biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Abentofail

Kategori: Spaniens Guadix

Så här mysigt ser det ut på hotellet som jag bor på i Guadix.
 Väldigt trivsam plats att sitta och höra vattnet porla i den lilla fontänen.
Just här satt min mor och jag en kväll och hade en mysig stund.
 Hotellet erbjuder 30 renoverade och bekväma rum, som är spridda över 2 våningar och inredda i olika stilar, vilket gör att våra anläggningar tillfredsställer en person.
Så här ser vårt rum ut. Många rum är olika inredda och det finns även en svit med egen terass som är beläget på taket.
 
Hotellet har 2 våningar och  är inrett med trä och stendetaljer.
Det är många trappor upp till hotellet så jag rekommenderar inte det till personer som har gångproblem.
Det ligger ca 100 meter från katedralen.
 
Hotellet har en fin vinkällare och en liten mysig restaurang. Man kan även dricka en valfri smak på teet om så önskas. Wifi är någorlunda bra.
Man blir vänligt bemötande av en toppen personal.
En modern och samtidigt en typisk spansk inredning och en trivsam bakgrundsmusik.
 
Ibn Tufail
 
Filosof
 
Abu Bakr Muhammad ibn Abd al-Malik ibn Muhammad ibn Tufail al-Qaisi al-Andalusi, död 1185, var en arabisk filosof och författare från Spanien. Wikipedia
 
Född: 1105, Guadix, Spanien
 
Död: 1185, Marrakech, Marocko
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Vilket mysigt hotell!

    Svar: Jätte mysigt hotell, Jessica!! Kram
    Biggeros

    2015-10-23 | 22:34:02
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Jättefint mysigt hotell. Vad fint vi hade det tillsammans.fina minnen att tänka tillbaks på
    Tack för en underbar tid tillsammans min kära älskade lilla dotter. Puss o kram Mamma.


    Svar: Jag tycker även om hotellet och personalen😆
    Biggeros

    2015-11-07 | 09:23:21

Kommentera inlägget här: