biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sevilla i mitt hjärta

Kategori: Min Blogg

Tänk nu går vi mot andra veckan i Sevilla.Tiden går så fort.Igår blev det en riktigt myspys dag med lite kebab sallad på hotellrummet och film. Idag är det en ny dag och en ny vecka.
 
 Vi satt mitt emot denna fina kyrka och åt calamares och drack vin. På detta torget  ligger de bästa pubarna och det tycks synas på folkmassan. Då väl kan man inte alltid räkna med att få sittplatser.
 
 
Har ni någonsin provat att äta brända kastanjer?? Det är väldigt populärt i Spanien innan Jul. Det röks kastanjer överallt på gatorna.
 
 Sedan kunde vi inte undvika pojk orkestern som marscherade längs gatorna i Sevilla. De var ett vimmel av människor och ett larm av blås och trumljud.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Jag hoppas att de som har drabbats av  stormen Gorm har kämpat sig igenom den och är i ett tryggt förvar. Det kan inte vara lätt att jobba natt och försöka ta sig igenom alla träd som har fallit under nattens oväder. Ni är guld värda!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Så härligt det ser ut
    Kram

    Svar: Det är en helt underbar, spansk gammal stad. Kram
    Biggeros

    2015-11-30 | 18:35:31
    Bloggadress: http://www.houseforus.blogg.se
  • Marie säger:

    Ja det var tufft. Det är otäckt med sådana stormar. Kram Marie

    Svar: Jag hoppas att ni höll i hatten:))
    Biggeros

    2015-11-30 | 18:45:18
  • Marie säger:

    Har Ni smakat kastanjer,var det gott,har aldrig gjort det. Kram Marie.

    Svar: Jag har smakat och det är inte så gott:/
    Biggeros

    2015-11-30 | 18:48:16

Kommentera inlägget här: