger:

    åh vilket härligt gäng. ni är ju så vackra hela bunten <3

    Svar: Tack, alla samtliga blir säkert glad!! Ett glatt och mysigt sällskap!! Kramiz
    Biggeros

    2016-07-11 | 21:29:21
    Bloggadress: http://moamedalicia.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Fester gillas! Och vilka vackra döttrar! Du är ju dessutom mamman...Lika fin du!
    Härligt att ni får tid tillsammans. SER förstås fram emot mer fest....
    Stor kram!


    Svar: Tack, snälla Ditte alltid så gullig som vanligt!!Fest är alltid roligt och det kommer mer inom sinom tid. Stor kram😘😘
    Biggeros

    2016-07-11 | 23:02:28
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Petra Olsson säger:

    Så fina tjejer du har:) kramar

    Svar: Tack, min fina!! Nu blir samtliga väldigt glada och inte minst jag. En stor kram
    Biggeros

    2016-07-12 | 00:10:02
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • DianaDrömmar säger:

    Vilka fina tjejer kram

    Svar: Tack, vännen!!! En stor kram till dig😘😘
    Biggeros

    2016-07-12 | 10:17:44
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Ami säger:

    Vilka söta döttrar du har! Och du också så klart :)
    Förstår det blev en fin midsommar!
    Kram

    Svar: En lyckad dag med alla samtliga inblandade😉Tack, vännen och en stor kram
    Biggeros

    2016-07-12 | 10:33:44
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Sarah säger:

    Härligt att de va så fint väder på Midsommar :) Vi hade me fint :)

    Svar: Så härligt!! Det är viktigt med att vädret är bra÷)Man vill ju fira utomhus. Kramiz
    Biggeros

    2016-07-12 | 11:39:28
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Skönhet som går i arv, ser jag! Med blomster i håret och allt.

    Svar: Tack, för den komplimangen😘😘Är det midsommar så är det Emma. Kramiz
    Biggeros

    2016-07-12 | 12:11:31
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Znogge säger:

    Vilket härligt firande!

    Kram

    Svar: Dubbelt upp!!Vår fest och midsommarfirande 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2016-07-12 | 12:45:57
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★ säger:

    Verkar härligt :D.

    Svar: En förträfflig dag på alla sätt och vis😘😘Kram
    Biggeros

    2016-07-12 | 17:26:20
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Misstossequeen säger:

    Svar: Tack! Jag tyckte det med :D

    Svar: Kram på dig min sköna😘😘
    Biggeros

    2016-07-12 | 18:02:09
    Bloggadress: http://misstossequeen.se
  • Eva`s blogg säger:

    Men vilka fina :) allihopa kul att vara samlade :) fin kväll kram

    Svar: Tack, fina du!!!Så härligt att ha många av mina kära intill🤗🤗Trevlig kväll och kramis
    Biggeros

    2016-07-12 | 19:56:26
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Mia Ahlstrand säger:

    Här var det många söta tjejer! Och roligt verkar ni ha haft :)

    Svar: Vi hade jätte trevligt!! Vilket ses på bilderna😘😘Kram
    Biggeros

    2016-07-12 | 21:46:22
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • Annorlunda säger:

    Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! UTMANING - Frågor! 1. Har du några sommarplaner? .. ​2. Vilket är ditt drömresmål och varför? .. 3. Vad är ditt favoritmärke och varför? .. 4. Vad är du mest nöjd med hos dig själv? .. 5. Vad shoppar du helst på nätet? .. 6. Vilka appar använder du mest? .. 7. Vad önskar du att du vore bättre på? .. 8. Vem SMS:ade du senast och vad skrev du? .. 9. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? .. 10. Vilken film eller serie skulle du vilja leva i? .. 11. Vilken är din favoritmiddag? .. Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! .. Hur mår du? Hur känns det att vara veckans blogg? .. Vad kommer vi att få läsa om i din blogg? .. Vilket är ditt bästa inredningstips, generellt? .. Hur spenderar du helst din lördagskväll? .. Vilka andra bloggare hittar du inspiration ifrån? .. Dela med dig av en dold talang du har! .. Vart befinner du dig i livet om 10 år? .. Vad är framgångsreceptet för dig och din blogg? .. Nämn 3 saker som du önskar dig just nu! .. http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile
    Sprid utmaningen vidare och så vidare!

    Svar: 1. Sola & bada 2.Nya Zeeland (pga klimatet) 3.Mikael Kors (gillar stil och kvalitet) 4.Ögon och envishet 5.Hotell.com (hotell) 6.Facebook och Instagram 7.Tålamod 8.Mina döttrar (Godmorgon) 9.Investera och dela ut en slant till mina barn 10. Nord och Syd 11. Chautau briand Jag mår annars väldigt bra i Spanien, i värmen. Det känns utomordentligt och kan inte bli bättre en sådan här dag i Jerez. Speciellt idag som är min 20 års bröllopsdag÷)) I min blogg kommer jag ta er till olika platser och till hotell. Det kommer för det mesta handla om Spanien. Annars kommer jag att visa er en del av mitt liv i Jerez. Mitt bästa inredningstips är min Walking closet som är precis monterad och inredd. En kvinnas dröm och alla kläder och skor som nu kan hänga/stå fritt och skylta. Om 10 år bor jag fortfarande i Jerez och har förhoppningsvis bättre kunskap i spanska. Då min önskan att få arbeta med något utifrån mina erfarenheter och att få tipsa andra om mina fina resor och vistelse. Framtidsreceptet för min blogg är att få dela med mig ännu mer av mina resor och då även kunna tipsa andra som har ett intresse av mina erfarenheter. Jag vill även kunna ha möjligheten att kunna bidra även till andra hur mina individuella omdömen är om hotell, uteliv, restauranger, stränder och sevärdheter. Därefter hade det varit ett mål att kunna leva på detta. Lördagskvällen spenderar jag gärna utomhus i min trädgård med min man. Att sitta och njuta av den torra ökenhettan i Andalusien är en gåva. Andra bloggar som jag får inspiration från är: Freedomtravel.se, Amacasa.wordpress.com, LenaiWales.wordpress.com, LadyiBangkok.blogg.se, akker.blogg.se, Dold talang...Har jag någon dold talang? Jag älskar att sjunga och musik gör mig väldigt glad. Speciellt Gimmie, Gimmie, Gimmie med Narada Michael Walden. Då sprätter det i kroppen och får benen till att släppa loss. Jag tror det kallas Rocka loss😀😀😀 Älskar att handarbeta😉 Förra julen stickade jag nog 10 par sockor. Alla samtliga blev nöjda och varma om fossingarna. 3 saker jag önskar mig just nu: Ett jetplan, (att lätt ta mig till mina döttrar), en hund (livochrörelse) och bekämpning av cancer (läkemedel). MVH Biggeros
    Biggeros

    2016-07-13 | 00:38:04
    Bloggadress: http://annorlundaannorlunda.nouw
  • Julia säger:

    Så himla fina allihop!!

    Svar: Tack min vän!! Gulligt av dig😘😘
    Biggeros

    2016-07-13 | 09:23:05
    Bloggadress: http://juliasvenssons.se
  • Ensamhet vid psykisk ohälsa! säger:

    En bra organisation för personer med psykisk ohälsa är RSMH, Riksförbundet för Social och Mental Hälsa. Det här har jag saxat från deras hemsida: "Här kan den som lever med psykisk ohälsa och ensamhet hitta stöd i umgänget med andra i samma situation. Det kan handla om allt från att ta en pratstund över en fika till att delta i en självhjälpsgrupp, kurser och andra aktiviteter eller engagera sig i själva föreningsarbetet." Källa Har du NPF kan jag rekommendera föreningen Attention: "Vi har 60 lokalföreningar runtom i landet. Där kan du träffa andra som befinner sig i en liknande situation. Lokalföreningarna arrangerar träffar, utbildningar och gruppaktiviteter. Om du vill kan du även engagera dig intressepolitiskt genom din lokalförening." Källa

    Vill du lära känna personer som inte nödvändigtvis har samma problem som du finns det en tjänst som likt en dejtingsajt hjälper dig hitta vänner, tyvärr är den bara för kvinnor och jag har inte hittat någon motsvarighet för män. Den tjänsten heter Tjejkompis och du hittar den här. En annan bra sak som kommunens socialpsykiatri tillhandahåller är något som här i Uppsala kallas "träffpunkter". Det ska finnas något liknande i din kommun. Träffpunkterna, eller vad dom kallas hos er, har olika kurser, matlag, friskvård och andra aktiviteter som naturpromenader, badutflykter och arrangerar resor tillsammans. Man kan också oftast bara gå dit och sitta och umgås. Kontakta dom så får du säkert komma dit och se dig omkring och få information om vad dom har för aktiviteter. Vissa personer med psykisk ohälsa eller diagnoser har också rätt till en kontaktperson eller ledsagare genom kommunen. Den personen fungerar som kombinerad stöd och kompis som man kan bjuda hem, gå på bio, fika med eller umgås hur ni vill.

    Jag hoppas att det här är något som hjälper dig som lider av ensamhet, jag vet själv hur det är. Det viktigaste är att komma ihåg att det inte är ditt fel! Det är lätt att känna sig värdelös och meningslös när man saknar nära relationer men du måste komma ihåg att det är sjukdomen eller diagnosens fel, det har inget med dig eller din personlighet att göra!

    Svar: Visst är det bra med sådana här föreningar som lider av ensamhet och någon psykisk sjukdom. Att det verkligen finns grupper och andra personer som känner igen sig. Bra jobbat!! Tyvärr bor jag i Jerez och kan inte hjälpa till. Jag lider inte av någon psykisk sjukdom men hade varit glad om jag hade kunnat vara ett stöd till någon som hade behövt hjälp. I form av trygghet😊
    Biggeros

    2016-07-14 | 03:40:45
  • Lena i Wales säger:

    Vad trevligt och så fina döttrar!
    Solen skiner över Wales idag, något nytt för oss!
    Ha en fin dag!

    Svar: Tack, Lena och så fantastiskt att solen skiner på dig. Kram😙😙
    Biggeros

    2016-07-14 | 09:39:41
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Marie säger:

    Härliga bilder på fina gulliga flickor och sällskap. Underbar fest. Puss o kram Mamma.

    Svar: Tack och jag tycker det blev en lagom och lyckad fest. Kram på dig:))
    Biggeros

    2016-07-16 | 08:47:18

Kommentera inlägget här: