biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ljusare tider

Kategori: La Casa

 
Det har det bakats och lagats julmat i la casa de Biggeros Jag ligger tidsmässigt bra till intill Jul. I morgon ska skinkan griljeras, rödbetssalladen tillagas och godiset ska placeras på bordet.
 
 
Jag har även köpt den sista julklappen. Även denna fina ren hamnade av en slump i Leroys kundkorg  De har mycket gott och blandat. Vi har den turen att ha Leroy Merlin till granne.
 
 
Håller ni med om att det är roligare att få ett riktigt julkort i brevlådan....
Jag har bara skickat 10 stycken julkort med postbudet. Resterande skickas som e-kort.  Jag tycker det är ganska så trevligt att öppna brevlådan och se ett par kort med julhälsningar ligga och bara förväntas att läsas upp. 
 
 
Idag går vi mot ljusare tider.
Dock tänder vi alla ljustakar och stjärnor  i alla fönstren. Det är något visst med juletider. Jag vet inte hur många ljus jag och alla andra på denna jord bränner ner i December månad. Det måste vara många..
 
 
 
Nu finns det även ljus på batteri...
Smart må jag säga men inte samma känsla som med riktiga ljus.
Smart nog att glömma att släcka ljusen under juletid och inte oroa sig att huset ska brinna upp.
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Det håller jag verkligen med om! För visst är det något extra med en handskriven julhälsning. Några har trillat in här och det uppskattas :D

    Kram och ha en bra kväll!

    Svar: Här har det kommit ett och annat kort. Trevlig fortsatt kväll😄
    Biggeros

    2016-12-21 | 18:26:19
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • FREEDOMtravel säger:

    Skönt att vara i god tid och inte behöva stressa! Här är det inte så mycket förberedelser, men så är vi oxå bortbjudna i jul.

    Svar: Skönt på sätt och vis att slippa julbestyret. Det jäklas allt för mycket under dessa helger. Man ska hinna med så mycket och tillfredsställa alla andra. I år är ett ganska så lugn Jul utan onödig stress. Det känns så skönt÷) Ha nu en jätte mysig Jul helg med vänner och släkt. Kram🎄🎅🎄
    Biggeros

    2016-12-21 | 20:18:10
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • ullie säger:

    har ju oå ljus på batteri bra att bryta av me liksom . oj va långt du hunnit me allt i morg blir handla mat här julgodis blir väl skumtomtar o choklad något anat hinns inte me. blir jul ändå
    hi hi ja du stora sessan har bytt till sitt julpåslakan med hjärtan på hon är den enda som hunnit fniss men ja ja fint
    kramar o tack rara

    Svar: Jag har bytt lakan inför Jul😉Denna fina ljusstake finns på IKEA. De brukar ha smarta idéer. Lycka till med julhandeln Ullie. Lite godis på bordet är ett måste. Det är tillåtet att frossa på Julafton, inte sant. Kram på dig min vän🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-21 | 22:01:01
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Ditte säger:

    Visst är det roligt att både få riktigt handskrivna julkort och att själv skriva och skicka dem. I år får det bli några per e-post eftersom vi inte varit hemma sedan o princip slutet av november. Men så blir det ibland.
    Så fint du gjort och nu ser jag att julen är hos dig.
    Stor kram!

    Svar: Julen är nära och det mesta av förberedelser är gjorda Ditte. I ditt läge som är på semester är det perfekt med e-post. Koppla nu av min vän i lugnet och i värmen. Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2016-12-22 | 07:16:15
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Så fint du gjort hemma, att få pappers julkort är ju absolut mysigast har fått 2 st bara sen på sms :ja jag skall grilljera min skinka i morgon kväll :) mums o spela bingolotto hehe mysigt ha en fin dag kramen

    Svar: Jag har även fått en fina Julkort på posten. Sedan blir det desto mer e-kort.Trevlig bingohall min vän. Kramiz
    Biggeros

    2016-12-22 | 08:33:50
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • TantGlad säger:

    Visst är det så att det är roligare att få ett kort på brevlådan. Men det går ju bra med nätet åxo.

    Så du har grejat och fixat till jul. Låter mysigt.

    Ha det jättegott kära bloggvän och tack för hälsningen och jag önskar dig detsamma.
    GOD JUL min fina bloggvän

    Svar: Det är tur att internet finns. Annars hade jag inte kunnat ha en sådan bra kontakt med mina vänner och släktingar. Det är bra att tekniken går framåt.Kram vännen och God Jul🎅🎅
    Biggeros

    2016-12-22 | 08:51:04
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • A M säger:

    Mums, fina bilder!
    sv; Tack detsamma verkligen! :D

    Svar: Tack Alice😘😘
    Biggeros

    2016-12-22 | 08:51:09
    Bloggadress: http://alicemalmstrom.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att du har hunnit fått så mycket gjort inför jul och så fint du har det! :-D Kramis

    Svar: Denna Jul har jag dekorerat lagomt. Inte så mycket att plocka ner efter Jul. Lagom med Julmat och godis. Igår var vi på IKEA i Jerez för att köpa lite julmust, Alladin och glögg. Tyvärr fanns det inte det i år. Så det får bli Coca cola och någon annan chokladask. Jag tror att jag överlever🤗Kram
    Biggeros

    2016-12-22 | 09:50:41
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ami säger:

    Visst är det mysigt med levande ljus! Vi tänder massor varje kväll :)
    Och det ser så ombonat och fint ut hos er med julpyntet!
    Önskar er en riktigt God Jul!

    Svar: Älskar tända ljus så här års!! God Jul😘😙
    Biggeros

    2016-12-22 | 11:15:19
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • BLONDINA säger:

    fint ju :) älskar julen åhhh!!!

    Svar: Jag med!!!GodJul🎄🎅🎄
    Biggeros

    2016-12-22 | 13:40:31
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jag sprang i på Leroy Merlin igår och då höll de på att plocka ned alla julsaker, gick inte att köpa!

    J-a sätt, va!

    Svar: Det var knepigt värre Emma🙄Spansk Jul fortsätter ju ända fram till 6,7 och 8/1
    Vilket sätt. Ha en riktigt God Jul kära Emma🎄🎅🎄
    Biggeros

    2016-12-22 | 18:09:25
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Veiken säger:

    Ja nu kommer det "riktiga" ljuset. Vi har fått en hel minut på eftermiddagen - redan!
    Jag önskar dig en fantastisk jul! Varma kramar!

    Svar: Det tackar vi för lite ljusare tider🤗Jag önskar dig med en fin Jul🎄🎅🎄Kram
    Biggeros

    2016-12-22 | 20:26:30
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Maria at Inredningsvis säger:

    Fin dukning! och jag skrattar gott åt dina roliga infall som katten haha.

    Jag önskar dig en fantastisk jul och nyår:)

    LOVE Maria

    Svar: Tack Maria!! Så härligt att glädja någon. Ett gott skratt lär vara nyttigt!!En stor kram och God Jul och Gott nytt år🎄🎅🎄
    Biggeros

    2016-12-22 | 23:58:11
    Bloggadress: http://inredningsvis.se/

Kommentera inlägget här: