biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Berg&Dal

Kategori: Spaniens Granada

Var 2200 m ovanför ytan igår i Sierra Nevada.
Tänk att få uppleva naturen på så hög nivå. Det var som att komma till en helt annan värld. Vi var 2 mil från Granada city och temperatur skilladen var stor från 0 grader till högsta topp och 14 grader till lägsta punkt.
Jag kan ju lugnt säga att jag var tacksam att vi tog oss ner igen på den serpentin smala vägen.
Tänk att åka på semester till Granada och få lite sol och värme när det är som bäst. Därefter att kunna skifta om till skidoutfiten och ta sig 2 mil upp till Sierras Nevadas skidbacke. Det är inte någon dålig semester.
Här kan man se en fin insjö nere i dalen med alla dessa körsbärsträd längs bergväggen.
Otrolig vy.
Höga berg och djupa dalar...........
Här köpte jag mitt goda roiboos te och grönt te.
Catedral de Granada
Idag drar vi hemåt till Jerez och 22 graders värme. Trevlig lördag ☉
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Otroligt vackra bilder, som var varierande, från snöklädda berg till djupa dalar med en vacker insjö, samt sedan ned till staden Granada. Du är så duktig att skapa bilder med fin historik. Tack för att du finns. Många kramar Marie.

    Svar: Tack så hemskt mycket!!! Jag lär mig en hel del av det historiska bakom varje bild. Trevlig lördag,kramiz
    Biggeros

    2014-03-15 | 14:58:26
  • Celine säger:

    Åh hade också velat åka dit! Såg så vackert ut!

    Svar: Det ska du absolut göra åka till Granada när du har tillfälle. Tack för din kommentar =))
    Biggeros

    2014-03-15 | 19:07:09
    Bloggadress: http://celinelf.se
  • Karro och King :) säger:

    Häftigt, fina bildeR :D

    Svar: Tack så mycket snälla du,kram =))
    Biggeros

    2014-03-16 | 07:33:55
    Bloggadress: http://www.karroochking.se

Kommentera inlägget här: