biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Estockholmo

Kategori: Sveriges huvudstad

Stockholm är en underbar stad med sina oerhört många skärgårdsöar. Jag personligen älskar Gamla stan och Kungsträdgården. Slottet är ett måste att se som Ture turist.
Detta året gick till Stockholm i Augusti men för lite tid till att bara gå omkring och njuta av staden.
Vi skulle nämligen på middag senare på kvällen till min Far med fru.  Då jag även träffade syskon med respektive och syskonbarn.  Det ville jag inte missa!!!!
 
 För två sedan hade  jag mycket mer tid att strosa runt i Stockholm.  Även träffa släktingar som bor där och fira Svensk Midsommar på Utö. Inte alls dumt!!! Våra Midsommar nu för tiden blir inte riktigt traditonella som förr. Då hade man midsommarstång, krans, dans, lekar och mycket sång. Det var då.....
Tiden förändras och det är nyttigt med förändringar!!!!!
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Oja, Stockholm är så fint...alldeles för längesedan jag var där.

    Maria

    Svar: Det blir en tur för oss varje år. Jag har en dotter utanför Stockholm och släktingar. Kram÷)
    Biggeros

    2015-09-07 | 18:09:38
    Bloggadress: http://www.houseforus.se
  • Jessica Högberg säger:

    På utö var jag i somras för första gången på många år, det är vackert där!!

    Svar: Visst är Utö en mysig ö!! Kram
    Biggeros

    2015-09-08 | 10:36:41
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: