biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

knutpunkt 65

Kategori: Norra Sverige

När huset var sålt och nycklar överlämnade till mäklaren så hade jag inga "regrets".
 
18 år är lång tid i samma hus. Jag har trivts mycket bra. Då kan man inte bortse från allt slit och även många tårar som har genomlidits när exempeltvis inte gräsklipparen inte ville gå igång eller när vattenpumpen var i läckage. Då hände det såklart alltid  när mannen var i utlandet på jobb. Så långt ifrån så att det inte var möjligt att åka hem efter en dags heltidsjobb. Jag skulle vara tacksam att jag bara fick hem min man bara för ett par veckor eller så. Jag tror inte min man har spenderat så mycket tid i huset som han borde ha gjort. Inte som jag och barnen.Så är det att ha en man som jobbar utomlands...Han jobbar alltid!!! Det finns även både fördelar och nackdelar med allt. Jag och barnen har fått ett berikande liv i många olika länder. Då även har jag fått tillbringa ett mysigt hemmafruliv med min familj. Riktigt lyxliv, så varför klaga????
 
 
Nu utgår Mr U från Spanien och hade förväntan från första början  att han inte skulle resa så mycket som innan.......
Det är värre än någonsin, men till skillnad från innan  följer jag med de flesta gångerna till olika destinationer.
 
Att bo på hotell kan både vara spännande till en början och lite långtråkigt i längden om man nu spenderar 2 1/2 månad i Sverige på hotell.
 
 
Allt beror på väder och vind. Då menar jag att dåligt väder kan ställa till det .Även hur man bor spelar en viktig roll. Då föredrar jag ett lägenhetshotell där det finns möjlighet att tillaga sin mat själv. Ibland hade jag föredragit att även städa och bädda själv.
 
 
 Då hade nog inte  mitt första val varit att bo på Elite hotell.
Städningen var väl inte den bästa...och frukosten blir lätt tråkig efter 3 veckor. Det blir den överallt.
 
Ett litet plus till- gym och Internet på hotellet.
Ibland hade det smakat med en kopp kaffe på eftermiddagen vilket jag tycket borde serveras på alla hotell.
 
 
Baren som ligger intill hotellet som troligtvis har ett samarbete med Elite är väl inte det bästa valet av restaurang som jag vill äta en god bit mat på. Tyvärr blir man hänvisad via hotellet att spendera poängen som har summerats under hotellvistelsen.
Det klart att man vill det efter 2 1/2 månaders vistelse.
Det blir mycket intjänade poäng.
 
En sak till: kom aldrig i en diskussion med vakterna i Luleå- då åker du ut med näbbar och klor.
Vad är det med vakterna i Luleå?????
 
 
Nu låter jag som en gaggig gammal tant..... men när man då inte vill klaga och väntar en veckas tid bara för att se om städpersonalen kommer att överväga att göra en riktig helrengöring.....  såsom det vanliga dammsuga, dammtorka, rengöring av dusch/badkar, tvätta golv med rengöringsmedel och tvätta bort det gamla smutset bakom toastolen. Bädda rent lite oftare.... 
Nu känner jag mig verkligen gnatig som en gammal kärring. 
 
 
Bo inte längre än 2 veckorhotell. Jag menar det!!!
 
Såklart gör jag vissa undantag då vissa personer som  verkligen sticker ut och får en  verkligen till att trivas. Då även att få tillvaron till att bli lite ljusare.
Speciellt en värdig person som gjorde det möjligt att visa hennes hemstad från hennes perspektiv. Presentera hennes vänner.Tack för din omtanke och initiativ.
 
Du är  en guldklimp!!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Jodå, hotell kan lätt bli trista i längden... Fast nuförtiden spenderar vi inte så himla mycket tid på ett och samma ställe, och då gillar jag hotellvistelser riktigt mycket. Men en köksdel med egen kokmöjlighet är verkligen att föredra många gånger :-)

    Svar: Vi vistas mycket på hotell så lgh hotell är på prioritering nummer 1 Ama. Kramiz
    Biggeros

    2015-09-01 | 17:52:10
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: