biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Jag går över daggstänkta berg......

Kategori: Min Blogg

En gammal hederlig sång som man sjöng mycket som barn. Speciellt när man gick långt....
 

The Alcazaba on the hill dominates the city. You have a magnificent view over the city if you go there. It was built during the first half of the tenth century by the Cordoba caliph Abd ar-Rahman.

 
 Det ligger långt upp på toppen. Då med en förträfflig utsikt.
 
 
 
På vägen dit gick jag igenom arabiska kvarteren och husen såg lite slitna ut.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vilken fin utflykt,jättefint och fina bilder. Kram Marie

    Svar: Tack min snälla mor. Jätte härl!igt
    Biggeros

    2015-10-03 | 17:03:41
  • Jessica Högberg säger:

    Ser vackert och backigt ut=)

    Svar: Det var backigt! Jag fick en bra motionstrip. Kramiz
    Biggeros

    2015-10-04 | 10:03:56
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: