biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Valborg

Kategori: Min Blogg

 
alborgmässoafton
 
De flesta av svenskarna i Sverige firar valborg med att gå titta på en majbrasa
 
⬆Tryck på bilden⬆
 
( Läs om fakta från Wikipedia om Valborg )
 
 
En del festar loss ordentligt
 
 
En del fyller år........Grattis Peter !!! ( bonusbror)
 
 Carl XVI Gustaf,
Carl Gustaf Folke Hubertus, född 30 april 1946 på Haga slott i Solna, Stockholms län
Idag fyller Sveriges rikes kung 70 år
Grattis på din Stora dag!!!
 
Jag är för Monarki. Jag vet en del vill skippa monarkin i Sverige. Jag är stolt över kungafamiljen.  
 
Ha nu en trevlig Valborgsmässoafton i Sverige
Här är i Jerez är det en vanlig lördag.
 

Kommentarer

  • Sussi säger:

    Ingen kase för mig i år. Brukar annars kolla men i år ska jag för första gången på många år ner på stan och fira :)

    Svar: Härligt, Sussi!! Lets party!! Kram på dig
    Biggeros

    2016-04-30 | 11:58:06
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Znogge säger:

    Jag är också för monarkin och tycker att de är goda representanter för Sverige! Victoria gör verkligen ett hästjobb och verkar mycket ambitiös och intresserad.

    Trevlig Valborg!

    Svar: Då är vi överens min fina!!Trevlig kväll,kram
    Biggeros

    2016-04-30 | 12:16:31
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Kvinnotankar säger:

    Här i Västra Götaland så har man även fyrverkerier men det blir troligen så att vi tittar på en brasa på TV istället :) Då slipper man frysa!

    Svar: Smart drag min vän!! Det brukar för det mesta vara kyligt på valborgskvällen. Fyrverkerier är alltid intressant. Kram på dig
    Biggeros

    2016-04-30 | 12:24:36
    Bloggadress: http://kvinnotankarblog.wordpress.com
  • Lena i Wales säger:

    Här i Wales firas det inte alls, så det blir en lugn kväll för mej.

    Svar: Då är du inte ensam om det. Trevlig lördag. En stor kram
    Biggeros

    2016-04-30 | 13:47:53
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com/
  • Eva`s blogg säger:

    Här är det bara jobb! monarkin är ok för min del :) klart kungen skall firas ;) trevlig valborg kramen

    Svar: Så tråkigt att du måste jobba:( Du får tänka på att de som har festat idag mår inget vidare imorgon. Det gör du.. WiiiiDetsamma en stor kram
    Biggeros

    2016-04-30 | 14:04:40
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • wiolettan säger:

    Jag kommer inte att gå ut och kolla på någon majbrasa, men saknar det inte heller.
    Monarki tycker jag att vi ska ha fortsättningsvis. De gör bra reklam för vårt land utomlands, vid sina resor. Kronprinsessan verkar vara en jordnära och trevlig tjej som är med sin tid.
    Trevlig helg och varm kram till dig.

    Svar: Det är så jag också känner för vårt kungadöme.Vi kommer bara ta det lugnt som en vanlig lördag. Trevlig helg och många kramar
    Biggeros

    2016-04-30 | 14:40:49
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Satt och funderade på om man skulle tända en liten symbolisk brasa utomhus. Det får väl bli grillen då så att det blir under lite ordnade former. Och när den ändå är i gång så är det väl lika bra att lägga något på gallret. Synd att jag inte har hittat någon bra grillkorv. Funkar väl lika bra med annat. Och potatis i någon form i stället för korvbröd.

    Trevlig Valborg/vanlig lördag i Spanien!

    Kram!

    Svar: Trevlig kväll, tjejen!!Här har det inte eldas eller grillat så. Vi har ätit panerad fisk och tagit det rätt så lugnt. Kram på dig
    Biggeros

    2016-04-30 | 15:56:09
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Veiken säger:

    Grattis till alla jubilarer. Förr hade vi bara påskeldar och inga majbrasor. Cortégen gick genom stan på valborgsmässoafton i alla fall! Nu är det nästan slut på påskeldar och en och annan majbrasa som folk från andra delar av landet har infört! Vi har kollat på handboll mest hela dagen! :) Kram

    Svar: Här firas inte Valborg och inga brasor syns. En vanlig lördag. Så idag har det varit så lugnt. Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram😙😚
    Biggeros

    2016-04-30 | 18:03:27
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Ama de casa säger:

    Jag tycker också att kungafamiljen ger bra reklam för Sverige. Att dom inte har nån större makt är dock bra, ärvd makt är inte sådär jättebra. :-)

    Men dom gör ett bra jobb!

    Vi får "Valborg" här till midsommar när dom eldar på stränderna :-)

    Svar: Här är det lugnt÷)) Vår vän Xavier säger att spanjorerna firar något speciellt till midsommar. Jag gillar vårt kungadöme ÷) Ha en fortsatt trevlig kväll 😙😚
    Biggeros

    2016-04-30 | 18:42:23
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Jag tycker mycket om vår kungafamilj har tittat på tv i dag. Vill önska Er en trevlig valborg även om det inte firas där hos Er. Puss o kram Mamma o Håkan

    Svar: Tack kära mor!! Här firar vi bara lördag. Ha det bra och många varma kramarPS. Jag vet att även du är för Monarkin😙😚
    Biggeros

    2016-04-30 | 18:53:50
  • BP säger:

    Ja i Spanien tänder man brasan först till midsommar har jag hört!

    Jag är också för monarkin. Så mycket PR och goodwill vårt lilla land får tack vare kungafamiljen.

    Trevlig valborg till dig med!

    Svar: Rör inte Sveriges kungadöme!!Jag vet att de har en röd dag då vi firar midsommar har vår katalanska vän berättat. Måste ta reda på mer fakta÷) Trevlig Valborg min vän😙😚
    Biggeros

    2016-04-30 | 20:02:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Vi har tittat på tv och sett en del av kungens firande igår på Nordiska muséet och idag på och från slottet. Viktoria höll ett fantastiskt fint och spirituellt tal till sin pappa och de var så roligt att höra det.
    Och visst är jag för monarkin. Min pappa (nu död sedan 2005) var i många år adjutant åt kungen och det började då han var prins så jag vet att vår kung är en högst vanlig person dock med ett annorlunda jobb.
    Här har vi idag vilat oss iform och mött våren på balkongen.
    Stor kram!

    Svar: Så intressant!! Då fick din far se vår kung vara en vanlig person med blått blod. Jag tror även att han är en enkel människa. Även Viktoria som verkar ha hjärtat på rätt ställe. Jag blir så arg när människor pratar illa om vår kungafamilj bara för att de läser skvallerblaska. Vår Valborg firades som en vanlig lördag. Ha nu en trevlig 1Maj😙😚och massor av kramar.
    Biggeros

    2016-04-30 | 23:26:10
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • kolonilotta säger:

    ....och i år hade vi en ovanligt varm valborg! I alla fall här i huvudstaden. Men vi höll oss ändå inne. Håller helt med om att kungariket är bra för Sverige.
    Det är få länder förunnat.
    Trevlig 1:a Maj! :)
    Kram

    Svar: Jag lade märke att det var ovanligt varmt både i Uppsala där dottern bor och i Stockholm där svärmor bor. Så härligt!! Jag tycker även som du att vår Monarki är en bra reklam för Sverige. Ha du även en fin 1Maj. Kram😙😚
    Biggeros

    2016-05-01 | 09:34:28
    Bloggadress: http://www.kolonilotta1.blogspot.se
  • Vilma säger:

    Whey valborg!!

    Svar: Hoppas att du hade en härlig Valborg 😉😉
    Biggeros

    2016-05-01 | 10:12:32
    Bloggadress: http://www.petterssonvilma.blogg.se
  • Ghugge säger:

    Jag gillar både valborgsfirandet och monarkin
    (tror jag)?!
    Roligt inlägg det här!
    Ha det gott!
    Kram



    Svar: Härligt, gumman!! Igår var det en lugn lördag med panerad fisk. Kramiz
    Biggeros

    2016-05-01 | 13:09:51
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • åsa i åsele säger:

    Jag är varken för eller mot monarkins vara eller icke vara, dock tycker jag Kungen borde släppa fram Kronprinsessan, han borde gå i pension.

    Något Valborgsmässofirande blev det icke för oss,
    vår ena vovve blev sjuk så vi fick ta oss akut till djursjukhuset.

    Jag hoppas Du har en fin 1a maj.

    kram

    Svar: Så tråkigt att er fina vovve blev sjuk. Det är ju sådant som måste gå allra först att ta hand om sjuklingar. Hoppas att det inte var något allvarligt. Här har det varit en lugn helg😙😚
    Biggeros

    2016-05-01 | 14:40:49
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här: