biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

BEACH

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

Så här års är det inte många strandliggare på beachen i Almeria. Jag är gladare än någon annan soldyrkare. Annars mitt i värsta högsommaren ligger man som en sardin i en burk packad hårt tätt intill. Spanjorerna gillar närkontakt. Även om det finns plats en bit bort så söker de sig till alla de andra. 
 Stranden är lång med en finkornig sand där man sjunker lätt ner i vattnet. Nu pratar jag om Medelhavet. Längre bort i slutet av stranden ligger båthamnen.
Det är väl fortfarande behagligt i vattnet. Ibland skymtar man stora färjbåtar till små båtar långt bort i horisonten. Så långt bort ögat ser skymtas även en fyr.
Längs utmed vattnet går en lång esplanad med fina fiskrestauranger och det serveras även gratis tapas. Det är idag oktober månad och är en behaglig värme mellan 25-30 grader. Visst har det varit lite småskurar och moln de senaste september dagarna. Det har varit välbehövligt.
Man slåss inte om platserna precis.
Ha en skön 1 oktober dag!!!!

Kommentarer

  • N säger:

    Så härliga bilder :D

    Svar: Tack, vännen!!! Kram
    Biggeros

    2015-10-01 | 22:39:56
    Bloggadress: http://nouw.com/nathaliemaria
  • BellsHell - Drogerna och rakbladens Drottning säger:

    Hej, Im back. Döden och koma kom i vägen.

    Vad avundsjuk jag blir! Så otroligt härliga bilder... Vill också ha värme.

    Svar: Alla behöver sol och värme:) skönt att du är tillbaka, vännen!!!!
    Biggeros

    2015-10-02 | 10:25:29
    Bloggadress: http://bellshell.blogg.se
  • Marie säger:

    Fin strand och fin flicka i fina Almeria. Kram Marie

    Svar: Tack snälla mamma. Kram
    Biggeros

    2015-10-02 | 22:21:54
  • Anonym säger:

    Jag hade lätt gjort dig sällskap på stranden. Ser fint ut. Så gött!

    Svar: Jag hade sett fram emot att du kom och hälsade på mig, Cilla. Kramiz😍
    Biggeros

    2015-10-20 | 23:55:27

Kommentera inlägget här: