biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Försvarsmuseumet

Kategori: Norra Sverige

Då var det dax att dela med mig lite av försvarets museum bildarkiv.
 
 Den som var gladast att se detta och som fick en nostalgisk kick var min man. Han tillbringade 1 månad uppe i Boden av sin tid i militärtjänstgöring. Förr var det obligatoriskt att göra lumpen. Är det fel??? Det tycker inte jag!!
Det är väl inte fel att lära sig lite disciplin i ung ålder. Sedan behöver Sverige ett försvar. Man vet aldrig vad som händer i framtiden.....
Min man satte rätt namn på de olika fordonen...
Imponerande...
Där stod många olika fordon parkerade...
Detta fordon är så pass lågt och är kamouflage färgad.
Denna dag var det regnigt värre så man ville knappt gå av bilen. Vilken sommar i norra Sverige.....
 
Men som sagt har jag sett väldigt mycket av denna del av Sverige. Så något positivt har jag jag fått ta del i.

Kommentarer

  • Cassandra säger:

    Så fina bilder! :)

    Svar: Tack så gulligt av dig÷) Även om vädret inte var det bästa!!!
    Biggeros

    2015-08-05 | 16:42:14
    Bloggadress: http://sensor.blogg.se

Kommentera inlägget här: