biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Cuevas de museum

Kategori: Spaniens Guadix

I natt drömde jag om att jag började bli kal och fick en halvmåne på hjässan. Tillika så sa man att det var ärftligt.... men jag som kvinna skulle väl inte tappa håret.... Det är nog en kvinnans  dilemma. Om det skulle hända någon gång blir det hårinplantat 😆😆
 
 Här kommer lite mer av fortsättningen av sightseeing på museumet i Guadix.
Så många dryckeskrus...
Här gick man igenom en mörk korridor och gick förbi ett golvfönster som lyste upp..
 
I nästa kammare var det gamla lerkrus i olika storlekar...
Från utsidan sätt så ser museumet inte så stort ut....
Men museumet är byggt inne i ett grotthus. 
Denna gång ledde oss till ett annat grottrum...
I takets nederdel lyste dessa fina mästerverk upp....
Gammalt Porslin
Hur ett grotthus sovrum kunde se ut...
Ett fint mästerpiece urkarvat på grottfasaden...
 
Denna stil av porslin kan man fortfarande se..
Vilken dekor
 
Nu avslutar jag med mitt bildarkiv från cuevas de museum för denna gång... fortsättning följer...
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Underbara bilder,härligt att fått uppleva detta, jag är så tacksam.

    Svar: Härligt att höra!!!! Du var ett gott sällskap <3
    Biggeros

    2015-11-06 | 10:31:10
  • Marie säger:

    Tacksam mamma. Älskar dig mycket,kram

    Svar: Love you too <3
    Biggeros

    2015-11-06 | 10:33:16
  • Jessica Högberg säger:

    Så mycket gammalt och fint! Du gör så mycket härligt!

    Svar: Jag mår väldigt bra!! Jessica. Kram!!
    Biggeros

    2015-11-06 | 13:13:25
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • ANTONSTENANDER säger:

    härliga bilder :)

    Svar: Tack snälla💟💟💟
    Biggeros

    2015-11-06 | 14:31:20
    Bloggadress: http://nouw.com/antonstenander
  • Jessica Högberg säger:

    Underbart!!

    Svar: Man kan inte ha klaustrofobi om man ska gå in i grotthusen. Trångt!!!
    Biggeros

    2015-11-09 | 18:18:13
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: