biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Inre Styrka

Kategori: Min Blogg

Denna vecka har jag inte lyckats att träna som jag borde. En massa bord med kläder, smycken, inredning och mycket annat har ockuperat hela första våningen där gymmet ligger. Även ett vimmel av människor som köar för att få medverka. Hotellet har hyrt ut hela första våningen till affärsrörelser. Jag vill bara träna och komma i form. Nästa vecka måste jag bruka allvar igen...
Visst kommer den riktiga styrkan inifrån.
Det hjälper nog till att hålla hälsan i schack och även att äta bra.
Det är min filosofi.
 
Jag har börjat att dricka en Ingefära/Citron shot varje morgon.
Jag tror på allt som är naturlig hälsokost och allt som är nyttigt. Det finns så mycket enkla knep för att förlänga livet med.
Jag är en sådan person som vägrar gå till doktorn i första taget och försöker att hitta lösningar själv.
Visst ibland är man kanske tvingad till Uppsöka en läkare.
De få gånger som jag har varit hos doktorn så har de inte hittat orsak till symtomerna.
Såsom när jag gick med Borelia i en lång tid och inte gick till doktorn. Vad hände?? Jag fick ont i muskelfästerna, yrsel och hjärtklappning. Ibland blundar man för sanningen. Jag som borde veta bättre.
 
 

Kommentarer

  • Sussi säger:

    Visst kan det vara bra att många gånger försöka hitta saker själv som hjälper. Många går nog lite för lätt till läkaren vissa gånger. Jag är nog lite som du, går nog lite för sällan kanske men när man måste så känner man det på sig..

    Svar: Visst är det så Sussi. I mitt förra liv var jag nog en häxdoktor÷)))
    Biggeros

    2016-02-20 | 15:09:21
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Ama de casa säger:

    Visst kommer styrka inifrån! Tur för mig det, som aldrig tränar... ;-)

    Jag gick aldrig till doktorn förut, men det "sprack" för ett par år sen. Börjar det jäklas så... Nu tycks jag ha klippkort på sjukan.

    Svar: Så är det vännen. Så man ska inte klaga, vännen÷)
    Biggeros

    2016-02-20 | 17:37:54
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Jag tror också mycket på "egenvård" men kanske inte till absurdum;)

    Svar: Jag kan nog gå längre...
    Biggeros

    2016-02-20 | 19:20:51
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie en säger:

    Nästa vecka skall jag börja med din huskur måste bara ha tag i färsk nejlika kram Marie

    Svar: Gör det!! Det kommer så bra=)
    Biggeros

    2016-02-20 | 19:24:21
  • Jessica Högberg säger:

    haha... ok... då får du öva på att söka läkare... ska vi säga en gång om året;)

    Svar: En hälsokontroll en gång om året var det!!!
    Biggeros

    2016-02-21 | 10:41:04
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Kanske ska skriva in det på mej själv oxå;)

    Svar: Men, visst är inte så dum idé, Jessica ÷))
    Biggeros

    2016-02-22 | 11:52:31
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: