biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Se upp för nissarna

Kategori: Spaniens Jerez

 
Idag är det en sådan där fin dag när solen skiner och ett enstaka vita moln på den ljusblåa himmeln skymtas.
 
 
Julblommorna är köpta och utplacerade.
 
 
Granen är placerad i hörnan av inglasade rummet. Den ser ingen vidare stor ut. Paketen tar över granens uppmärksamhet. 
I år blir det bara denna lilla gran med rosa dekorer. Så håll till godo.
 
 
Från början hade jag ett rosa tema men sedan damp en och annan udda färg på  paketen som placerades ut vid sidan om granen. Visst är de flesta julklapparna röd/ gröna. Ibland behöver man inte vara så traditionell. 
 
 
Denna tomte köpte jag förra julen. Han vaktar alla paketen så inte nissarna roffar åt sig något innan Julafton.
 
 
Den här fina ull tomten (mamman till den) har jag haft tur att få lära känna genom nattpatrullen. Hon är väldigt kreativ och konstnärlig lagd.
 
 
Stressa inte nu inför Jul utan ta dagen som den kommer. Har du missat något så är det inte hela världen. Ha inte dåligt samvete för att du skapar Julen till din egna tradition. 
 
 
Speciellt när släktingar drar och sliter i en  när man är en barnfamilj . Då man  ska hinna med så mycket som möjligt och tillfredsställa alla andra utom sig själv. Jag har befunnit mig i det läget men för många många år sedan.
Så tar er i kragen...
 
Gör Julen till er egna tradition 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Så fint du gjort det och bra att nissarna har en uppgift att fylla och tomtarna också.
    Nej, varför stressa? Och för vems skull hålller man på?
    Önskar att de som jäktar fram i tillvaron frågar sig till vilken nytta det är-.
    Och varför måste man hinna så mycket...
    Stpr kram!

    Svar: Jag håller helt med. Till vilken nytta stressar man. Här är det lugnt=)Hoppas att allt är lugnt hos dig min vän. Kram
    Biggeros

    2016-12-19 | 16:29:04
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Marie säger:

    Så jättefint du har pyntat mycket vackert. Sitter nu på tåget till Malmö har varit hos Isabella hela dagen underbart har det varit puss 😘 och kram Mamma

    Svar: Så härligt att du har fått rå om min fina Isabella 🤗🤗Hoppas att ni har haft en fin dag😘😘Puss och kramiz
    Biggeros

    2016-12-19 | 18:54:26
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vi har stor gran men inga paket! Eller jo, till sonen men det är inte inslaget än. Och så ska vi köpa nya kuddar till mannen min och mig som julklapp från mina föräldrar. Så lite paket ska det väl ligga där på julafton.

    Sonen sitter preciiiiis och har nervöst magont inför julen. Jaja, det hör väl till.:-)

    I morgon ska jag till granben Fru Cuba och planera julmiddagen som vi ska äta tillsammans på julafton. Det blir bra!

    Svar: Så trevligt att fira lite mixad Jul=) Vi ska vara själva i år. Så kan det bli ibland. Förra året så var mina töser och respektive och firade Jul i Spanien. I år firar töserna Julafton i Sverige. Vi ska fira med att öppna lite julklappar tillsammans och sedan ska vi ha en spansk Jul när min mor och yngsta dotter kommer hit i Januari 🤗🤗Trevlig kväll
    Biggeros

    2016-12-19 | 20:35:46
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Eva`s blogg säger:

    Men så fint du gjort det, och visst handlar julen om närhet o omtanke men hur många tänker på det?? här blir det jag o maken bara i lugn o ro ..ni får en säker fin jul :) kram å fin tisdag

    Svar: Då ser Julen ut som vår. Bara lugn och ro. Det kan oxå vara mysigt Eva. Kram
    Biggeros

    2016-12-20 | 10:51:56
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Anette säger:

    Här stressas det inte i år. Tänker fokusera på mys och lugn samvaro med döttrar och make.
    Vilken fin vakttomte du har, han håller nog reda på nissarna. 🎅

    Svar: Hade jag fått bestämma i år så hade mina flickor firat med oss. Ha det så mysigt i Jul Anette. Kram
    Biggeros

    2016-12-20 | 11:36:35
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ami säger:

    Så juligt och fint du har det! Och visst vill man ha lite julkänsla fast det är sol och blå himmel! Nu har vi äntligen fått tillbaks det här i Torrevieja :)
    Kram

    Svar: Vi har även sol här Ami🤗🤗Tacksam för det. Är det Jul så är det. Idag har jag lagat julmat. Kram
    Biggeros

    2016-12-20 | 11:56:09
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Ulrika Webersköld säger:

    ja du ja håller med dej de är ju så att man pendlar mellan massvis o ibland förväntas va den som fixar allt ??!! va härligt du har det hos dej älskar granen guuud så söt!

    Svar: Liten gran men naggad god. Jag får knappt plats med paketen.Har precis kommit tillbaka från en 60 minuters promenad. Trevlig kväll🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-20 | 21:42:29
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • wiolettan säger:

    Stressa, det är inte nyttigt men jag vet att så var det ofta förr. Du har så rätt i det du skriver.
    Så fint du har. Rosa dekor på julgran, ovanligt.
    Tomtar är bra att ha, de vaktar.
    Sköt om dig och varm kram.

    Svar: Det fick bli en annorlunda gran i år. Jag har inte stressat i år. Allt är under kontroll Wiolettan 🤗Det är bra att ha hustomtar som vaktar. Kram på dig och ha en riktig trevlig Jul🎄🎅🎄
    Biggeros

    2016-12-21 | 09:20:16
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Marina säger:

    Vilka mysiga tomtar! Ha en riktigt härlig julhelg!

    Svar: Tack Marina!! Vad är Jul utan tomtar...Önskar dig även en trevlig Jul🎄🎅🎄Kram
    Biggeros

    2016-12-21 | 15:45:28
    Bloggadress: http://www.marinasbay.blogspot.com

Kommentera inlägget här: