biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Feliz Jueves

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Vaknade av att solen sken in i mitt hotellrum. Ännu en solig dag i Sevilla.
 
Igår promenerade jag in till själva centrum i Sevilla och det tog mig mellan 30-40 minuter. Jag tog god tid på mig. Ibland är det ju så att jag måste stanna för att ta en bild på någon fin byggnad eller något annat som lockar ögat. Det är mycket kan jag lova.
 
La Casa de Pilatos (Pilatus House) är en Andalusian palats i Sevilla, Spanien, som tjänar som varaktigt bosatt av " the Dukes av Medinaceli". Byggnaden är en blandning av italiensk renässans och Mudéjar spansk stil. Det anses vara prototypen av  andalusiska palats. Jag gick inte in. Ibland får man prioritera vad som är viktigast att se. 
 
 
 
 
 
 
Utanför La casa Pilatos stod en man och sålde kastanjer och nötter. Han var där när jag gick in till stan och var kvar när jag gick hem. Tålamod och lugn krävs för detta jobb =)
 
 En av  många smala gågator i Sevilla stad.
 
 
Och en av de barerna i Sevilla som är välplacerad... och det finns hur många som helst
 
 
Här ser man en skymt av den stora katedralen.
 
 
Här går jag förbi en nunna.
 
 
De har redan börjat att skylta med flamenco utstyrsel inför Feria de Abril.
 
 
Och det säljs rökelser inför Semana Santa.
 
 
En annan fin byggnad.
 
Dag 3/10

Kommentarer

  • GoForFit säger:

    Guuuuud så härligt!! :)

    sv; Supergott! :)

    Svar: Jag älskar värme!! Speciellt att kunna vara lättklädd i Sevilla och bara sitta ute på en taverna. Kram
    Biggeros

    2015-02-26 | 16:35:26
    Bloggadress: http://goforfit.se
  • Marie säger:

    Vad fina bilder du tagit. Helt underbart vackert. Du är jätte duktig. Kramar Marie.

    Svar: Tackar så hjärtligt!! Kul att det uppskattas, kram÷)
    Biggeros

    2015-02-27 | 18:33:14

Kommentera inlägget här: