biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

kultur i parken

Kategori: Min Blogg

 Vilken fin konst jag fick erfara i ett kulturhus i parken.
Det är inte samma spanska konstnär som har målat alla dessa fina tavlor som hängde på väggen.
Denna bild föreställer när befolkningen marscherar sig igenom gatorna under Semana Santana. Ibland är det fördel att vara liten och få den bästa sittplatsen på pappas axlar.
 Kolla på denna lilla söta prima ballerina som säkert balanserar på sina unga knän.
Så verklig och en sådan gripande bild. Hon/Han skyler sin bara kropp med trävirke
Denna här bilden är änglalik på en höggravid moder. Kolla på den lilla fågeln som sitter på ängelns stora vinge och inväntar läget.
Jag är både fascinerad och imponerad av alla tavlor. De har alla en berättelse att visa på bild.
Denna fina partyhund och den lille födelsedagsbarnet. Eller det är kanske så att det är hunden som är födelsedagsgrisen??? Gossen tycks iaf  ha ett kärt förhållande till sin fyrbenta  vän. Även småfåglarna uppvaktar pojken/hunden med varsit paket.
Såsom hunden är människans bästa vän. Det vet ju alla.
En äkta vänskap.
Här gick jag in och kom till en liten innergård.
Därefter  tycktes jag fånga blickarna på en fågelskrämma....
Använd er fantasi.
Vad tror ni att det är?
 Här fick jag även erfara skulpturer i lera. Jag blev väldigt imponerad av  barnet i mitten som hålles högt upp i en trygg hand.
Kan temat vara trygghet......
Ja, alla dessa verk är väldigt skickligt gjorda.
Ha en trevlig fredagskväll och njut av er ledighet=)))
 Jag är i trygga händer att ha en man som tar hand om mig och vice versa.

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Så mycket fint!
    Hoppas ni har en härlig helg med lagom mycket vin😉
    Försov mej imorse men är nu på väg för möte med nya kocken😉

    Svar: Nej, är det så?? Hoppas att du får en fortsatt bra dag:)) kram
    Biggeros

    2016-02-20 | 09:32:10
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Vilka otroligt vackra tavlor! :-)

    Svar: Jag tycker detsamma. Jätte fin konst!! Kram
    Biggeros

    2016-02-20 | 10:26:36
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Vilken vacker konst.roligt att titta på. Trevlig helg och tack för givande samtal igår puss 😘 och kram från Mamma

    Svar: Jätte tjusiga tavlor. Riktigt givande att se. Trevlig helg, puss och kram
    Biggeros

    2016-02-20 | 11:28:35
  • Jessica Högberg säger:

    Resten av dagen blev toppen! (inte vanligt för mej när det börjar med försovning;)

    Svar: Tråkigt men sant!! Det är dant som händer...
    Biggeros

    2016-02-20 | 19:19:02
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: