biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Över 2 timmar......

Kategori: Min Blogg

Igår gick jag över 2 timmar igenom Jerez och träffade på många olika motiv som jag gärna inte kunde undvika med min kamera. Det var själva baksidan på Jerez som jag fick skåda. 
 Bara 2 av de vilda katterna som hade samlats på ett katastrof möte.
Smile, this is candy camera.
Katterna ser inte ut att må dåligt.
Härligt är kattlivet!!
Öppen planlösning.
Här är nog ett ungdomshak där grafitti utövas.
Hm...
Det är ju inte så farligt att ungdomar utför grafitti på rivningsobjekt. Än när man ser målning på nybyggda objekt.
Troligtvis nyplanterade vindruverankor.
Till min förvåning såg jag en stor äng med typiska svenska blommor. Såsom prästkragar,vallmo etc.
Är precis en sådan kaktus som vi har på terrassen. Den växer som ogräs....
Hästar och elaka hundar som skällde antingen av ren exaltering eller av vanlig  vakt instinkt .
Men det stoppade inte mig föratt ta en fin bild på hästarna.
Ännu en tacksam kaktus.
Inte den bästa hagen till hästen,men han verkar trivas.  Inget kunde distrahera honom för att just kolla upp bara för en liten stund.
Fin polle.
Här finner jag även maskrosor. Det är som om att vara i Sverige med ett spanskt klimat.
Kom hem med en fin bukett vilda blommor.
Lite sommarplock
Prästkragar.
Så såg min dag ut  en vanlig Tisdag och 2 timmars promenad.
Ha det gott och en kämpe kram från Biggeros  =)

Kommentarer

  • Boel säger:

    Härliga bilder 😊

    Svar: Tack,Boel!!Speciellt alla katterna uppradade. Kul att se något annat än turistsidan av Jerez. Tack,för din kommentar,kram =)
    Biggeros

    2014-03-25 | 13:12:54
  • Marie säger:

    Fina djur och naturbilder du tagit, även om det är från baksidan av Jerez. Vad duktig du är med diet och promenader. Det kommer alldeles säkert att ge resultat på vågen.En stor kämpekram till dig. Marie



    Svar: Jag hoppas verkligen det. Alla sätt är bra utan de dåliga. Det alltid roligt att uppleva något nytt. Tack för din fina kommentar,kram
    Biggeros

    2014-03-25 | 18:54:08
  • Amanda [SPONTAN] säger:

    Vilka läckra miljöer :)

    Svar: Visst,Amanda. Kunde inte missa tillfället genom att ta kort på alla dessa motiv. Tack för din kommentar,kram.
    Biggeros

    2014-03-26 | 09:33:59
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här: