biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Livet är orättvist

Kategori: Min Blogg

Kommer ni ihåg fallet Madeleine?
Jag tänker fortfarande på vad som egentligen hände....
Tänk att det är mer än 8 år sedan Madeleine Mccann blev bortrövad. Hon skulle ha varit 12 år idag.... 
 
 
Jag vet inte med er, men det som har skett med den 17 åriga Lisa Holm har verkligen berört mig enda in i märgen.
 
Precis så som det som hände med den lilla flickan Madeleine som bortfördes från ett hotellrum i Portugal. Ja, varför berörs man mer av fall än många andra.??
 
 
Det som leder till det kan ju vara att Media har gjort det så stort och det andra kan ju vara att just jag har dragit paraller till mina döttrar.
Att jag blev så medtagen i Madeleine fallet var att hon blev bortrövad i Portugal, där vi också har bott med våra barn.
 
 
 
Många kom fram till barnen, pratade, berömde och rörde deras hår, för att de aldrig hade sett (skandinaviska) flickor med så långt och blont hår förrut. Jag kände verkligen inget obehag just då.
 
Även när vi satt nere vid stranden vid ett café så frågade barnen om de kunde få leka i parken en bit ifrån. Vilket jag inte tyckte då var något problem. Jag hade ju ingen uppsikt över dem, men jag litade på mitt inre. Ja, även på befolkningen i Figuera da foz.
 
 
Sedan långt efter att man får höra talas om Madeleine som blev bortrövad. Nu hade jag kanske gjort annorlunda. Visst ska man kunna lämna barnen på hotellrummet om man bara sitter 50 meter ifrån??
Hur många sitter ute i trädgården efter man har nattat barnen??? Jag har gjort det!!!
 
Tänk även hur det måste ha känts för Madeleines föräldrar mitt i all sorg blev då även misstänkta för dådet!!! Obegripligt!!!
 
 
Jag har nu även förknippat mina döttrar det senaste dådet som har hänt Lisa Holm. Det kunde ha hänt någon av mina flickor. Det är ofattbart!! Jag lider med Lisas anhöriga. Från ena dagen att ha en hel framtid framför sig till den andra dagen att bli borttagen sitt unga liv.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hoppas nu bara vi har ett begripligt rättsystem så att de skyldiga får såta för sitt brott. Då menar jag att de ska få en rättfärdig bedömning. Om jag hade fått bestämma, så om de som nu är skyldiga och sitter häktade : de ska utvisas från Sverige. De ska få sitta av sitt straff i det land de kommer ifrån. Livstid i Sverige är rent för kort tid.
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
Sedan ska inte svenska fängelsen vara på något sätt en anstalt som man har tillgång till allt och restaurangmat. Utan ett litet rum med bara det nödvändiga och vatten och bröd. Ingen dator eller kontakt med omvärlden. Varför inte??? För har man varit i stånd med att beröva en annans liv, så varför ska det vara så enkelt att sitta av sin tid??? De ska  lida.
 
VIF Lisa Holm
och hoppas att du har det bra Madeleine var än du befinner 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Jag håller med dig i allt du skrivit, jag känner en oerhörd smärta och ilska till det som hänt och känner stor sorg med dom anhöriga, man tror inte att sådant kan hända. En ny lag med hårdare straff måste införas. MARIE.

    Svar: Jag håller till 100 % med dig. Kram
    Biggeros

    2015-06-16 | 19:09:29
  • Jessica Högberg säger:

    fint inlägg som inte borde behövas... VIF båda två!!

    Svar: Visst är det onödigt att livet är så kort för en del÷( Kramiz
    Biggeros

    2015-06-17 | 09:37:54
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: