biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Midsommarhälsning

Kategori: Norra Sverige

 
 
 Hälsa dem där hemma,
hälsa far och mor,
hälsa gröna hagen,
hälsa lille bror.
Om jag hade vingar,
flöge jag till dig!
Svala, flyg mot hemmet!
Hälsa ifrån mig!
 
Här ska det firas Midsommar och vi ska även introducera midsommar för första gången för Xavier (catalan) och Fransisco (spanjor).
Tror ni att de kommer giĺla vår traditionella högtid???
Det tror jag!!!
Här ska flaggas, äta sill, dricka nubbe, äta köttbullar, dansa små grodorna och mycket annat.
Tjo vad det var livat i holken i Lördags.
 
Därefter sjunger man en riktigt kort nubbevisa...
 
Jag äter inte klockor men dricker gärna ur
 Så hoppas nu att vädret håller i sig...
Annars får man tända en brasa och värma sig . 
 
Så nu till er alla ha en jätte fin midsommar.
 
Gläm inte att plocka 7 sorters blommor och lägg under huvudkudden. Dröm om din tilltänkta/e.
 
Det gäller inte till dem som nu har respektive.....

Kommentarer

  • Marie säger:

    Glad midsommar båda två. Ha det så trevligt med spanjorerna. Jag tror ni får fint väder. Kram från oss båda Mamma.


    Svar: Glad midsommar÷) Jag tror att det blir 🌞🌞sken. Kram
    Biggeros

    2015-06-18 | 18:30:16
  • Ama de casa säger:

    Åh! En riktigt tvättäkta midsommar! Klart att spanjorerna kommer att gilla det - dom gillar att fira :-)

    Ha en trevlig midsommar och hoppas att vädergudarna är på er sida!

    Svar: Jag tvivlar inte heller att spanjorerna kommer att misstycka. Glad midsommar÷)
    Biggeros

    2015-06-18 | 18:52:45
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Decdia säger:

    Hihi, klart att de kommer att älska den!

    Svar: Det tror jag med. Ha en trevlig midsommar÷)
    Biggeros

    2015-06-18 | 19:59:38
    Bloggadress: http://decdia.blogg.se/
  • Liborius säger:

    hoppas du har en fin midsommarhelg:)

    Svar: Tack detsamma till dig. Kram
    Biggeros

    2015-06-20 | 12:03:45
    Bloggadress: http://liborius.devote.se
  • Jessica Högberg säger:

    Tror nog dom gillar... nubbe och grill, vem kan inte gilla?? ;)
    Hoppas det blev toppen!!

    Svar: Midsommaren blev väldigt lyckad. Kram
    Biggeros

    2015-06-23 | 10:53:11
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: