biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

20 dagar till Jul

Kategori: Min Blogg

Igår gick jag förbi El Cortes Ingles skyltfönster och uppdaterade ännu fler bilder till mitt arkiv.
 
 
I med det att de flesta spanjorerna är katoliker så smyckas många hem och skyltfönster med Maria, Josef, Jesus och de tre vise männen.
 
 
4 olika motiv i diverse fönster. Det är som en enda lång följetong, men vackert är det.
 
Allt från getter till kameler ingick i nästan varje hushåll.
 
Här kan man se en av de tre vise männen buga för herrskapet.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Igår postade jag lite julkort till Sverige och England. Det är inte många kort som skickas längre via postbud. Idag skickar man det mesta elektroniskt. Sedan är det ju mycket trevligare att få ett fint julkort eller paket på posten.
 
Jag har även varit flitig med att träna både på gymmet varje dag och följt träningskalendern som Jennifer bjöd in mig på. Faktiskt så har jag hållit mig till alla konstens regler och följt övningarna än så länge.
 
 
 
 Så snart kommer jag att se ut så här.........in My Dreams...........
 
 

Kommentarer

  • EMma -Merakibeauty.se säger:

    tiden går så fort, snart är julen här :)

    Svar: Men, visst är det skrämmande att tiden går så fort. Ibland vill man stanna upp och bara njuta i slowmotion. Ha det bra:)
    Biggeros

    2015-12-04 | 08:09:01
    Bloggadress: http://merakibeauty.se
  • Jessica Högberg säger:

    Hoppas inte du kommer se ut så där=))
    Julkort är ju så trevligt, är tyvärr kass på att skicka;(

    Svar: Nej, det är lite att ta i va?? Jag skickade bara 6 i år. Resten elektroniskt. Trevlig fredag:)
    Biggeros

    2015-12-04 | 15:01:28
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Fina bilder. Tiden går fort, sägs det när man är lycklig. Kram Marie.

    Svar: För fort. Man får ta göra det bästa av tiden....
    Biggeros

    2015-12-05 | 17:28:52

Kommentera inlägget här: