biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hund/katt-bodega

Kategori: Min Blogg

Hade det varit möjligt och man hade bott annorlunda så hade jag tagit hand om katter och hundar i Spanien. Det finns så många uteliggare i hela Spanien som behöver tas hand om. De verkligen suktar efter en husse eller matte som bara kan ge dem ömhet, kärlek, hem och lite käk.
Speciellt  Guadix så var problemet mer synligt. Överallt skymtades hundar och tiggde mat. Oftast är de väldigt fogliga för att överhuvudtaget få chans till lite mat. Många spanjorer känner till problemet och ger dem mat.
 
 
Denna fina vovve vilar i värmen innan nästa uppdrag.
 
 
Dessa smet undan in genom staketet till den övergivna trädgården.
 
 
Katter lika väl som hundar hade sitt tillhåll i den låsta trädgården.
 
 
Mycket höga och missskötta växter kunde skymtas genom gallret.
 
 
Det är  baksidan av kyrkan som jag inte vet om den är verksam
 
 
Denna hund tar en siesta. Jag såg många olika arter. Jag vet inte hur de kan överleva.. De är riktiga kämpe hundar.
 
 
Den här fina kissen har givit upp och har hamnat till en annan änglavärld.
 
 
Så hade jag haft lite större och bott på landet så hade jag nog tagit hand om djur som behöver ett hem och  kärlek.
 
 
Kan hända att jag hade haft en envis åsna......
Vem vet??

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Många djur hade det blivit...

    Svar: Då får man ha en stor finca (gård) på landet. Visst hade det varit en fin tanke och så rogivande. Djur är så tacksamma:))
    Biggeros

    2015-12-03 | 12:27:56
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Det kanske blir så??

    Svar: Som läget ser ut nu så har vi för liten trädgård och reser för tok för mycket. Jag låter önskan ligga kvar. Kram på dig o trevlig fredag÷))
    Biggeros

    2015-12-04 | 13:28:42
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Ja det var många herrelösa hundar i Guadix kram Marie.

    Svar: Visst var det. Man ville ta hand om alla. Kram
    Biggeros

    2015-12-05 | 17:31:32
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, man ska önska noga, det kan slå in;)

    Svar: Man får aldrig sluta att önska något i sitt liv. Kram
    Biggeros

    2015-12-07 | 21:25:46
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: