biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Medea

Kategori: Spaniens Mérida

Snart 2 veckor på Tryp Medea hotell i Merida och 21 dagar till Julafton. 
 
Igår köpte jag en liten nätt gran som kan pryda vårt hotellrum. Jag ska bara pynta med de få utvalda dekorationerna som jag valde bland mångt och mycket.
Allt blir till en vardag.  Även den 4 veckors vistelsen i Merida.
 
 
Det är synd att man inte kan gagna hotellets pool. Det är nog lite för kallt nu i Merida så här års.
Jag får nöja mig med ett ljuvligt och avslappnande bad i jacuzzin. 
 
 
Ja, vad pysslar jag med på dagarna.....
 
 
En god start på dagen är hotellets frukost buffé.
Jag försöker att variera mig mitt intag genom att välja olika typer av frukost.
  • Ibland blir det omelett/bacon och en fralla.
  • En annan dag blir det müsli/ yoghurt och en rostad brödskiva med olivolja och tomatkross. Till det blir det ett glas färskt juice och grönt Te.
Därefter gör jag min dagliga PW allt från 20 minuter till en timme.
 
 
Om det är dåligt väder såsom regn och blåst kommer gymmet till bra pass.
Jag måste verkligen jobba på min fysik och komma i en bra kondition. Att hålla sig i trim är AO.
Speciellt nu när jag har varit på sjukan i lång tid. Då är det enda som duger för att blodtrycket ska sjunka är att få upp kondisen.
Let the heart work Lady Bump
 
 
Hotellets säng är ganska så bekväm lutande tillbaka  med en spännande deckare av Jungstedt. 
 
 
 
Ibland står tre rätters på menyn som intages till lunch. Ibland är den god somliga dagar är den mindre god.
12.50 euro
 
 
En interiör som går i färgsprakande färger av gamla och trendiga möbler.
 
 
 
 
 
Det var allt från Tryp Medea hotell i Merida. 
 
Trevlig lördag på er alla från ett ganska så mulet Extremadura 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Verkligen färgglatt! Hoppas tillfrisknandet går fort!

    Svar: Man får inte titta tillbaka så mycket utan att gå framåt Jessica. Kramiz
    Biggeros

    2016-12-03 | 13:51:07
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Vilket fint hotell och färgglatt. Det gör susenn jag har inte fått något svar än vad sol i morgon och på att motionera det är bra för allt

    Svar: Hotellet ligger lite avlägset men annars är interiören rätt så trivsam. Tack för din kommentar. Kram
    Biggeros

    2016-12-03 | 14:58:44
  • Anonym säger:

    Mobilen skriver helt fel.Det blir snart en ny. Motionera är bra för allt. Kram Marie

    Svar: Motion är livsviktigt och en del av vardagen. Så det är bara ta tjureni i hornen och fortsätta motionera÷) Kram
    Biggeros

    2016-12-03 | 15:02:26
  • A M säger:

    Wow vilka lyxiga bilder!

    Svar: Tack för din kommentar. Ha en trevlig lördag🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-03 | 15:53:44
    Bloggadress: http://alicemalmstrom.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Det kommer att bli mysigt med en liten gran på rummet. mer personligt så liksom. Klokt att titta framåt och inte bakåt för även små framsteg leder i rätt riktning!

    Kram

    Svar: Du är så klok i ditt se att se saker och ting. Du ska få se granen när den är upplyst och dekorerad =)Trevlig helg min vän🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-03 | 16:06:05
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • sandra. säger:

    Så härligt att du är tillbaka, men så jobbigt att du varit sjuk :( hoppas du mår bättre nu, och hotellet ser jättemysigt ut! kram<3

    Svar: Hotellet har sin charm. Det ligger lite avlägset. Jag är på G och kämpar framåt Sandra. Kram söta du🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-03 | 16:49:48
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Petra Olsson säger:

    Så härligt detta ser ut 🌟👍kramar till dig

    Svar: Efter en tids boende på hotell blir allt en vardag. Man gör det inte sämre än vad det är. Hotellets interiör är inspirerande. Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2016-12-03 | 18:28:29
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Mia Ahlstrand säger:

    Oj så jobbigt du har haft det. Ja även din man. Vet ju hur det är att vara den som sitter bredvid och håller handen. Önskar av hela mitt hjärta att du fortsätter återhämta dig och får må bra nu. Här kämpar vi också vidare... Tack för dina ord! Kram

    Svar: Först och främst vill jag skicka styrkekramar till dig🤗🤗 Visst är man tvungen att gå vidare och kämpa. Som sagt en eloge till den som stöttar den sjuke. Det får man inte glömma. Ha en riktigt mysig 2:a advent
    Biggeros

    2016-12-03 | 23:19:47
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • ullie säger:

    hoppas du piggar på dej fort se framåt

    Väldigt fint o hotell o ja jag blir avis när ja ser poolen men som du säger för kallt så hade ja me hoppat :D

    fin söndag söta du kramar

    Svar: Varenda gång jag har besökt Merida så har det varit höstväder. Så inget direkt badväder😣Man får helt enkelt vara nöjd med tillfället. Kram på dig. Ha en fin 2:a advent🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-03 | 23:30:44
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anette säger:

    Vad bra att du tränar duktigt så att du blir ditt gamla jag igen.
    Hotellet ser jättefint och lite annorlunda ut. Kommer ni att fira jul där?
    Kram och god bättring

    Svar: Vi kommer fira Jul hemma i Jerez. Vi kommer hem en vecka innan Jul=)Det är inte fel att träna sin fysik. Visst vill jag att det ska bli som förr. Det får ta den tid det tar Anette🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2016-12-04 | 02:49:10
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    WOW! Vilket ställe! Och vad duktig du är :-)

    Svar: Mysigt hotell, ja. Kan bara instämma!Jag kämpar på Ama. Drog med min man på en lång promenad i regnet igår=)Kram
    Biggeros

    2016-12-04 | 06:18:15
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Åh va underbara bilder på ett säkert lika fint ställe ser super fint ut :) och jag gillar stilen o färgerna :) färg är lycka för mig jag blir glad :) pw är underbart jag har min i morgon o resten av veckan ...fin 2 advent kram fina du

    Svar: Jag känner precis som du att mycket färger påverkar mitt sinne. Till det bättre då. Jag vet att du är duktig och kämpar med din träning hela veckan lång. Duktig gumma☺Trevlig advent😚😚
    Biggeros

    2016-12-04 | 10:21:11
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ghugge säger:

    Härligt hotell och så underbart att du kämpar på med träning och allt. Nu skall jag ur på en "powerwalk"!
    Mysig andra advent önskar jag dig🙏👍🌹

    Svar: Du är duktig Ghugge och börjar söndagen med en PW🤗🤗Så roligt att jämföra hotell. Speciellt interiören. Även dekoration av olika helgdagar. Här är de inte så övergivna med julbelysningen och juldekor. Trevlig advent😚😚
    Biggeros

    2016-12-04 | 10:34:30
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Ami säger:

    Jag tror också det blir mysigt med en liten gran på rummet :)
    Skönt att du känner att tillfrisknandet går framåt!
    Kram

    Svar: Du ska få se så gullig granen blev Ami🤗🤗Tack för att du bryr dig. Tillfrisknandet går framåt sakta men säkert.
    Trevlig advent
    Biggeros

    2016-12-04 | 11:18:56
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Vilket trevligt hotell! Och det gör ju sitt till för välbefinnandet.
    Men jag förstår ändå att du vill sätta lite personlig prägel på rummet. En gran med fin belysning och dekortaioner kan gör det där lilla extra.
    Skönt att du mår bättre och att du blir piggare för var dag som går. Tycker du kämpar på så bra.
    Många tankar och kram!

    Svar: Jag måste även få lite Christmas feelings när jag bor på hotell så länge=)Granen är ny prydd och står på sin plats Ditte. Igår var vi på utflykt hela dagen och gick en lång runda genom en natur park. Jätte mysigt. Det kommer ett inlägg på det. Ha en mysig måndag och ta vara på tillfället 🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-04 | 22:16:00
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • moamedalicia.blogg.se säger:

    vad gullig du är som handlar en liten gran för att göra julstämning på rummet :)
    Svar: åh du har alltså också provat VR maskinen, visst var det en oväntad upplevelse? :D kramis

    Svar: Ja, visst har jag skaffat mig en liten hotell gran. Jag måste ju ha julstämning min finis.VR är ruskigt bra och det känns som man är med i en häftig upplevelse. Ha det bra🤗
    Biggeros

    2016-12-05 | 19:47:23
    Bloggadress: http://moamedalicia.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det var ett riktigt läckert hotellrum! Den där pelaren i rummet, är det en lampa? Riktigt snyggt! Gillar de dova färgerna där.

    Och vilken kontrast sedan när man kommer ut till de övriga hotellet! Klatschigt, minst sagt! :) Och roliga lösningar, samma idé men i olika utföranden.

    Bra att krafterna är på gång tillbaka. Någon sa att det tar en vecka att bryta ned det som det tar ett halvår att bygga upp. Så skynda långsamt, annars kan det lätt gå åt andra hållet.

    Svar: Tack för att du påminner mig om att skynda långsamt. Jag är ju inte den typen som har tålamod att skynda långsamt😉😉Låter rätt så troligt att det tar en vecka att bryta ner det man har på lång tid åstadkommit =/Alldeles riktigt pelaren du ser är en lampa. Gillar färgen!
    Hotellet är färgglatt och inte en chans till dunkelt och dystra nyanser. Sedan ser jag det där som är unikt och pekar ut. Det verkar som du gör det med Emma🤗🤗
    Ha det bra och vi hörs igen%)
    Biggeros

    2016-12-06 | 16:55:18
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: