biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Samevärlden

Kategori: Norra Sverige

Fortsättning följer genom Jokkmokks museum.
Visar mitt bildarkiv på de olika samemotiven.
 
 
Varma och fina skor till den kalla vintern uppe i norra Sverige.
Hur det var att laga mat förr och som samefru.
 
Klädseln kunde variera sig beroende var du kom ifrån..
Sedan var det skillnad på vinterutstyrseln....
Och sommarutstyrseln.....
 
 
 
Vi har även en kåsa i vårt kök.
Påminner om mitt namn. Det stämmer även med mig "att reda sig".
Ta vara på er....det ska jag göra😆

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vi tyckte också det var sevärt på samemuseet i Jokkmokk. Har tagit några foton därifrån som minne. Du är en mycket duktig fotograf. Jag är så glad att gå sett renarna på vägarna. Kram Mamma.

    Svar: Det var fin och värdefull information man fick om samerna. Kram😘😚😙
    Biggeros

    2015-07-30 | 18:37:45
  • trollet säger:

    Som vanligt fina bilder=))

    Svar: Tackar som hjärtligast, kram÷)
    Biggeros

    2015-07-31 | 12:44:27
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se

Kommentera inlägget här: