biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

pynt,pynt och Pynt

Kategori: Min Blogg

Hittade mina fjädrar från Sverige som ska pynta några grenar.
Här i Jerez har jag inte funnit fjädrar till påskriset förutom fågelfjädrar.
Jag vet inte ens om jag hittar björkris här i Jerez.
 
Det får bli något annat i vasen.Man får helt enkelt improvisera.=))))
 
 
Lite detaljer och dekorationer så blir det påsklikt.
 
 
Pinnar med kycklingar och påskägg blir perfekt att placera i diverse krukor.
 
 
Dessa hängde med flyttlådorna från Sverige.
Vi firar påsk lite annorlunda jämfört med spanjorerna. Påsk (Semana Santa) är en jätte stor och viktig helg/vecka i Spanien. Vi svenskar firar bara med att äta lite påskmiddag och barnen klär ut sig till påskkärringar. Kul med olika traditioner.
 
 
Lite påskliljor, fjädrar och en prickig höna.
 
Och påskgodis som jag tyvärr inte äter. Kanske någon annan vill ha?? Säkerligen....
 
Slutligen två tuppar på höga höjder...
Pronto semana santa.....

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så fint du pyntat till Påsk. Du Är jätteduktig. Kram Mamma.

    Svar: Tackar, tackar!! Det är inte så mycket÷)
    Biggeros

    2015-03-24 | 19:12:34
  • Jessica Högberg säger:

    så mysigt du får det i påsk=)

    Svar: Hoppas att du får en mysig påsk. Kram
    Biggeros

    2015-03-25 | 09:35:53
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Det tror jag även om jag är lite ledsen att det inte blir något Sälen som vi brukar...
    Kanske blir det Stugan med lillebror istället...

    Svar: Det kan ju vara mysigt att åka till stugan med÷)
    Biggeros

    2015-03-27 | 09:50:07
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Absolut och med lillebror och tre småtjejer blir det i alla fall inte tråkigt... haha...

    Svar: Det kan jag gott förstå att det kommer bli mycket fart och fläng med din brors familj÷)
    Biggeros

    2015-03-28 | 09:47:02
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: