biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Här börjas det i tid

Kategori: Min Blogg

Här börjas det redan att planeras inför påsken (semana santa). De har redan ställt fram sittplatserna som placeras ut längs den stora vägen in mot centrum och ända fram till Plaza de Arenal. 
 I timmatals tågar de med Jesus på en uppbyggd scen som förflyttas av ett antal personer genom hela stan. Det tar en enorm tid att förflytta sig och därmed många pauser på vägen. En melankolisk musik hörs i bakgrunden och alla dessa Jerezinvånare som ska hylla Ave Maria och Jesus. Dessa utklädda människor som tågar längs gatorna har en ganska dramatisk utstyrsel på sig som liknar Klu Klu Klan medlemmar.
Jag kommer att visa mer av den själva paraden och ceremonin  till påskhelgen.
På väg in till stan så tog jag detta kort på dessa fina staty hästar.
På vägen in till Jerez city går man förbi många apelsinträd och de blommar för fullt. Man kan känna på långt avstånd dess starka, fruktiga doft.
 
Ha en trevlig torsdag och Hasta manaña....

Kommentarer

  • LYFTMER säger:

    Det låter ju kul! skulle vara fint och se på :D
    Sv: Åh va bra ju :D

    Svar: Jag får visa bilder på detta arrangemang. Tack för din kommentar =)
    Biggeros

    2014-03-27 | 16:00:42
    Bloggadress: http://Lyftmer.se
  • Jennilie säger:

    Sv: Det är faktiskt ett duschdraperi, inte gardiner :) Men ja visst är det snyggt! Oh nej..!! Stolarna är i original från 50-talet så jag skulle aldrig få för mig att måla om dem, tycker det är såå snygga som de är :) Kram!

    Svar: Då förstår jag att du inte vill göra om stolarna, utan ha dem som de är. Det såg ut som gardiner. Huvudsaken du är nöjd =)
    Biggeros

    2014-03-27 | 18:46:48
    Bloggadress: http://dayswithjen.blogg.se
  • Marie säger:

    Vad fint apelsinträden blommar, det ser så somrigt och härligt ut. Kram Marie.

    Svar: Allt blommar här mycket tidigare. Min pelargon blommar redan. Ha en trevlig kväll,kram
    Biggeros

    2014-03-27 | 18:58:48
  • chillitanten säger:

    Jag dregglar just nu över alla fina palm och havsbilder från utlandet. Måste bero på att det nu är drygt ett år sedan jag varit iväg och att dottern är i Florida . Men till hösten ska jag iväg . Kram

    Svar: Härligt,vännen att ha något att se fram emot till hösten. Det är aldrig fel att byta miljö ibland. Jag åker till Sverige över hela sommaren och ska umgås med mina flickor och släkten. Ser verkligen fram emot det. Ha en trevlig fredag och kram på dig =)
    Biggeros

    2014-03-28 | 08:48:11
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se
  • elin säger:

    fina bilder!! :)

    Svar: Tack,Elin!! Ha en kanon dag !!
    Biggeros

    2014-03-29 | 14:29:46
    Bloggadress: http://elincanderyd.blogg.se

Kommentera inlägget här: